Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Palmera schreef:Ik begin vooral de bemoeizucht van het kabinet zorgwekkend te vinden, eigenlijk.
Het roken en de bijbehorende problematiek die dat veroorzaakt kost het kabinet klauwen met geld.
De gevolgen van roken zijn nl doodsoorzaak nr 1. Dus ja, als we gewoon stoppen met roken kunnen de zorgkosten een heel eind naar beneden.
Daphara schreef:Laten we gelijk sterke drank verbieden op terrassen en in café’s! Wat voor sigaretten geld, geld IMO ook voor sterke drank. Alleen nog thuis toestaan en nergens anders meer!
MarlindeRooz schreef:verootjoo schreef:
Het roken en de bijbehorende problematiek die dat veroorzaakt kost het kabinet klauwen met geld.
De gevolgen van roken zijn nl doodsoorzaak nr 1. Dus ja, als we gewoon stoppen met roken kunnen de zorgkosten een heel eind naar beneden.
Lol, enige idee hoeveel het kabinet verdient aan tabak?
StonedRomy schreef:Daphara schreef:Laten we gelijk sterke drank verbieden op terrassen en in café’s! Wat voor sigaretten geld, geld IMO ook voor sterke drank. Alleen nog thuis toestaan en nergens anders meer!
Alleen is het met drank niet zo dat zodra iemand drinkt, de mensen eromheen automatisch ook alcohol in zich opnemen.
Palmera schreef:@Verootje: de hedendaagse problematiek van overgewicht kost ook vreselijk veel geld. En er komen steeds meer te dikke mensen.
Het jammere is dat er geen gepeperde accijns zit op ongezonde en vette calorieënbommen.
De overheid, en alle burgers merken het echt wel als alle rokers stoppen. Dat geld van die accijnzen moet dan ergens anders vandaan komen.
daantjuhhh schreef:Ik ben ook een roker, maar op het terras kijk ik altijd wel even om mij heen.
Als er mensen aan het eten zijn. Ik kan zien dat er een zwangere zit en als er kinderen zijn rook ik niet.
daantjuhhh schreef:Ik ben ook een roker, maar op het terras kijk ik altijd wel even om mij heen.
Als er mensen aan het eten zijn. Ik kan zien dat er een zwangere zit en als er kinderen zijn rook ik niet.
Ik vind de bemoeienis heel vervelend.
Er wordt hier gesproken over kosten over het roken.
Nou ik heb dan andere cijfers gezien...
Volgens die cijfers levert roken met op dan dat het kost.
Niet elke long kanker is te wijten aan roken.
Whats next? Alcohol, snoep?
Cayenne schreef:daantjuhhh schreef:Ik ben ook een roker, maar op het terras kijk ik altijd wel even om mij heen.
Maar jij kunt niet zien of iemand met een longziekte toevallig ook op dat terras zit.
En juist ook voor hen is het heel vervelend.
Cayenne schreef:daantjuhhh schreef:Ik ben ook een roker, maar op het terras kijk ik altijd wel even om mij heen.
Maar jij kunt niet zien of iemand met een longziekte toevallig ook op dat terras zit.