NatasjavE schreef:Ik ben ook voor deze wet...en tegen referenda. Dus ook niet getekend.
Heb je nog een speciale reden om tegen referenda te zijn?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fleur1970 schreef:Ik ga er niet over waar een referendum over gehouden wordt.
Citaat:Mag de overheid iemand automatisch donor maken?
Dus ipv geen donor tot je ja zegt een 100% draai naar automatisch donor tot je nee zegt.
Citaat:En omdat de politiek zeer verdeeld is over dit onderwerp, overigens de burgers ook is dit een typisch onderwerp voor een referendum.
Shadow0 schreef:fleur1970 schreef:Ik ga er niet over waar een referendum over gehouden wordt.
Niet in je eentje, maar jij ondertekent en deelt de petitie toch? Dan bepaal je wel zeker mede of hier een referendum over gehouden wordt.
Waarom vind je dit onderwerp zo belangrijk dat er veel geld uitgegeven zou moeten worden aan een referendum hierover?
fleur1970 schreef:Ik heb het al een paar keer uitgelegd, lees maar terug.
purny schreef:En waarom zoveel geld in een referendum stoppen terwijl er in politiek den haag toch niks mee gedaan word behalve de neus snuiten met alle papiertjes
Fortitude schreef:Ik snap het probleem niet zo. Je hebt gewoon vrije wil hoor, je kunt ook gewoon nee zeggen. Waarom dan zoveel tijd, geld en moeite gaan verspillen aan een referendum? Mij ontgaat echt de logica daarvan.
Het enige verschil is dat je even na moet denken en op een site in moet loggen om nee te selecteren in plaats van zoals het vroeger was inloggen om ja te zeggen. Kleine moeite lijkt mij.
fleur1970 schreef:Mag de overheid iemand automatisch donor maken?
Dus ipv geen donor tot je ja zegt een 100% draai naar automatisch donor tot je nee zegt.
Shadow0 schreef:fleur1970 schreef:Ik heb het al een paar keer uitgelegd, lees maar terug.
In dit topic of in een ander topic?
Hier kan ik het niet terug vinden. De argumenten die je geeft lijken vooral te gaan om de vorm ('er is controverse, de kleinst mogelijke meerderheid'), maar ik wil graag meer de inhoud weten: waarom vind je dit onderwerp zo belangrijk voor jou dat jij daar een referendum voor wilt?
fleur1970 schreef:Fortitude schreef:Ik snap het probleem niet zo. Je hebt gewoon vrije wil hoor, je kunt ook gewoon nee zeggen. Waarom dan zoveel tijd, geld en moeite gaan verspillen aan een referendum? Mij ontgaat echt de logica daarvan.
Het enige verschil is dat je even na moet denken en op een site in moet loggen om nee te selecteren in plaats van zoals het vroeger was inloggen om ja te zeggen. Kleine moeite lijkt mij.
Dat jij het verspilde moeite vind is prima, dat kan.
Bij de eerste intekening werden binnen een week 40.000 handtekeningen gezet.
De politiek is verdeeld, ongeveer 50/50 en de burgers ook al zijn de voorstanders 58% iets in de meerderheid.
Prima onderwerp voor een referendum en daaraan gekoppeld een debat hoever de overheid mag gaan.
lieveli schreef:purny schreef:En waarom zoveel geld in een referendum stoppen terwijl er in politiek den haag toch niks mee gedaan word behalve de neus snuiten met alle papiertjes
Ik ben echt zo klaar met dit soort anti-politieke stellingen. Prima als je het niet volgt (Emma geeft mij ook het nakijken) maar roep dan geen dingen die je ergens op een nationalistisch facebookpaginaatje hebt gelezen.
TinGu schreef:fleur1970 schreef:Mag de overheid iemand automatisch donor maken?
Er veranderd helemaal niets. In alle gevallen besluit namelijk nog steeds de familie of iemand voor donatie gaat of niet.
.
jasmijn16 schreef:De tijd die je gebruikt hebt om dit topic te openen had je ook kunnen gebruiken om naar de donor site te gaan, daar je keuze 'nee' aan te geven en het hele probleem was al lang opgelost geweest...
Ik ben donor en voor deze wet.
fleur1970 schreef:Het is een belangrijk onderwerp, het gaat over gezondheid en zelfbeschikking.
Dan is een breed maatschappelijk debat en een referendum wenselijk.
fleur1970 schreef:jasmijn16 schreef:De tijd die je gebruikt hebt om dit topic te openen had je ook kunnen gebruiken om naar de donor site te gaan, daar je keuze 'nee' aan te geven en het hele probleem was al lang opgelost geweest...
Ik ben donor en voor deze wet.
Ik ben al 20 jaar donor.
Waarop baseer jij dat ik geen donor ben
safina schreef:Ammenooitnie dat ik dat gaan tekenen. En kamerleden die een stemming missen door de trein is ook gewoon democratie. Moeten mensen maar niet stemmen op een loser die z'n trein mist.