Persoonlijk zie ik daar ook wel wat in.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bruintje123 schreef:Privacy, wat is dat, hebben we dat nog wel?
Op de weg met je auto word precies gekeken waar je rijd.
Pinnen is bekend, locatie van je telefoon, wat je op google zoekt, je ip adres, de staat weet zo ongeveer alles al.
Voor mij kan er dan DNA ook nog wel bij. Want de privacy die we nu hebben is toch al nep.
[***] schreef:Het hield toch ook in dat als je familie van een verdachte bent, de overheid jou mag afluisteren en hacken? Sorry, maar dat vind ik toch echt te ver gaan.
knabbelgirl schreef:Ik ben er helemaal voor, als jij niks uitspookt kunnen ze er ook niks mee. Maar goed ik ben ook 100% voorstander van de sleepwet. Geef graag wat 'privacy' (tussen haakjes want dat is al jaren een illusie) op voor meer veiligheid en sneller daders en verdachten kunnen pakken. Al voorkomt de sleepwet maar 1 aanslag, dan is het het waard, en zo sta ik ook hierin
knabbelgirl schreef:Ik ben er helemaal voor, als jij niks uitspookt kunnen ze er ook niks mee. Maar goed ik ben ook 100% voorstander van de sleepwet. Geef graag wat 'privacy' (tussen haakjes want dat is al jaren een illusie) op voor meer veiligheid en sneller daders en verdachten kunnen pakken. Al voorkomt de sleepwet maar 1 aanslag, dan is het het waard, en zo sta ik ook hierin
Minimus schreef:Zat ik zelf ook over na te denken. Wat ik dan misschien een beter plan vind mbt de crimi's is: Bij eerste overtreding of arrest, je DNA in de database plaatsen.
Rangeela schreef:Schokkend dat zoveel mensen hun dna gegevens af willen staan. Wat als er misbruik van wordt gemaakt? Zoiezo degenen die dan toegang krijgen tot onze genetische informative dat zullen grotendeels vreemden zijn. Misschien zullen het allemaal prima werknemers zijn. Maar wat als er wat minder fijne werknemers tussen zitten... En naar welke organisatie gaat dit? is de organisatie wel veilig/verantwoordelijk genoeg om met zulke gegeves om te gaan. Voelt voor mij in iedergeval als mijn id (deels) uit handen geven.
Ersina schreef:chanicha schreef:Ik vind de voordelen meer waard dan de nadelen. Ik weet zeker dat mocht het, God verhoedde, een familielid van mij zijn, ik er blij mee zou zijn als ze zo even DNA op kunne diepen.
Wat is dan een voordeel?
Vjestagirl schreef:knabbelgirl schreef:Ik ben er helemaal voor, als jij niks uitspookt kunnen ze er ook niks mee. Maar goed ik ben ook 100% voorstander van de sleepwet. Geef graag wat 'privacy' (tussen haakjes want dat is al jaren een illusie) op voor meer veiligheid en sneller daders en verdachten kunnen pakken. Al voorkomt de sleepwet maar 1 aanslag, dan is het het waard, en zo sta ik ook hierin
En dan blijkt die database toch niet zo goed beveiligd, of besluit een volgend kabinet dat het verstandig is om de informatie te delen met de grote verzekeraars. Jij blijkt genetische aanleg te hebben om borstkanker te hebben, en de premie van je hele familie gaat daardoor flink omhoog. En dan?