Uitspraak vrouw moet op mannenurinoir plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boete terecht?

Ja
59 (31%)
Nee
111 (60%)
Anders
15 (8%)

Totaal aantal stemmen: 185

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:37

geerte schreef:
sorry

_/-\o_ _/-\o_

Uitspraak vind ik dom. Dat er op wildplassen een boete staat en ze die moet betalen, ok. Maar de uitspraken van de rechter getuigen ook niet bepaald van inzicht.

Ik had ook geen idee hoe groot het verschil in toilet v.s. urinaal was.. schandalig!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:45

Magrathea schreef:
Ik vind het ook raar hoor. Denk dat mannen meer wildplassen omdat het voor hen gewoon makkelijker is. Daarop inspelen door van die mobiele pisbakken te plaatsen maar niks regelen voor vrouwen vind ik wel raar te noemen... Alsof die arme mannen zich er niet van kunnen weerhouden om hun schwans uit hun broek te hangen en ze het dan maar op die manier doen, terwijl vrouwen heus wel in hun broek kunnen plassen ofzo

Heeft weinig te maken met inspelen op een behoefte, maar met het tegengaan van overlast.
Wildplassen geeft veel overlast in uitgaansgebieden (o.a. voor de bewoners daar). Het plaatsen van (mobiele) pispalen blijkt een effectieve manier om deze overlast grotendeels terug te dringen. Uiteraard in combinatie met het fel verlichten van aantrekkelijke plashoekjes en het aanbrengen van ontmoedigingsmaatregelen (schuine stalen platen die de urine zo over de benen van de plasser laten lopen) en intensief toezichthouden.

Dat er minder voorzieningen zijn voor wildplasseressen dan voor wildplassers heeft weinig te maken met het niet willen zorgen voor vrouwen met een zenuwachtige blaas, maar alles met het feit dat wildplassen door vrouwen veel minder voorkomt, daardoor nauwelijks bijdraagt aan de ervaren overlast, en dus minder nodig aangepakt hoeft te worden.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:49

Ik hoop idd dat Ragdollcat nooit een chronische blaasaandoening krijgt, want dan piept ze wel anders. Rekening houden met dat je iedere 20-30 minuten een WC in de buurt moet hebben, ja dat kan. Soms. En beperkt je dan wel godsgruwelijk in je actieradius. De praktijk wijst helaas anders uit, ook al hou je overal rekening mee, dan nog kan het wel eens niet werken.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 18-09-17 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:51

Ibbel schreef:
Ik hoop idd dat Ragdollcat nooit een chronische blaasaandoening krijgt, want dan piept ze wel anders. Rekening houden met dat je iedere 20-30 minuten een WC in de buurt moet hebben, ja dat kan. Soms. En beperkt je dan wel godsgruwelijk in je actieradius. De praktijk wijst helaas anders uit.

Google op "incontinentiemateriaal".

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:51

gekkesies schreef:
Je bedoelt het vast niet zo kort door de bocht, maar wat ik uit je reacties opmaak is ongeveer dit: Er zijn niet genoeg toiletten voor vrouwen dus vrouwen moeten maar gewoon zorgen dat ze niet te ver of te laat van huis gaan. :+ Je mag me uiteraard als ik dit volslagen verkeerd interpreteer.

Constructievere oplossing lijkt me dan toch om, zeker in grootsteden als Amsterdam, óók genoeg openbare toiletten voor vrouwen te plaatsen.

Ergens snap ik die boete trouwens wel, want wildplassen is inderdaad gewoon strafbaar voor iedereen. De opmerking over dat ze dan maar op een urinoir moet gaan daarentegen? Hoe? Ik ben daar in elk geval echt VEEL te onhandig voor. :')

Ik bedoel het wel echt zo: vrouwen met blaasproblemen moeten gewoon kijken naar de mogelijkheden en of onmogelijkheden en daarop in gaan spelen en of rekening mee houden zoals niet te ver van huis gaan als je weet dat je naar een cafe wilt gaan en erg veel gaat drinken en of eerder weggaan van cafe of uitgaansgelegenheid zodat er onderweg naar huis nog ergens iets open is om gebruik te kunnen maken van de w.c. Het is helaas niet anders en daar moet je maar voorlopig mee gaan dealen tot er wel vrouwvriendelijke plasgelegenheid zijn die buiten de sluitingstijden toegankelijk zijn.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 18-09-17 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:52

Werkelijk? Mensen met een overactieve blaas zijn niet incontinent.
Google eens op interstitiële cystitis.

Echwel

Re: Uitspraak vrouw moet op mannenurinoir plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:52

Google eens op plastabletten

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:54

Op vakantie in het zuiden van Europa viel het me op dat er overal openbare toiletten zijn. Goed aangegeven, gratis en meestal proper. Dat zouden ze in ons land ook gewoon moeten invoeren in de grote steden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:55

oomens schreef:
Heeft weinig te maken met inspelen op een behoefte, maar met het tegengaan van overlast.
Wildplassen geeft veel overlast in uitgaansgebieden (o.a. voor de bewoners daar). Het plaatsen van (mobiele) pispalen blijkt een effectieve manier om deze overlast grotendeels terug te dringen. Uiteraard in combinatie met het fel verlichten van aantrekkelijke plashoekjes en het aanbrengen van ontmoedigingsmaatregelen (schuine stalen platen die de urine zo over de benen van de plasser laten lopen) en intensief toezichthouden.

