Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Taffje schreef:Waar ik moeite mee heb is dat het mij niet helder is waar het nou werkelijk om gaat, ja de CAO die niet rond komt maar wat is er nou werkelijk geboden en wat wil men.
Citaat:Ik kan geen begrip opbrengen voor iets waarvan ik niet duidelijk heb wat er dan mis is.
Citaat:In de achterban van de VNV is men verdeeld over de acties. „Het kleine Transavia kan met veertig vliegtuigjes in Europa nog nauwelijks op tegen machtige prijsvechters als easyJet en Ryanair. Realiteitszin is er niet, ze mogen blij zijn dat ze nog bestaan, met KLM als reddingsboei”, zegt een piloot op voorwaarde van anonimiteit tegen deze krant. Piloten verdienen ondertussen nog altijd meer dan een minister.
purny schreef:Het ging toch alleen om de roosters? Of heb ik het andere gedeelte gemist?
Als je een baan als piloot hebt weet je dat er dingen kunnen veranderen.
Aan de ene kant geef ik ze gelijk maar aan de andere kant niet.
Werken in de zorg is ook geen pretje en daar zien ze ook dingen liever anders. Maar die mensen laten de andere mensen niet in de steek. En daar heb ik veel respect voor.
Shadow0 schreef:Loretta: ik zou zeggen, solliciteer.
Maar tegelijkertijd is het natuurlijk wel erg makkelijk om op basis van een paar artikeltjes een oordeel te vellen. En het gaat niet alleen om salaris. Het gaat ook om werkdruk. Het is denk ik een heel mooi vak - maar het is ook een vak waar fouten kunnen leiden tot honderden doden, dus het gaat wel ergens om. Onregelmatige werktijden en onduidelijke roosters zijn niet alleen lastig op persoonlijk vlak, en niet te compenseren met salaris: ze zijn gevaarlijk.
Loretta schreef:Shadow0 schreef:Loretta: ik zou zeggen, solliciteer.
Maar tegelijkertijd is het natuurlijk wel erg makkelijk om op basis van een paar artikeltjes een oordeel te vellen. En het gaat niet alleen om salaris. Het gaat ook om werkdruk. Het is denk ik een heel mooi vak - maar het is ook een vak waar fouten kunnen leiden tot honderden doden, dus het gaat wel ergens om. Onregelmatige werktijden en onduidelijke roosters zijn niet alleen lastig op persoonlijk vlak, en niet te compenseren met salaris: ze zijn gevaarlijk.
De glamourbaan die het ooit geweest is in de tijd dat vliegen nog iets heel speciaals was, wordt het waarschijnlijk nooit meer. Maar dat weet je ook als je piloot wordt die tijd is geweest.
Maar ik denk dat je weinig banen zult kunnen vinden waarbij je tijdens het werk mag slapen.
https://www.youtube.com/watch?v=aQSDZOZ0cJ0&t=457s
Jadeleigh263 schreef:Een kennis van mij is momenteel piloot bij transavia en die hoor ik nergens over klagen. Krijgt goed betaald en ziet veel van europa. Hij is nog bezig om zijn vlieguren te maken, maar ondanks dat maakt hij minder uren en verdient hij momenteel het driedubbele van wat ik verdien in vergelijking met de uren die ik ervoor moet maken. Ik denk misschien dat hoe ouder je wordt, hoe belangrijker het wordt. Zeker als je ook nog kinderen wilt, of een gezin thuis hebt. Maar die kennis van mij is nog jong en vindt alles op dit moment prima.
Nielojram schreef:Ik weet wat de piloten verdienen, en het is uiteraard geen emirates, of delta, maar het is niet zo bar als bv vueling, waar de mannen/vrouwen vliegers voor 2500 netto rondvliegen...
Wellicht, doordat het een dochteronderneming van de KLM is, dat ze daar iets teveel naar lonken, bij de KLM kan nl alles...
Shadow0 schreef:Loretta: kun je je echt niet voorstellen dat mensen actie zouden ondernemen, niet omdat ze meer 'glamour' willen, maar gewoon omdat ze willen dat ze als werknemers serieus genomen worden?
Loretta schreef:Jawel, alleen zo slecht hebben Transavia piloten het niet. Als alle mensen die echt hard werken en amper de eindjes aan elkaar kunnen knopen eens zouden gaan staken dan lag het land bijna volledig plat.
Citaat:Ik snap juist niet dat de mensen die wel bereid zijn te gaan staken dat dat juist mensen zijn die het feitelijk nog helemaal niet zo heel erg slecht hebben.