Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sanned schreef:Ik vroeg me af, als je nou in de situatie zit dat je vast staat in de file met een doodziek paard. Bel je dan 112 of bel je het 0900 nummer van de politie?
maximuss schreef:@ pmarena: draai het om: er zal vast wel eens iemand 112 bellen als het geen kwestie van leven of dood is...
Je wil niet weten hoeveel oproepen er binnenkomen als maagpijn waarbij het om een hartaanval gaat... Dus idd elke keer prioritair want info is niet betrouwbaar...
Wie zijn kop gaat er rollen als het misloopt denk je????
maximuss schreef:@ pmarena: draai het om: er zal vast wel eens iemand 112 bellen als het geen kwestie van leven of dood is...
Je wil niet weten hoeveel oproepen er binnenkomen als maagpijn waarbij het om een hartaanval gaat... Dus idd elke keer prioritair want info is niet betrouwbaar...
Wie zijn kop gaat er rollen als het misloopt denk je????
Zoolgangster schreef:Ze zullen vast een goede reden hebben...
Net als deze agent: https://www.ad.nl/binnenland/ouders-stervend-kind-uitgescholden~ad2eba37/
Ik zou niet te snel "machtsmisbruik" roepen dus.
maximuss schreef:Het gaat erom dat wij bij het binnenkomen van een oproep niet beslissen wat er prioritair is of niet. Oproep via 112 is prioritair.
Het hoeft ook echt geen leven of dood te zijn om prioritair te zijn: fracturen zijn meestal niet levensgevaarlijk maar wel pijnlijk en daar wil je ook zsm naartoe...
Palmera schreef:Zolang jij niet weet wat de bestemming van hun reis is heb je, imo, geen reden om dit machtsmisbruik te noemen.
Cinderella schreef:Ik vind het zo'n onzin dat mensen snel aannemen dat zoiets machtsmisbruik is.
Om zwaailichten en sirenes te mogen voeren, is toestemming nodig. Dus dit zullen ze niet zomaar doen. Daarnaast weten wij totaal niet waarvoor de lichten gevoerd worden, dus waarom een oordeel vellen?
maximuss schreef:Het gaat erom dat wij bij het binnenkomen van een oproep niet beslissen wat er prioritair is of niet. Oproep via 112 is prioritair.
Het hoeft ook echt geen leven of dood te zijn om prioritair te zijn: fracturen zijn meestal niet levensgevaarlijk maar wel pijnlijk en daar wil je ook zsm naartoe...
Zoolgangster schreef:maximuss schreef:Het gaat erom dat wij bij het binnenkomen van een oproep niet beslissen wat er prioritair is of niet. Oproep via 112 is prioritair.
Zelfs al lijkt het voor een buitenstaander geen prioriteit: het zal bijvoorbeeld vast eens voorkomen dat een ruzie snel gesust moet worden, om escalatie, met alle mogelijke gevolgen, te voorkomen... nou, dan mogen ze van mij ook "voorkruipen" hoor.
Daarom vind ik dat wij inderdaad niet hebben te beslissen wat prioriteit heeft.
Sanned schreef:Ik vroeg me af, als je nou in de situatie zit dat je vast staat in de file met een doodziek paard. Bel je dan 112 of bel je het 0900 nummer van de politie?