Monique1963 schreef:Ik geloof niet dat het zozeer alleen het zwarte pieten dilemma is, als wel het overall respecteren van elkaar of niet.
In het algemeen op wat voor onderwerp dan ook zie ik vaak onbeschofte reacties. Wat ik zie is dat mensen zoveel whatsappjes, sms'jes etc krijgen dat men eigenlijk geen tijd heeft goed te lezen. Daar begint het al mee. Zodra het langer dan 3 zinnen is of één tekstje waar 3 vragen in staan, dan wordt er maar 1 vraag bijv beantwoord.
Dan zie ik vaak op fb dat begrijpend lezen kennelijk niet meer wordt onderwezen tegenwoordig, want dingen worden zo vaak verkeerd uitgelegd. Uiteraard ontbreekt de intonatie wat je in een gesprek wel hebt, maar het is gewoon bizar hoe vaak je in discussies op fb ziet dat mensen gewoon niet goed gelezen hebben.
En dan als mensen antwoorden hebben ze geen tijd om na te denken over hun antwoorden, het zijn vaak impuls antwoorden, van ff snel móéten reageren. Want je móét wel overal op gereageerd hebben natuurlijk, anders hoor je er niet bij. De antwoorden die er staan zijn dan vaak kort en vol met fouten.
En als laatste is dé trend, trollen. Lekker hakken en zieken, dat is leuk dat is humor. Je vrienden kunnen laten lezen waar jij nu weer lekker cynisch op hebt gereageerd. Hele groepen mensen hebben daar hun hobby van gemaakt en vinden het leuk om cynisch af te kraken.
Een ding is zeker, de meesten van die reageerders kennen jou waarschijnlijk helemaal niet en dus is het ook niet tegen jou persoonlijk gericht.
Maar ik snap dat je geschrokken bent. Helaas zit de wereld tegenwoordig zo in elkaar.
idd, is echt niet alleen de pietenruzie, maar je vind het in alle facetten van het internet terug. Kijk alleen al hier op Bokt hoeveel toetsenbordhelden er onder de gelederen zitten. Je hoeft maar een gemiddeld topic te openen die in een reltopic is veranderd om te zien hoe erg de Bokt toetsenbordhelden zijn. Comments waarin verklaringen worden geeist...of ts bevolen wordt maar snel dr paard weg te doen want ze is geen paard waardig.....en dat zijn dan nog de meest vriendelijke voorbeelden. Het is dat echt schelden niet getolereerd wordt op Bokt, maar anders zou je dat ook zien; kijk maar naar de gemiddelde warmbloedengroepen op fb waar meiden gewoon voor dikke trol worden uitgemaakt
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 14-11-17 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt