Maar lukraak halve zinnen brabbelen omdat het mode is, is natuurlijk niet nodig en komt, in ieder geval op mij, volkomen absurd over.
'I have een pokkedag because mijn bike is broken and doen't niet meer'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Palmera schreef:Maar Goof: de engelse taal leren en daar waar nodig toepassen, is een goede zaak.
Maar lukraak halve zinnen brabbelen omdat het mode is, is natuurlijk niet nodig en komt, in ieder geval op mij, volkomen absurd over.
Palmera schreef:Maar Goof: de engelse taal leren en daar waar nodig toepassen, is een goede zaak.
Goof schreef:Tja, taal is aan verandering onderhevig, taal leeft, dat is werkelijk nooit anders geweest.
Omdat alles (denk aan bedrijven, werk en dus ook studies) steeds internationaler worden gebeurt de communicatie ook in een wereldtaal. Hoe vroeger je de Engelse taal leert, hoe verder je ermee komt en hoe meer je eraan hebt in de toekomst.
Ik vind het een goede zaak dat er op basisscholen al vroeg gestart wordt met Engelse lessen, maar goed, ik ben jarenlang docent Engels geweest in het tweetalig onderwijs in het voortgezet onderwijs, dus ik ben sowieso wat bevooroordeeld
J508 schreef:Goof schreef:Tja, taal is aan verandering onderhevig, taal leeft, dat is werkelijk nooit anders geweest.
Omdat alles (denk aan bedrijven, werk en dus ook studies) steeds internationaler worden gebeurt de communicatie ook in een wereldtaal. Hoe vroeger je de Engelse taal leert, hoe verder je ermee komt en hoe meer je eraan hebt in de toekomst.
Ik vind het een goede zaak dat er op basisscholen al vroeg gestart wordt met Engelse lessen, maar goed, ik ben jarenlang docent Engels geweest in het tweetalig onderwijs in het voortgezet onderwijs, dus ik ben sowieso wat bevooroordeeld
Ik ben het, in principe, ermee eens dat het goed is dat kinderen al vroeg Engels erbij krijgen. Maar ik vind vaak wel dat het Engels niveau van de basisschool docenten te laag is.
ECM schreef:Alles is tegenwoordig in het Engels. Tv, muziek, boeken voor school/opleiding, games etc. Langzaam aan wordt dit gewoon een soort van tweede moedertaal en ik denk dat we het daarom automatisch gaan combineren met het Nederlands.
En is dit ook niet een beetje de bedoeling van taal, of in ieder geval een bijkomstigheid? Dat dit verandert? Wij spreken ook niet meer compleet hetzelfde taaltje als wat men deed in 1500 nog wat.
Palmera schreef:Er is een prachtig voorbeeld genoemd met van Gaal.Een man die overduidelijk niet is afgestudeerd in de engelse taal.
Een man waarvoor het handig zou zijn als zijn engels wat beter zou zijn, want: internationale spelers en pers.
Maar: zijn vak staat in weze los van een taal spreken. Hij is tenslotte voetbaltrainer en zeker die pers is overduidelijk zijn hobby niet.
Maar toch: hij doet in ieder geval zijn best. En maakt zich in een dappere poging hele zinnen te maken zeer zeker niet belachelijker dan mensen die de engelse taal veel beter beheersen en het nodig vinden onsamenhangende zinnen te maken van meerdere talen.
Winged schreef:Ben ik de enige die wat moest grinniken toen eerst het relaas kwam over de engelse termen en dat er dan een 'why' achteraan komt?
Taal is onderhevig aan invloeden. Hoeveel Duitse, Franse, Spaanse en Engelse termen hebben we inmiddels wel al niet in 'ons' Nederlands? Het hoort erbij, maar het blijft elke keer wennen. Gewoon lekker Nederlands blijven schrijven. Hoewel daar dingen die 'fout waren' inmiddels ook al Mogen. Zoals mond-op-mond reclame.
Memories schreef:Nou, er zijn zat mensen die het beter kunnen hooren ook genoeg die net zo slecht zijn. Of er zelfs nog minder van bakken. Vind dat dan een beetje een 'loze' uitspraak.
Al heb ik trouwens het idee dat het bij van Gaal nogal een imagodingetje is geworden.
Memories schreef:Over Spanje kan ik niet meepraten helaasOver Duitsland, Italië, Frankrijk en Franstalig België wel en daar word ik steevast met de nek aangekeken als ik probeer in het Engels iets te vragen. Uh, ja sorry dat niet iedereen in de wereld jullie taal spreekt
Ja de jongere generatie en hoger opgeleiden willen het regelmatig nog wel goed kunnen maar daar is ook alles mee gezegd. Een van de hoofdredenen dat ik daar niet meer kom op vakantie oid