Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PlantsTho schreef:MAar omdat jij dat toevallig niet mooi vindt, betekent toch niet dat dat voor iedereen moet gelden? Nu kan iemand gewoon kopen wat hij/zij mooi vindt zonder dat het labeltje je 'dwingt' (groot woord natuurlijk) om na te denken of het jongens of meisjeskleding is.
Mooi verdiepend artikeltje in de volkskrant: https://www.volkskrant.nl/economie/-lit ... ~a4517448/xMalibu schreef:Ik vind het echt overdreven en onnodig al dit gedoe. Laat een kind dragen wat ie wil maar kom op zeg, kinderjurkje? Waar slaat dat op? Alsof een jongen ineens denkt yes dit is echt een jurk voor jongens. Denk dat 99% het echt niet gaat dragen. Voor mij echt een reden om geen kleding bij de Hema te kopen. Hoeveel genderneutrale kinderen zijn er überhaupt?
'Ik heb er geen last van, dus dan is het geen probleem en moeten mensen zich niet aanstellen'Kom op zeg, hoeveel last heb jij er van? Toch prachtig dat die 0,1% gewoon een kinderjurkje kan kopen?
xMalibu schreef:Vrouwen hebben borsten en mannen (meestal) niet. Lijkt mij al een reden waarom mannen kleding niet bij vrouwen 'hoort' te passen.
Ik vind het echt overdreven en onnodig al dit gedoe. Laat een kind dragen wat ie wil maar kom op zeg, kinderjurkje? Waar slaat dat op? Alsof een jongen ineens denkt yes dit is echt een jurk voor jongens. Denk dat 99% het echt niet gaat dragen. Voor mij echt een reden om geen kleding bij de Hema te kopen. Hoeveel genderneutrale kinderen zijn er überhaupt?
Anoeska schreef:Ik snap niet waar mensen zich druk om maken. Het lijkt wel of 'Nederlanders' tegenwoordig bij elke verandering het gevoel hebben dat er iets van ze wordt afgepakt.
Feit: Hema haalt het woord jongen/meisje van de labels van kinderkleding.
Reactie: straks moeten we allemaal in vormeloze zakken lopen, en daar passen mijn borsten/vrouwelijke vormen niet in
Getup schreef:Gaat mij echt te ver, dat hele gedoe.
Je koopt toch sowieso wat je wilt? Wat n onzin zeg
xMalibu schreef:Hoeveel last ik er van heb? Ik word helemaal doodgegooid met berichten over dat genderneutrale gedoe, kom op zeg gaan we echt voor elke persoon die ergens last van heeft alles aanpassen? Lijkt wel of iedereen tegenwoordig wat kan verzinnen om zich gediscrimineerd te voelen.
Getup schreef:Voor mij past t in t rijtje: zwarte piet is discriminerend, jongens-en meisjeskleding ook.
Genderneutraal:
xMalibu schreef:Hoeveel last ik er van heb? Ik word helemaal doodgegooid met berichten over dat genderneutrale gedoe, kom op zeg gaan we echt voor elke persoon die ergens last van heeft alles aanpassen?
Gianti schreef:Magrathea schreef:FYI: Hema doet dit op verzoek van een aantal kinderen. Zal eens kijken of ik de Facebookpost terug kan vinden.
Van die kinderen of van hun ouders?
Siesjuh schreef:Maar...er staat toch nergens dat vrouwenkleding (kleding gebaseerd op de vrouw) of mannenkleding (kleding gebaseerd op de man) niet door het andere geslacht gedragen kan en mag worden? Ik blijf bij mijn mening dat het niet de labeltjes zijn die het probleem maken, maar de mensen die een ander niet accepteren en respecteren om wie ze zijn en wat ze doen. En ja, ik vind het genderneutrale echt overtrokken. Natuurlijk zijn er mensen die niet weten waar ze thuis horen, maar er zijn nog veel meer mensen die wel weten wat en wie ze zijn. Waarom moet er dan meegegaan worden met de minderheid? En waarom is hoe het was ineens niet meer goed genoeg? We halen toch ook niet alle groene kleding uit de schappen, omdat zoveel procent van de bevolking die kleur niet uit kan staan? Dan vinden we het toch ook normaal dat iemand doorloopt voorbij dat rek en een andere kleur zoekt die wel bij hem past? Waarom kan dat niet met betreffende kledingstukken?
Anoeska schreef:Waarom niet? Wat hebben al die mensen die prima weten in welk hokje ze passen er voor last van als we een beetje tegemoetkomen aan de mensen die wel behoefte hebben aan genderneutrale kleding. Ik snap gewoon oprecht niet waarom je daar moeite mee zou hebben. Wat 'kost' het jou (of welk nadeel ondervind jij ervan) als dat soort dingen veranderd worden?
gohya schreef:Dat ze hiermee doordraven? Ja vind ik wel.De grootste groep Transgenders vraagt hier geen eens om.Het voor voor deze mensen gewoon beslist!