bigone schreef:RaafSmits, bewust je onafhankelijkheid bewijzen???? Ik snap je stukje maar ben het niet met je conclusie eens. Vrouwen, of beter alle mensen moeten zich gewoon vrij kunnen bewegen. En niemand gaat bewust elke keer in het donker fietsen zonder reden alleen maar om onafhankelijkheid te bewijzen. Wanneer je ergens verplichtingen hebt ga je er heen, of je gaat voor de lol op zondagmiddag een eind wandelen in het bos. Wanneer we ons door criminelen of nog erger psychopaten laten beperken in onze vrijheid dan is er iets fout. En ik snap het echt wel, heb dochters die maar een paar jaar ouder zijn dan Anne of TS. En zelf heb ik als tienjarige op buitenrit met vriendinnetje(kon toen nog) ook iets meegemaakt. Alleen had deze persoon de pech dat mijn vader er ook net aankwam omdat we veel te laat terug waren en in zijn handen terecht kwam. Hij heeft het na kunnen vertellen maar is heel snel verhuist uit mijn toenmalige woonplaats. Je hebt geluk of pech en niemand zoekt het expres op maar we moeten ons ook niet op laten sluiten.
Dat bedoel ik dus ook, anders laten we ons kooien voor een paar gekken, denk overigens dat er niemand voor de lol in de regen midden in de nacht in het donker een stuk gaat fietsen, maar dat je dat wel doet als je bijvoorbeeld van je werk naar huis moet bijvoorbeeld. Of als je van de sportclub komt en je hebt 's avonds gesport (dan zal het in ieder geval donker kunnen zijn).
Voorzichtig zijn is prima, maar het moet wel leefbaar zijn, anders is er iets goed fout.
En uiteraard rijden ouders kinderen vaak ergens naar toe of halen ze op, als dat kan prima!
TrustHim, in jouw geval snap ik best dat je bang bent geweest, niet zo raar als je al een nare ervaring hebt. En wat je zegt schijnt inderdaad redelijk te kloppen, ken zelf meer mensen die via bekenden een dergelijke ervaring hebben dan via onbekenden, wat eigenlijk nog veel erger is... Mensen die je kent en vaak ook nog mensen die je zou moeten kunnen vertrouwen.... dat die een vertrouwen zo weten te beschamen en iemand die ze kennen zo kunnen beschadigen voor de rest van hun leven.