Dat er minder voorzieningen zijn voor wildplasseressen dan voor wildplassers heeft weinig te maken met het niet willen zorgen voor vrouwen met een zenuwachtige blaas, maar alles met het feit dat wildplassen door vrouwen veel minder voorkomt, daardoor nauwelijks bijdraagt aan de ervaren overlast, en dus minder nodig aangepakt hoeft te worden.

Precies, dat is het. Puur om de vieze overlast te voorkomen.
Want het spoelt en regent op een gegeven moment niet meer weg.
En ja omdat mannen hun leuter er gemakkelijker uit hangen dan de vrouw ergens gaat zitten zijn er meer mannen gelegenheden gekomen.

De boete vind ik daarom terecht, plassen is plassen.
De uitleg dat ze dan maar een urinoir moest gaan gebruiken idioot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:55

Machie schreef:
De boete is wel terecht, maar de uitspraak dat je moet pissen op een urinoir... Hoe dan?

Dat was helemaal de uitspraak niet. De uitspraak was dat die mevrouw gewoon een deel van haar boete moet betalen. Niks meer, niks minder.

TS heeft gewoon een beetje stomme titel voor dit topic bedacht.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-17 17:56

En dan nog incontinentie materiaal is leuk. Vangt idd gelekte urine op. Maar die moet je dan wel vervangen vrij snel omdat je anders met een volgezogen pamper rondloopt. Voor serieuze blaasleginf spontaan moet je broekjes dragen. Kleiner is domweg te weinig ervoor en plas je alsnog je zelf onder. De leuke blije reclames van oa tena is leuk voor paar druppels verliezen bij hoesten als je blaasspier niet helemaal meer optimaal werkt. Helaas ervaring mee. Nu gelukkig over dankzij portie geluk, zenuwen die weer wat gaan doen en medicatie maar moet wel erg oppassen dat ik op tijd ga.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:56

Die groene urinoirs / pissoirs in Amsterdam zijn ook gewoon ranzig ook. Niks geen spoelbak maar een stuk steen om tegenaan te piesen. Lekker als je daar in je rok voorstaat met je tuit. Dat klettert ook als een gek.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:57

safina schreef:
Machie schreef:
De boete is wel terecht, maar de uitspraak dat je moet pissen op een urinoir... Hoe dan?

Dat was helemaal de uitspraak niet. De uitspraak was dat die mevrouw gewoon een deel van haar boete moet betalen. Niks meer, niks minder.

Citaat:
Volgens de kantonrechter had ze bij hoge nood desnoods naar een urinoir voor mannen moeten gaan.

En ts heeft de titel niet verzonnen, dat had de maker van het artikel al gedaan :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-17 17:57

safina schreef:
Machie schreef:

Ts heeft exact de bewoording gebruikt van de rechter bij de uitspraak :+

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:58

Denise schreef:
Op vakantie in het zuiden van Europa viel het me op dat er overal openbare toiletten zijn. Goed aangegeven, gratis en meestal proper. Dat zouden ze in ons land ook gewoon moeten invoeren in de grote steden.

Daar ben ik het mee eens!

En daarmee zal een hoop vrouwen blij zijn.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 18:00

Ibbel schreef:
Werkelijk? Mensen met een overactieve blaas zijn niet incontinent.
Google eens op interstitiële cystitis.

Uiteraard zijn die niet incontinent, maar ze kunnen het blijkbaar ook niet ophouden. Niet lang genoeg om de afstand van wc tot wc te overbruggen in ieder geval. Dan kun je twee dingen doen: via de rechter proberen af te dwingen dat de wc-dichtheid groter wordt dan je blaas klein is, of de boel in eigen hand nemen en zorgen dat je daar niet van afhankelijk bent, bijvoorbeeld door een plastuit of Tena mee te nemen, of door je inderdaad ontzettend in je bewegingsvrijheid te beperken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 18:03

De rechter heeft gezegd dat ze op een mannenurinior KAN plassen als het echt niet anders kan, niet dat ze dat MOET.

Een rechter kan iemand veroordelen tot een geldboete, gevangenisstraf etc, maar niet tot plassen op een mannenurinoir.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 18:08

De boete mag misschien terecht zijn....haar protest ook. Als wildplassen voor mannen en vrouwen gelijk is(en dus verboden) moeten de voorzieningen OOK gelijk zijn. En dat is waar deze mevrouw tegen protesteert. Want die voorzieningen zijn er niet of nauwelijks.(openbaar dan)Terwijl het voor vrouwen(iedere vrouw) dus moeilijker is de plas op te houden vanwege onze anatomische kenmerken is het voor mannen makkelijker om ergens te gaan plassen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 18:09

De boete voor wildplassen snap ik wel.
Maar dat de rechter als alternatief een urinoir aanwijst is bespottelijk.
Hoe wil je dat als vrouw doen plassen op een urinoir.
Zit/sta je met je blote delen tegen viezigheid van je voorgangers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 18:20

Als je vrouwenurinoirs wilt moet je bij de gemeente zijn. En ze had ook gewoon even vóórdat ze de kroeg uit stapte naar de plee kunnen gaan. En als je elke 5 minuten moet, moet je niet zoveel zuipen. Ze had verder geen medische reden waardoor ze het niet op kon houden, dus dan kan je je plasmomenten prima plannen.

