Movement schreef:Is dit alleen bij industrie slachthuizen het geval? (voor supermarkten enz.) Of ook keurslagers?
Keurslagers vlees komt ook gewoon uit het slachthuis.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dees schreef:Er is echt maar 1 oplossing: raak ze waar ze het voelen.
Koop dat vlees gewoon niet meer.
Voor zij die niet vegetarisch door het leven willen gaan: https://www.okvlees.nl/wij/keten-slachterij-slager
superpony schreef:Ik heb vlakbij het abattoir op school gezeten en ondanks nog wat afstand, was het gegil van de varkens echt vreselijk. Ik ben toen heel jong al gestopt met varkensvlees eten en heb ook mn man zover gekregen. Verder kiezen we bewust voor rund en kip en niet teveel. Vis proberen we ook bewust te kiezen. Het is niet altijd makkelijk.
Er zijn nog heel veel mensen die het echt niks interesseert, dus voor dit ooit stopt....
future_vet schreef:Ik vind de aantallen echt wel meevallen. Tuurlijk liefst 0 incidenten. Sommige slachthuizen zijn erg transparant. Filmen alles om van te leren. Het blijft natuurlijk wel mensenwerk.
Praat ik t goed? Nee. Maar ik ben realistisch. Je kn niet verwachten dat alles goed gaat als er duizenden dieren worden geslacht.
future_vet schreef:Dees schreef:Er is echt maar 1 oplossing: raak ze waar ze het voelen.
Koop dat vlees gewoon niet meer.
Voor zij die niet vegetarisch door het leven willen gaan: https://www.okvlees.nl/wij/keten-slachterij-slager
En waar worden deze dieren dan geslacht? Ook gewoon in t slachthuis hoor
mysa schreef:future_vet schreef:
En waar worden deze dieren dan geslacht? Ook gewoon in t slachthuis hoor
Lees die link dan even?
julius_juut schreef:Tja, het verrast met totaal niet. Het is heel naïef om te denken dat dat hier niet gebeurt. Dieren zijn goederen volgens de wet, en dat er vel te weinig wordt gecontroleerd en ingegrepen was al veel langer duidelijk.
Zo lang een slachthuis er met een boete af komt zullen ze zo bezig blijven, zo lang winkels zo goedkoop mogelijk vlees in de schappen willen zullen zulke slachtfabrieken blijven bestaan.
Anoniem schreef:Dat ik met (veel!) smaak mijn karbonade, speklapjes en gehakt etcetera eet, én blijf eten, wil niet zeggen dat ik dit soort toestanden goedkeur.
Anoniem schreef:Dat ik met (veel!) smaak mijn karbonade, speklapjes en gehakt etcetera eet, én blijf eten, wil niet zeggen dat ik dit soort toestanden goedkeur.
Magrathea schreef:Anoniem schreef:Dat ik met (veel!) smaak mijn karbonade, speklapjes en gehakt etcetera eet, én blijf eten, wil niet zeggen dat ik dit soort toestanden goedkeur.
Dat kan zijn, maar je ondersteunt het wel met je portemonnee. Tenzij je dus zo iemand bent die er veel moeite in heeft gestoken om erachter te komen of het allemaal wel netjes gaat. (Niets tegen jou verder, maar ik vraag me toch wel eens af wie dan die schappen vol met goedkoop vlees koopt in de supermarkt. Want op het internet eet iedereen biologisch en verantwoord vlees)
Ik eet ook met (veel!) smaak mijn eten (biefstukc, spekcjes, kipstuckjes, gehackt, tofu-'eier'-salade, zeewier-'tonijn'-salade, edelgist-'kaas'-saus, pepersaus gemaakt van amandelmelk voor over eerder genoemd biefstukcje... erg lekker allemaalen daar komt echt geen dier aan te pas
ongelofelijk maar waar.
@Jenny, klopt! Olivier nogwat, oud voedselanalist van de VN als ik me niet vergis.