Tijdreiziger de weg kwijt of toch de waarheid?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Re: Tijdreiziger de weg kwijt of toch de waarheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 00:51

Aah een typisch televaag bericht.. dat hun het publiceren zegt al genoeg :)

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 01:22

haha mijn vriend zat van de week al dat filmpje te kijken, ik zat vooral vol ongeloof mee te luisteren. Hoe bizar.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 01:46

Zijn er mensen die werkelijk overwegen dat dit een echte "tijdreiziger" zou kunnen zijn...?
Nou ja, het zou in ieder geval mijn hypothese over menselijke goedgelovigheid bevestigen...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 01:49

Kuggur schreef:
Zijn er mensen die werkelijk overwegen dat dit een echte "tijdreiziger" zou kunnen zijn...?
Nou ja, het zou in ieder geval mijn hypothese over menselijke goedgelovigheid bevestigen...
Alles kan :j

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 01:51

Ailill schreef:
Kuggur schreef:
Alles kan :j

Maar soms nadert de waarschijkheid nul.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 01:56

Hoop doet leven *\o/*

Of wou je me nu serieus wijsmaken dat er in IJsland geen feeën en trollen zijn?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 02:14

Ik wilde beginnen over Russel's theepot, maar bedenk me net dat er een tesla met een astronaut dummy onderweg is naar Jupiter....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 02:20

Ailill schreef:
Hoop doet leven *\o/*

Volgens Rien Poortvliet wel en die had altijd gelijk *\o/*

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 02:23

Kuggur schreef:
Ik wilde beginnen over Russel's theepot, maar bedenk me net dat er een tesla met een astronaut dummy onderweg is naar Jupiter....
Met een tussenstop op IJsland?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 02:23

Cayenne schreef:
Ailill schreef:
Hoop doet leven *\o/*

Volgens Rien Poortvliet wel en die had altijd gelijk *\o/*
I rest my case :j

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 06:57

Kuggur schreef:

Net als met Schrödingers kat zouden we het op dit moment nooit kunnen weten. O:)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 07:02

Zo lang er geen bewijs is dat het niet waar is.. zouden wetenschappers er eigenlijk wel voor open moeten staan, toch? :D Hoe belachelijk het ook klinkt, stel je voor dat het wel waar is, dat zou best handig zijn :Y)
Maar goed, volgens Einstein is het mogelijk om vooruit te reizen in de tijd, maar is terug reizen gewoon onmogelijk, en al helemaal in 2003 :+
Het lijkt me ook vrij makkelijk te bewijzen dat van deze persoon geen tweede versie op aarde rondloopt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 08:13

8nnemiek schreef:
Zo lang er geen bewijs is dat het niet waar is.. zouden wetenschappers er eigenlijk wel voor open moeten staan, toch? :D

Niet dat ik er veel van weet maar volgens mij moet je waarschijnlijk maken dat iets waar is, en dat kan je niet omdraaien naar "bewijs maar dat het niet waar is".

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 08:16

Wat sneu dat zon persoon aan een leugendetector gelegd wordt, ipv dat hij psychische hulp krijgt. Dit klinkt als een flinke psychose helemaal als hij ook angsten en depressie heeft.
Iemand in een psychose is dusdanig overtuigd van zijn wanen en hallucinaties dat een leugendetector niet uit zou slaan. Wanen van een psychotisch persoon zijn hun realiteit, vandaar ook de volle overtuiging, want het is wat hun brein ze in geeft en hun zintuigen op dat moment waarnemen. Heel complexe en interessante problematiek.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 08:42

Zou super leuk zijn als het kon maar ik geloof er niet zo in. Ik zou wel dolgraag terug willen in de tijd om wat tegen mezelf te zeggen maar dat zal dan wel niet kunnen. Je zou wel raar opkijken.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 08:42

Ik neem aan dat er familie en vrienden zouden moeten zijn die dit tegenspreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 08:51

Ninette schreef:
Zijn Tardis al ergens gespot? :D

_O-

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 09:04

Misschien is het wel een slimme zakenman die zijn google glass aandelen graag ziet stijgen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 09:29

Reactie van de plaatser van de video. :')
Citaat:
We're very disappointed with YouTube right now. Our team can't make money because this video has 600$ worth of advertisements (Enough money to buy a console) and is fully monetized but we've only recieved 9$ (Only enough to buy a couple Dollar Store Items) We're trying to email YouTube about our 591$ missing, but we haven't received anything back.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 10:06

magda_90 schreef:
Kuggur schreef:

Net als met Schrödingers kat zouden we het op dit moment nooit kunnen weten. O:)

Ehm, nee, niet "net zoals met Schrödingers kat"...dáár is de kans op dode kat of levende kat exact 50%.
Hier is de kansverdeling tussen de mogelijkheden waar/niet waar een stuk schever ( dat was nogal een understatement).