Ik vind het dus maar een hoop gezeik. :D

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 18:45

Ik vind de boete terecht maar de opmerking van de rechter zwaar ongepast. Daarbij heeft de vrouw wel een punt. Er zijn veel minder openbare gelegenheden voor vrouwen dan voor mannen. Terwijl vrouwen een kleinere blaas hebben.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 09:30

Jennyj01 schreef:
Ik vind de boete terecht maar de opmerking van de rechter zwaar ongepast. Daarbij heeft de vrouw wel een punt. Er zijn veel minder openbare gelegenheden voor vrouwen dan voor mannen. Terwijl vrouwen een kleinere blaas hebben.

Hier ben ik het ook mee eens. Wet is wet en wildplassen mag niet. Dat had de rechter ook moeten zeggen en niet een opmerking moeten maken over het urinoir.

Al heb ik ooit gelezen dat als een vrouw vooroverbukt tijdens plassen dat ze in een rechte straal naar achter piest... maar ik heb het nog nooit uitgeprobeerd... Dan zou je wel in het urinoir pissen.

Maar ergens is het toch wel een beetje vreemd dat je als vrouw geen (openbare) gelegenheden hebt om te kunnen plassen. Het hoeft ook niet in dezelfde mate als de urinoirs. Maar als de gemeente het voor de heren regelt, dan vind ik dat ze ook iets moeten regelen voor de dames.

Dat wij ons maar wel moeten voorbereiden en van te voren alles tot op de seconde moeten uitzoeken zodat we niet buiten de deur hoeven te plassen en de heren het op elke hoek kunnen doen. Dat is toch een beetje gek, vind je niet?

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 09:46

safina schreef:
Als je vrouwenurinoirs wilt moet je bij de gemeente zijn. En ze had ook gewoon even vóórdat ze de kroeg uit stapte naar de plee kunnen gaan. En als je elke 5 minuten moet, moet je niet zoveel zuipen. Ze had verder geen medische reden waardoor ze het niet op kon houden, dus dan kan je je plasmomenten prima plannen.

Ik vind het dus maar een hoop gezeik. :D

Maar verder heeft ze wel gelijk over het feit dat er bijna 10x zoveel openbare plasplekken zijn voor mannen als voor vrouwen.

Je kan het inderdaad plannen, maar als je wordt opgehouden ergens of er gebeurt wat o.i.d. heb je het niet meer in de hand. Ik ben eens de kroeg uitgezet omdat er een heftige knokpartij in de kroeg begon plaats te vinden. Ik vroeg of ik nog snel naar de wc mocht, dit mocht niet ivm veiligheid en ik werd zonder pardon zo de deur uit gezet. (Terwijl ik al in de rij stond voor de wc) Toen heb ik het ook in de bosjes gedaan want andere kroegen waren al gesloten, mijn geluk geweest dat de politie drukker was met de knokkers als mijn plasje :Y)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 09:47

Nou jah ze was in Amsterdam en ga mijn niet vertellen dat je daar geen oplossing voor kon vinden om elders te plassen.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 09:54

Er is wel een heel verschil in gewoon wildplassen, wat ik mannen dus heel veel zie doen op parkeerplaatsen, of zo nodig moeten dat het overmacht wordt. Als ik naar mijn werk ga moet ik doordat ik al veel water heb gedronken (innemen van medicijnen) al meteen naar de wc als ik daar aankom. Vorige week staat er een file op de A2 die er meer dan een uur vertraging opleverde. Ik heb het geluk gehad dat toen ik het echt niet meer kon houden ik net er af kon naar een benzinepomp. Maar wat moet je als dat niet kan, jouw blaas geeft het toch echt een keer op. En dan kan er wel gezegd worden wildplassen is wildplassen dus boete is terecht. Maar uitzonderingen bevestigen de regel. Te hard rijden wordt ook bestraft, maar als je in een noodsituatie zit, en je rijdt te hard en kan dit aantonen kan er ook begrip voor opgebracht worden. Mijn vorige afdelingshoofd heeft hierdoor ook een verlaging van zijn snelheidsboete gekregen. Daardoor zal deze boete ook wel verlaagd zijn. De stompzinnige opmerking dat je dan maar op een urinoir moet gaan plassen slaat nergens op. Ze was van de week 's-morgens op de radio en volgens mij vertelde ze ook nog dat ze ergens gevraagd had of ze mocht plassen maar dat mocht niet. Heb het niet goed verstaan en weet niet of het bij een horecagelegenheid was of zo.