Burengezeik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:45

lieveli schreef:
Zie je echt het verschil niet? Overigens is het bespreken van topics op bokt verboden en ik heb getemd *D

Aah boeh ik was net popcorn aan het maken -O-

Anoniem

Re: Burengezeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:46

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:50

antje_vip schreef:
Er zijn de laatste tijd meerdere topics geopend (al dan niet terecht) over de last van de buren. Wat zijn de klachten? De buren hebben een speelhuisje in hun tuin staan. :+ Er waaien blaadjes in mijn tuin :+ Ik hoor ze 3x per week seks hebben :+ Er staat een boom op de erfgrens. :+

Moet er nu echt elke keer een topic worden geopend over hoe kleinzerig en/of intolerant je bent? Kunnen we niks meer van elkaar verdragen tegenwoordig? Nederland is nu eenmaal een vol land. Je hoort nu eenmaal andere mensen als je in hetzelfde gebouw woont, zoals de rijtjeshuizen en appartementen. Kun je niet tegen andere mensen? Verhuis! Geen geld voor? Pas je dan aan... Maar het gaat direct: wat zijn mijn rechten, zal ik de politie bellen, etc.
Ik word een beetje gek van al dat gemiep om niks, daarom moet ik nu ook even miepen. :Y)

Ik heb altijd in de stad gewoond, met buren aan alle kanten. Nu woon ik in het buitengebied, met alleen aan één kant buren. Maar het zijn wel ontzettend asociale mensen en ik heb meer overlast dan van al die stadsburen bij elkaar. Verhuizen is dus niet per definitie een goede oplossing.

Er is niets zo hinderlijk als last van je buren hebben. Het komt namelijk in je thuissituatie. De plek waar je tot rust zou moeten kunnen komen.
Het heeft niet altijd met gebrek aan verdraagzaamheid te maken - al kun je ook last hebben van buren met een gebrek aan verdraagzaamheid :D
Ieder individueel geval is anders. Dus je kunt niet zomaar oordelen dat mensen lopen te miepen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:51

Sommige buren moesten een rood kruisje hebben, kon je ze net zo gemakkelijk wegklikken als voor jou irritante topics :D

Voordeel van Bokt: je hoeft niks te lezen wat je niet aanstaat *\o/*

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:55

Hun mogen geen topic openen... Jij wel omdat een paar mensen een topic openen op een forum...

Hun leven naast de buren daar gaat dag en nacht door....
Die tijd(5minuten) dat je op bokt een topic tegenkomt..

Ze vragen advies en ervaringen.

Voor jou is het heel simpel klik die topic niet aan.

Edit zal ik nu een topic openen over topic gezeur :') :P dan blijf je bezig O:)
Laatst bijgewerkt door Christiene op 24-04-18 12:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:56

Oh dat zou heerlijk zijn ;)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:04

Je ergert je er aan dus je doet exact hetzelfde als al die bokkers _O- Als het al moeilijk is om een topic weg te klikken of niet te lezen, hoe kan je dan ooit je buren negeren?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:09

Je kan een topic toch gewoon wegklikken? Wat jij als "afzeiken" ziet kan een ander toch behoorlijk irritant vinden. En soms willen mensen gewoon even hun frustratie uiten, deed ik ook weleens als mijn onderburen stonden te blowen als ons raam los stond.
Verbaas me nog steeds dat ik geen stonede konijnen had :+.

En Selina, kon ik mijn oude onderburen maar wegklikken toendertijd :+.
Laatst bijgewerkt door Es_ther op 24-04-18 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:10

hmm, als ik 3 keer per week de buren sex hoor hebben dan liggen ze op ons erf.
Dat is eigenlijk best wel hinderlijk :')

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:11

minikatje schreef:
hmm, als ik 3 keer per week de buren sex hoor hebben dan liggen ze op ons erf.
Dat is eigenlijk best wel hinderlijk :')

Dan mag je er wel een topic over openen :Y)

GDG

Christiene schreef:
Edit zal ik nu een topic openen over topic gezeur :') :P dan blijf je bezig O:)

Houdt de boel wel levendig hier :+ .

