Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ankimo schreef:Crypto schreef:Ik hoop dat men ook de zwerfdieren heeft geprobeerd te helpen veel zwerfhonden daar
Hopelijk is t snel rustig én krijgt men hulp bij wederopbouw
Ik ben er bang voor betreft de dieren...
Alpha89 schreef:Ik volg het ook ja, alle herinneringen komen weer boven. Brrr....
Ik heb namelijk ook nog een boel foto's van de categorie 5 orkaan Emily van halverwege juli 2005 die ik heb meegemaakt. Het oog recht over ons heen, 2e deel was nog sterker. We moesten schuilen in onze kamer (niet door TUI geëvacueerd) en we waren de eerste testers of het wel orkaanbestendig was. Nou, nee.... er bleef amper iets overeind staan.
Die impact was gigantisch en Irma is nóg krachtiger. Zo sneu voor de bevolking en natuur daar. Duurde maanden om het weer een beetje op de rit te krijgen. Niet met woorden te beschrijven... en dan zijn er mensen die zich druk maken of ze volgende week wel op vakantie kunnen.![]()
AbbyBlues schreef:Ik volg het ook op de voet. De vader en stiefmoeder van mijn vriend zitten in hun vakantiehuis aan de westkust van Florida. Ze zijn aan het overwegen om terug naar huis te komen maar wachten de voorspellingen nog even af want zoals het er nu uitziet zal de storm langs de oostkust gaan. Een paar vrienden van me wonen langs de oostkust, dus ik hou m'n hart vast.
Gianti schreef:Weet iemand toevallig hoe zwaar die over Dominicaanse republiek zal gaan en wanneer op zijn hedtigst
Ankimo schreef:Gianti schreef:Weet iemand toevallig hoe zwaar die over Dominicaanse republiek zal gaan en wanneer op zijn hedtigst
Wat ik van een kennis van mij begrijp, zij woont daar, is dat er nu nog niet veel aan de hand is geweest en zal het vrij kalm blijven. Irma is 5 graden afgebogen richting het noorden wat goed uitpakt voor de DR. Er is enkel een zeer hoge luchtdruk en geen wind. Ook is er momenteel geen water of elektriciteit...
Gianti schreef:Ankimo schreef:
Wat ik van een kennis van mij begrijp, zij woont daar, is dat er nu nog niet veel aan de hand is geweest en zal het vrij kalm blijven. Irma is 5 graden afgebogen richting het noorden wat goed uitpakt voor de DR. Er is enkel een zeer hoge luchtdruk en geen wind. Ook is er momenteel geen water of elektriciteit...
Oke dank! Het laatste bericht die wij van schoonzus hebben gehad is dat ze op eerste verdieping van hotel in badkamers moesten schuilen. Hopelijk valt het mee..
Emmaa_ schreef:Dat afbuigen is helaas wel super slecht nieuws voor Haïti, die krijgen nu de volle lading.. Samen met de Bahama's. Afbuigen naar het noorden is ook slecht nieuws voor Florida.