Lijkt me echt heel vies en gewoon onhygiënisch. Krijg je toch ook niet meer goed uit je kleren?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JorineV schreef:Heb er 1 keer eerder over gehoord, en ik moet zeggen dat die uitleg een stuk minder afschrikwekkend is dan hoe het nu in het nieuws komt.
Blijkbaar is free bleeding (volgens sommigen) het leren controleren van je baarmoeder alsof het je blaas is. Je bloedt dan bewust - gewoon hygienisch op het toilet. Als je een maandverbandje gebruikt als back up, hoeft niemand er in het openbaar last van te hebben.
https://m.youtube.com/watch?v=n_PjBLd5sCA
Duke schreef:Nee, ze gaat gewoon niet werken. De eerste twee dagen blijft ze zoveel mogelijk binnenshuis. Maar dan nog... ik had het ook gelezen en gezien op tv. Ik vraag mij echt af hoe ze dat doet. Praktisch gezien. Legt ze overal handdoeken op? En haar kleren? Dat wordt toch één grote stinkbende?
.
Eske_B schreef:'Natuurlijk beloop laten gaan'. Zelfs bij de jager-verzamelaars die nog in Afrika enzo rondlopen gebruiken ze materiaal als wol of andere stof om het op te vangen
Lijkt me echt heel vies en gewoon onhygiënisch. Krijg je toch ook niet meer goed uit je kleren?
Cayenne schreef:Duke schreef:Nee, ze gaat gewoon niet werken. De eerste twee dagen blijft ze zoveel mogelijk binnenshuis. Maar dan nog... ik had het ook gelezen en gezien op tv. Ik vraag mij echt af hoe ze dat doet. Praktisch gezien. Legt ze overal handdoeken op? En haar kleren? Dat wordt toch één grote stinkbende?
.
Nee, in het filmpje was iemand te zien die een wedstrijd hardlopen (oid) had gedaan en daarbij ook flink was doorgelekt.
Eske_B schreef:'Natuurlijk beloop laten gaan'. Zelfs bij de jager-verzamelaars die nog in Afrika enzo rondlopen gebruiken ze materiaal als wol of andere stof om het op te vangen
Citaat:Bloed wordt gezien als vuil en onrein,
CharmingS schreef:Citaat:Daarnaast is het free bleeden volgens de arts ook niet wenselijk voor de omgeving. "Braken doe je ook niet in het openbaar. Je hoeft niet te pronken met je ongesteldheid." De arts raadt iedereen aan die dat wel wil doen, om regelmatig een nieuwe onderbroek aan te trekken.
Zal je toch vertellen dat toen ik een buikgriep had, en moest kotsen ik dat toch echt in het openbaar heb gedaan.. Dat is namelijk iets wat je niet kunt onderdrukken.
Als mensen er voor willen kiezen geen maandverband of tampons te willen gebruiken dan heb ik daar respect voor.. Net als mensen die dat wel gebruiken. Ik gebruik katoen uitwasbaar maandverband, aangezien dat beter is voor je lichaam. Ik was dat eerst uit met de hand in een bak die alleen daar voor bedoeld is,en daarna gaat ie gewoon mee de was in..
Zou er niet echt vrolijk van worden om het bloed in mijn planten te gieten, of op mijn gezicht te smeren..
Maar vind die reactie van die arts wel een beetje overdreven.. Het bloed loopt langs je benen? Was ooit plots ongesteld geworden, had het niet in de gaten.. Maar er zat toch niets op mijn benen hoor.
Lijkt me sowieso wel fris om jezelf even te verschonen tussendoor en iedere dag jezelf daar te wassen als je ongesteld bent, dus of je nu maandverband/tampons gebruikt, of je gebruikt niets zal echt geen verschil maken kwa schimmels lijkt mij zo..
Denk ook wel dat het verschilt per persoon, de ene persoon verliest liters bloed en andere bijna niets.. Ik heb een spiraal dus bij mij is het echt heel weinig wat er uit komt gelukkig
Cayenne schreef:freetorun schreef:Buiten dat ik het niet zo hygiënisch vind; lijkt het me ook vooral heel ongemakkelijk. Moet je dan op je werk doorlekken?
Ja, dat doen ze dus blijkbaar.
Er was op het filmpje ook iemand te zien die aan het doorlekken was en dat accepteren ze gewoon (de bloeding was ook heel duidelijk in de kleren te zien voor andere mensen).