Drogon

Fijn dat jij je buren kan verdragen! Nou nog even oefenen op het verdragen van bokkers die topics openen over dingen waar jij het niet mee eens bent. :)

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:14

En dan zijn er ook nog mensen, die zijn dubbel kleinzielig! Die ergeren zich aan het feit dat andere mensen zich ergens aan ergeren. Die gaan dan speciaal een topic aanmaken, om te zeuren over het feit dat een ander een topic heeft aangemaakt.
Is dit niet een speciaal gevalletje aandachtzoekerij? Negatieve aandacht is tenslotte ook aandacht.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:27

Ik vind het gezeur op bokt echt wel meevallen hoor. Natuurlijk zijn er zeikerds, maar als je 4 dagen per week uit je bed gedreund wordt, of je wordt bespioneerd door de buurjongen zou ik daar ook niet heel blij van worden. Dat is heel wat anders dan een keer in het weekend een feest tot diep in de nacht of een stoeptegel die al 30 jaar 2cm over de erfgrens ligt. In die laatste gevallen krijg ik wel een beetje het koude pannenkoeken gevoel.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:29

Ik stoor mij veel meer aan dit soort 'Kijk-eens-wat-een-gezeik-om-niets-op-Bokt'-topics, dan de topics waar het om gaat. In dit geval: overlast van je buren kan echt heel naar zijn, ook al lijkt het om iets kleins te gaan in andermans ogen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:31

Oh, geweldig dat filmpje _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:32

Nies_ schreef:
Ik vind het gezeur op bokt echt wel meevallen hoor. Natuurlijk zijn er zeikerds, maar als je 4 dagen per week uit je bed gedreund wordt, of je wordt bespioneerd door de buurjongen zou ik daar ook niet heel blij van worden. Dat is heel wat anders dan een keer in het weekend een feest tot diep in de nacht of een stoeptegel die al 30 jaar 2cm over de erfgrens ligt. In die laatste gevallen krijg ik wel een beetje het koude pannenkoeken gevoel.

[ Video ]

_O- _O- _O-
Oh wauw.... Ik zou het niet serieus kunnen aanhoren

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:36

Dat filmpje :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:38

Helemaal met lieveli eens.

Geen topic geopend en ook niet nodig maar ook ik stoor me aan de bovenburen. Ben heel tolerant, maar om 1 uur snachts regelmatig doordeweeks keihard muziek op, ze horen seksen en om 6 uur sochtends een dreunende wasmachine boven je kop gaat een beetje ver. Beetje rekening houden met elkaar is wel oké dacht ik en heeft niks met intolerant zijn te maken.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:38

Ik zal er nooit een topic om openen, (ik is lui :') ), maar ben het wel met ts eens hoor. Ik vind het alleen maar heel grappig. Een beetje door te topics scrollen en denken: oh god nee toch..de drama's van 2018 op een rij. :D

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:39

Heel erg fijn voor jou TS dat je goede buren hebt waar je nooit last van hebt!
Dat wil niet zeggen dat er geen andere mensen zijn die wel last hebben van hun buren.
Aan gewoon leefgeluid kan ik mij ook niet storen.

De buren aan ene kant liggen graag te zonnen met een radio aan, heb ik geen last van. Een beetje verderop word er gewerkt, heb ik geen last van.

De hond van de buren een paar huizen verderop blaft soms eens, heb ik geen last van. De kinderen die in de tuin spelen, heb ik geen last van.

Kinderen die constant in je tuin/huis staan te staren, heb ik wel last van. Het hondje dat aan 1 stuk door om 4u 's nachts begint te keffen en meestal niet stopt voor 10u, heb ik wel last van. Het kind verderop dat nooit lijkt te stoppen met krijsen, heb ik wel last van.

Zal ik daar wat van zeggen, ja, zal ik meehelpen oplossingen te zoeken, ja. Raakt mijn geduld na een tijdje ook eens op, ja. Dan weet ik ook graag wat ik er verder aan kan doen. Ik heb er nog nooit een topic over geopend maar ik begrijp mensen die dat wel doen.

In plaats van zelf intolerant te zijn zou je misschien eens kunnen proberen jezelf in te leven in een ander.
Of gewoon een beetje respect en begrip opbrengen zou ook al iets zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:55

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 14:05

Nederlandser kan het denk ik niet, "meta-zeiken"...

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 14:09

zo niet on topic maar wie maakt er popcorn? :Y)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 14:10

Kuggur schreef:
Nederlandser kan het denk ik niet, "meta-zeiken"...

Lieveli ziet met plezier
Ook Kuggur is weer hier
Ja dit is een schoolvoorbeeld van Hollandsch onfatsoen
Maar wil jij ons vertellen hoe ze het op IJsland met buren doen?