PVV ''dit is ISLAM' '

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shirleyp

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 23:31

Niet over praten, niet op reageren en het liefst dit topic laten verdwijnen... Nu krijgt de PVV precies wat de partij wil: aandacht. En weer meer verdeeldheid in Nederland. Wij zijn beter dan dit!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 23:33

shirleyp schreef:
Niet over praten, niet op reageren en het liefst dit topic laten verdwijnen... Nu krijgt de PVV precies wat de partij wil: aandacht. En weer meer verdeeldheid in Nederland. Wij zijn beter dan dit!
Dit inderdaad.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 23:33

Zieke provocatie... :r
Dit heeft niets met democratie te maken.
Ik hoop dat de meeste mensen hun verstand en hun hart laten spreken.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 23:36

shirleyp schreef:

Dat heb ik een tijd lang gelooft, maar de media speelt hierin een slechte rol. Ik denk dat het nu heel verstandig is om duidelijk te laten horen dat dit vér over de grens is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 23:37

Hij is flink gezakt in de peilingen tov de tweede kamer verkiezingen, en is veel minder in het nieuws sinds Thierry Baudet in beeld is. Dus hij trekt nu alles uit de kast denk ik.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-18 10:33

Shirley, ik snap je standpunt. En zeker wij zijn beter dan dit.

Maar ik vind het belangrijk om mijn stem te laten horen, om te laten zien dat er ook een andere kant aan Nederland(ers) zit dan de hatelijke kant die de PVV laat zien.

Een tegengeluid is zeker aandacht voor de PVV maar wat mij betreft negatief voor hen en positief voor het tegengeluid.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 10:56

Ik zag voorbij komen:

Islam is onderwerping;
Islam is totalitair;

En dacht: dan lijkt de Islam best op de manier waarop Geert zijn PVV runt. Hebben ze toch iets dat ze samen delen.... :D

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:16

Typisch PVV spotje.
Weten daar wel een hoop mensen mee te bereiken die er precies zo over denken.

Ergens is het jammer en goedkoop om zo te provoceren. Het zegt veel over de partij zelf.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:40

Opende dit topic en was bijna bang voor de reacties. Fijn om te lezen dat ik dus zeker niet de enige ben die geschrokken was van het filmpje.
Getuigd van kortzichtigheid, angst en onvermogen van de PVV lijkt me.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:46

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:52

Ik heb het filmpje van de PVV niet gezien maar kan mij aardig indenken hoe het eruit ziet. Typisch PVV.
En ook dat is vrijheid van meningsuiting, net als hier je mening geven.....

Ik heb in het verleden wel PVV gestemd maar aangezien er steeds meer punten zijn waar ik het niet mee eens ben en ik ook hen manier van politiek bedrijven niet een beste vind is dat verleden tijd.
Wel vind ik het ontzettend dom dat er mensen zijn hier die dan vinden dat je het maar dood moet zwijgen "geef ze geen aandacht want daar zijn ze op uit".

Als de problemen rond de integratie, en die zijn er helaas, destijds niet waren doodgezwegen en had men geluisterd naar die mensen die de problemen onder de aandacht wilde brengen dan had de PVV nooit zo groot geweest. In de eerste instantie was de discussie namelijk nog beschaafd maar door die mensen te negeren werden deze boos... en dan komt er geen redelijk discussie meer maar alleen woede. Woede aan beide kanten want ook de linkse partijen zijn met enige regelmaat onbeschaafd en polariserend te noemen.

Al met al dus een simpele boodschap; zeg wat je denkt op een beschaafde manier en ga het gesprek aan. Zoals dit overigens al veel gebeurd hier.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 16:04

Marjolein: is dit “je mening geven”, of haat zaaien?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 16:06

LadyMadonna schreef:
Marjolein: is dit “je mening geven”, of haat zaaien?

Ik ben niet Marjolein maar dit lijkt MIJ een wijs advies.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 16:12

De problemen met integratie, zijn alleen maar groter geworden sinds de opkomst van de PVV.
Mensen zijn over van alles ontevreden en willen een zondebok en vooral graag wijzen naar een ander.

On topic:
Het is vooral het tijdstip van uitzending: je zal maar islamitische kindjes hebben, die lekker om 18 uur TV zitten te kijken ..... en dan komt dit filmpje voorbij.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 16:26

Filmpje niet gezien maar is dit niet ook bij het christelijk geloof..?
Onderdrukking (van vrouwen en dieren zijn in sommige stromingen nog steeds minder waard)
Gedwongen huwelijk (trouw je niet val je buiten de familie)
Doodstraf (in Amerika)
.....

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 16:29

Ik heb het filmpje ook niet gezien, maar kan me er wel wat bij voorstellen.

Goh, wat heb ik het slecht zeg als vrouw van een moslim :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 16:36

Booooo schreef:

Ik heb het met je te doen hoor, met je gedwongen huwelijk enzo :(:) ;) :P

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 16:39

Geen aandacht besteden aan iemand die alleen maar schreeuwt, de partij als dictator runt, geen gemeenteraadsleden kan vinden en zo ja, stappen ze meteen weer op. Iemand die zijn haar blondeert om maar niet op de groep te lijken die hij weg wenst, die neem je toch niet serieus. Ik niet, nooit gedaan ook maar ik maak me wel bezorgt om de afglijdende schaal waar ons land zich in bevind. En ja, veel criminelen zijn van Marokkaanse of Turkse afkomst gezien alle opsporingsberichten. maar dit heeft niets met geloof te maken. Ik vind het zo jammer dat Pim Fortuyn er niet meer is, zelfde gedachtegang maar op een beschaafde manier.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 16:41

Booooo schreef:

Geef maar het geheime teken als je wil dat we je komen redden. Maar zeg ons eerst even wat het geheime teken is.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:00

Dat horrorfilm muziekje eronder is misschien wat overdreven. Maar verder is het toch gewoon wáár? Net als in alle andere religies trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:03

antje_vip schreef:
Dat horrorfilm muziekje eronder is misschien wat overdreven. Maar verder is het toch gewoon wáár? Net als in alle andere religies trouwens.

Eh ja het is waar, mar dus niet alleen bij de Islam. Dat noem ik discrimineren, want je licht ten onrechte 1 groep eruit.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:26

Nee, islam is onderdrukking staat er.
Nee, het gebeurt, net als overal, maar het is geen synoniem

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:27

Ongelooflijk, PVV laat me toch iedere keer weer schrikken en lees dit topic met grote verbazing. Wat een haatzaaierij en wat bereik je ermee? Er spelen zich inderdaad veel problemen af onder de Turkse en Marrokaanse gemeenschap, meer dan onder autochtonen. We hebben deze bevolkingsgroepen zelf als gastarbeiders naar Nederland gehaald! We hebben eerder gefaald in integratie dan roepen dat het aan de Islam ligt.

En roepen dat buitenlanders naar hun eigen land terug moeten? Of criminele allochtonen uitzetten? En dan? Ik wordt echt misselijk van het kortzichtige zwart-wit denken.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:44

Oke dan, ik heb zojuist het filmpje bekeken. Ik moest bijna lachen. Wat een ontzettend triest, respectloos, kortzichtig filmpje. Echt wauw..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:49