ravellie schreef:Ik begrijp die mensen wel
Wat heeft dat nu weer met tolerant te maken?
Word zo ziek van mensen die maar schreeuwen dat NL niet tolerant is.
Nee, Nederland is juist tolerant aan de 'niet toleranten'!.
( Die ondertussen alleen maar met twee woorden schreeuwen: alles is of racisme of discriminatie, waardoor je niets meer durft te zeggen inmiddels)
Ik begrijp die mensen volkomen.
Je krijgt out of the blue te horen dat er alleen nog maar Turkse mensen in je complex komen wonen ( waarvan het gros de NL taal en cultuur waarsch niet al te rijk is).
Dat is pas discriminatie! als Nederland word je dan dus geweerd? want die mensen willen zorg van een zorgaanbieder ( die alleen hulp bieden aan de Turkse nederlander overigens)
Tja, dat is ook met twee maten meten.
Als je alle culturen toelaat in die flat is er geen probleem.
En dat zeggen de genoemde mensen in het artikel ook! sterker nog, ze benoemen ook dat er verschillende culturen wonen en een van die mensen is zelf van Molukse afkomst
Jammer dat er meteen weer zo'n negatief 'wij -zijn-geen-tolerant-volk' berichtje wordt neergezet hier.
Ik ben het hier zo mee eens!!! Het wordt weer zo uit zijn verband gerukt.
Dit zou hetzelfde zijn dat er een Turkije een flat is waar overwegend Turkse bejaarden wonen. Dat er dan langzaam aan wat Nederlandse bejaarden bijkomen en dat er dan ineens besloten wordt dat alle plaatsen die vrijkomen, aan Nederlandse bejaarden gegeven gaat worden.
Dan zullen die Turkse mensen ook in protest gaan en hier niet op zitten wachten, wat ik dan compleet begrijp.
Er moet gewoon niet vergeten worden dat een erg groot deel van de Turkse bejaarden geen Nederlands praat. Een enkele bewoner in de flat waar je niet mee kunt praten is tot daar aan toe, maar als er dan ineens een hoop bijkomen waar je geen woord mee kan wisselen, dan snap ik het volkomen dat je daar niet op zit te wachten.