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 10:34

8nnemiek schreef:
Zo lang er geen bewijs is dat het niet waar is.. zouden wetenschappers er eigenlijk wel voor open moeten staan, toch? :D Hoe belachelijk het ook klinkt, stel je voor dat het wel waar is, dat zou best handig zijn :Y)
Maar goed, volgens Einstein is het mogelijk om vooruit te reizen in de tijd, maar is terug reizen gewoon onmogelijk, en al helemaal in 2003 :+
Het lijkt me ook vrij makkelijk te bewijzen dat van deze persoon geen tweede versie op aarde rondloopt :D

Apex TV is nu niet bepaalt een organisatie waar wetenschappers rondlopen. De telegraaf is nu niet echt bepaald een krant die de waarheid zo belangrijk vind. Er zou een explosie aan aandacht zijn, als men vermoed dat het echt is.

Ik heb het filmpje half bekeken en de vragen irriteerde me mateloos. Je kunt wel vragen stellen over de toekomst, maar niemand kan dat controleren.Ik zou zijn reisbescheiden willen zien, horen waar hij naar toe is gestuurd, namen van mensen die met hem mee zijn gereisd, de stof van zijn kleding laten analyseren. Vragen wat hij te zoeken heeft in de tijd terug, of is het alleen om te bewijzen dat het kan? Hoe vertelt hij het de mensen in 2030 dat het gelukt is? Wat heeft het voor zin iemand het verleden in te sturen, als hij toch geen contact kan maken met de toekomst. Ik hoorde geen vraag die gericht was om te ontdekken, hoe is dit mogelijk is en daarom vind ik dat ze dit nogmaals moeten publiceren op 1 april.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 10:36

Overigens betekent Schrödingers kat precies het tegenovergestelde van wat veel mensen denken. Schrödinger gebruikte het gedachteexperiment om aan te tonen hoe de modellen uit de quantumfysica niet stroken met de feiten van onze echte wereld. Schrödinger stelde een situatie voor waarin de staat van subatomische deeltjes de staat van een kat bepaalt. Schrödinger kwam namelijk in verzet geven de theorie dat deeltjes zichin twee stases/posities tegelijkertijd kunnen bevinden. Door de setup van dit experiment en het dat feit dat het deeltje dat het lot van de kat bepaalt in twee stases kan zijn, is de kat in theorie ooko zowel levend als dood. Het punt van Schrödinger: natuurlijk is een kat niet én levend én dood, of hij nou geobserveerd wordt of niet.

(Quantumfysica is vreselijk ingewikkeld en ik sla en heleboel ingewikkelde oliebol over, maar het punt is dat Schrödinger niét stelde dat de kat levend en dood is. Dat vind hij juist een belachelijk idee. Het is een reductio ad absurdum argument tegen de theorie van superposition in de kwantummechanica .)

Maar goed, on point: slaat nergens op natuurlijk. Jongen kan een psychose hebben of gewoon een geintje uit halen. Alsof je een leugendetector niet kunt foppen. Doe dingen zijn zo onbetrouwbaar als de pest. https://www.apmreports.org/story/2016/0 ... ctor-tests

ElsieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 10:46

Nou ik hoop dat hij liegt want ik hoef Trump geen tweede keer!
Door een leugendetector geraken kan je trouwens oefenen

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 10:46

Inderdaad, niet iedereen beseft dat het schrödingers kat experiment een gedachtenexperiment is.
Quantum mechanica is sowieso niet een onderwerp waar leken veel zinnigs over kunnen zeggen, laat staan discussieren.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 10:49

Diezelfde quantum mechanica heeft al bewezen dat tijdreizen naar vóór de uitvinding van die tijdmachine onmogelijk is. Dus als er al een tijdmachine is uitgevonden, dan kan daarmee maximaal worden teruggereisd naar de dag van die uitvinding.