cjb schreef:Neemt niet weg dat ik vanavond gewoon mijn stukje vlees ga verorberen

Wat ik uit jouw bericht lees.. is dat jij deze beelden eigenlijk ok vindt, klopt dat? Want voor mezelf kan ik dit niet goedpraten. In de vooravond fijn het paard gaan knuffelen, in de avond fijnd e kat knuffelen, en dan een stuk vlees op mijn bord dat MOGELIJK zo behandeld is. Daar hield het voor mij op... Zo hypocriet kan ik niet meer zijn. Al was ik het jaren ook.
miesnaom schreef:Maar er zijn toch ook slagers die wel op een normale humane manier slachten?
Uit oprechte interesse: hoe zie je dat voor je: humaan opkweken en slachten in de huidige massa-industrie? Volgens mij bestaat 'humaan slachten' niet, maar ik denk dat zelfs om naar een 'aanvaardbaar' beeld te geraken, er ontzettend veel verandering nodig is. Met als eerste: schaalverkleining en een consument die bereid is om daar de prijs voor te betalen.
cjb schreef:Nee ik ga niet zeggen dat dieren minder recht op compassie hebben dan mensen. Of dat we boven hen staan. Maar ik vind wel dat er duidelijke verschillen zijn. We spreken nog steeds niet over een koeien. varkens. kippen genocide.
Een varken is intelligenter dan een hond. Beetje 2-3 jarige kleuter. Ik denk dat we het lijden in veel plaatsen en momenten in de vleesindustrie toch echt onderschatten.
DinkyOmie schreef:wat ik verwacht??? Nou niet dit.. er is nog een heel groot gat tussen dierenvriend en dit. Deze manier van omgang is gewoon niet goed te praten. deze mensen zijn psychisch niet in orde en horen in een instelling.
Dan denk ik dat het wel moeilijk is om de juiste mensen te vinden die er willen werken... Ik zou het niet kunnen. En met mij, vast veel mensen hier niet.
Hoe langer ik erover ging nadenken, hoe meer ik begreep dat voor mijzelf, diervriendelijk vlees niet bestaat. Want inderdaad, als ik het zelf niet wil en kan doden, dan moet ik een ander het niet voor mij laten doen zodat ik het netjes voorverpakt uit de winkel kan halen en mijn schuldgevoel kan negeren...