Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Palmera schreef:Drifter, ik snap je punten heel goed! Ik noemde het niet voor niets een hele smerige geschiedenis. Want dat is het.
Maar wat ik ook probeer duidelijk te maken is dat achter alles wel een smerige geschiedenis zit. Het einde is dan toch zoek?
Wat is er zo moeilijk aan om het verleden te laten rusten? En speel indiaantje en cowboy. Of zwarte piet. Of een prutsmuts. Of de paus. Waarom mag men wel geslachtsloos door het leven gaan maar geen indiaantje spelen? Waarom mag ik mijn kop niet zwart verfen als ik daar een dagje zin in heb? Waarom word er aanstoot genomen aan alles?
Palmera schreef:Maar: met een beetje realiteitszins moet iedereen, ook slachtoffers, toch leren beseffen dat niet iedereen schuldig is aan het leed?
We (wij nederlanders en vooral de joden) mogen de kleinkinderen van een 90 jarige duitser toch ook niet verbieden oorlogje te spelen met een waterpistooltje op het strand van Scheveningen? Ongeacht aan welke kant opa/oma stond?
Dat is toch volkomen absurd?
Palmera schreef:Ik voel mij zo onderhand gediscrimineerd als men mij een nederlander noemt. Ik wil namelijk helemaal niet in één hokje gepropt worden met dat bekrompen, ouwe koeien uit de sloot trekkende en overal wat achterzoekende volkje.
karuna schreef:Vooral omdat je met dergelijk gedrag mensen heel erg pijn doet. Mensen die echte grote mensen problemen hebben in hun leven. Mensen die dood gaan aan nare ziektes of daartegen moeten vechten en geen medicijnen krijgen omdat de nederlandse overheid er geen geld voor over heeft. Of naar huis gestuurd worden terwijl ze te ziek zijn om zich alleen thuis te redden.
(...)
Dus ja door jullie zinloze gezeik raak je mensen diep die echte problemen hebben. En zouden willen dat er net zo fanatiek daarover werd geprotesteerd.
karuna schreef:Ok er zijn een paar mensen in het topic die eigenlijk wel begrijpen dat er een klacht is ingediend. Deze zitten als ik me goed herrinner ook in zwarte pieten discussie enz. Alleen jullie zijn doodgewone blanke mensen. Vanwaar dan deze fanatieke neiging een ver ver verleden uit een ander stuk van de wereld zo omhoog te halen?
Als je de hele geschiedenis bekijkt van waar ook kun je alles in iedereen wel verafschuwen. Niet meer naar italie en pizza eten vanwege de wrede romeinen? Mannen aanvallen want in de oertijd sleepten ze vrouwen naar hun grot om te kunnen inpikken enz. Niet meer naar portugal omdat die ook collonies hebben gehad. Frankrijk ook maar opzij zetten? Geen peper gebruiken want door slavernij hierheen gehaald?
Hebben jullie niks beters te doen of moeten we eigenlijk heel blij voor jullie zijn dat je leven zo fijn en blij verloopt dat je hier tegen wilt blijven mekkeren zodat je toch nog leed in je leven hebt?
Kortom waarom maken jullie je zo druk over iets wat niet eens je eigen leven is? En nog ver weg ook?
IMJ schreef:Maar die lopen toch niet meer met een hoofdtooi de hele dag een vredespijp te roken.
Uiteraard zal ik mijn kind eea meegeven maar we moeten er ook niet in doorslaan. Het is voor een kind niets anders dan verkleed zijn als een lieveheersbeestje, Elsa of een non.. oh! en dat laatste zal dan binnenkort ook niet meer mogen!
Hebben de natives hier zelf problemen mee?
Cowboys zijn stoere mannen.. ze worden toch niet negatief weggezet? De indianen trouwens ook niet.
In dat opzicht begrijp ik de zwarte piet discussie nog beter, die worden als hulpje (slaaf) weggezet..