Busje rijdt in op voetgangers in Barcelona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:18

Citaat:
Het meest verontrustende van dit bericht vond ik wel dat ik alleen maar een "oje" reactie had en verder ging tot de orde van de dag, daar waar ik een half jaar geleden nog minstens even moest zitten om de boel goed te overdenken. Blijkbaar wennen wij mensen daar snel aan

Exact dit dus. Ik kijk er niet meer van op, ben er niet van onder de indruk. Geloof dat ik dat nog t meest schokkende vind

Anoniem

Re: Busje rijdt in op voetgangers in Barcelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:25

In oktober ga ik naar Turkije, al maanden vraagt iedereen of ik dat wel durf en steeds is mijn antwoord dat tegenwoordig overal iets kan gebeuren.. Helaas nu toch gelijk gekregen, wie had dit verwacht in Barcelona :n Je weet dat het steeds weer kan gebeuren, dat het in NL nog niet is gebeurd mag een wonder heten.

Jupinkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:37

stitchlover schreef:
Volgens het catalaanse live nieuws betreft het nu 1 dode en 32 gewonden. De eerder vermeldde 13 zou op een fout berusten.

Ik heb het anders gehoord bij ons op het nieuws:
1 dode en 32 gewonden die geïdentificeerd zijn.
En nog een tiental zwaargewonden extra.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 19:39

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:43

Firelight schreef:
https://mobile.twitter.com/CiuDaDaNoPai ... 36/video/1

In dit filmpje wordt iemand afgevoerd. Er gaan ook al namen en foto's rond van de dader maar er is nog geen bevestiging.

Ik ga verder m'n mond houden maar de politie vraagt in dit soort situaties nadrukkelijk om dit soort filmpjes NIET te delen. Buiten het feit dat het vaak om foute informatie gaat geeft het eventuele daders die nog op de vlucht zijn heel veel informatie over wat er allemaal gebeurt.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 19:49

Het wordt ook door verschillende nieuwszenders gedeeld. Zal dus niet veel uitmaken als het in dit forum geplaatst wordt.
Iets zegt mij dat de daders niet Bokt gebruiken om op de hoogte te blijven.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:53

benangelique schreef:
Citaat:
Het meest verontrustende van dit bericht vond ik wel dat ik alleen maar een "oje" reactie had en verder ging tot de orde van de dag, daar waar ik een half jaar geleden nog minstens even moest zitten om de boel goed te overdenken. Blijkbaar wennen wij mensen daar snel aan

Exact dit dus. Ik kijk er niet meer van op, ben er niet van onder de indruk. Geloof dat ik dat nog t meest schokkende vind

Ik sluit me hier helemaal bij aan. Gek he. Toen mijn zusje het zei of ik het wist toen kon ik enkel zeggen 'o oke' en ging verder met mijn maaltijd..

Vind het echt vervelend dat er bij NOS steeds verschillende berichten naar buiten komen. Dan 13 doden dan 1 dode. Er is een aanslag gepleegd. Laten we pas over doden speculeren als het definitieve aantal bekend is. Of ligt dat aan mij :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:54

Firelight schreef:
Het wordt ook door verschillende nieuwszenders gedeeld. Zal dus niet veel uitmaken als het in dit forum geplaatst wordt.
Iets zegt mij dat de daders niet Bokt gebruiken om op de hoogte te blijven.

Ik bedoelde het ook niet per se als een sneer tegen jou, maar dat journalisten en Twitter er bovenop springen betekent niet dat het slim is om het zomaar lukraak te delen. Ze zullen inderdaad geen Bokt gebruiken, maar het is wel een openbaar forum waar weer op gezocht kan worden waardoor het filmpje verder verspreid wordt.

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:57

Pff vreselijk dit en het enge vind ik dat je tegen dit soort aanslagen gewoon machteloos bent, elke gek kan een auto/bus/vrachtwagen pakken en gas geven.

Vlieg aanstaande zondag op Barcelona voor een vakantie daar in de buurt en we zouden savonds naar een wedstrijd van Fc barcelona gaan maar zie het absoluut niet zitten

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 19:58

Emma dit filmpje is al door verschillende nieuwszenders gedeeld en staat waarschijnlijk overal op het internet.
Dat het niet vestandig is om dit soort acties te filmen ben ik helemaal met je eens. Net zoals ik het vreselijk vind dat er al gelijk filmpjes op Twitter stonden met daarop beelden van de slachtoffers.

Even weer on topic:
Ik lees overal dat de gijzeling in het restaurant nog steeds bezig is en dat de politie onderhandeld met de gijzelaars.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:59

Fabienne_Z schreef:
Pff vreselijk dit en het enge vind ik dat je tegen dit soort aanslagen gewoon machteloos bent, elke gek kan een auto/bus/vrachtwagen pakken en gas geven.

Vlieg aanstaande zondag op Barcelona voor een vakantie daar in de buurt en we zouden savonds naar een wedstrijd van Fc barcelona gaan maar zie het absoluut niet zitten

Snap ik. Maar het is vaak wel zo dat waar een aanslag is gepleegd niet gauw een paar dagen later nog iets gebeurd :j . Maar ik snap je gevoel. Ik had het ook met Londen..

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 20:08

Ruptly twittert net dat een auto drie agenten heeft aangereden op de Diagonalstraat in Barcelona.

Edit: Foxs News meldt dit nu ook en beweert dat daar ook wordt geschoten.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:27

Ja ik hoorde op nos net dat er nu een dader (mogelijk bestuurder van het busje over de ramblas) was gepakt die de busje zou huren maar dat die twee busjes had gehuurd.. dus dat een busje nog weg is..
Laatst bijgewerkt door HorseTimeXL op 17-08-17 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:27

Ministerie heeft ondertussen bevestigd dat het om minstens 13 doden gaat meldt de NOS net :(

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 20:28

Nu helaas bevestigd door de Catelaanse politie: 13 doden en 50 gewonden ;(

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:29

Pf zo veel weer :(

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:42

Vreselijk zeg. Ik las idd net ook dat er iemand is opgepakt, maar dat is nog niet bevestigd, dus we moeten natuurlijk nog niet te veel aannemen.
Er worden zelfs namen en foto's gepubliceerd, wat ik eigenlijk best heftig is. Want als blijkt dat hij onschuldig is, heeft hij wel levenslang een probleem.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 20:44

Er was of is gelukkig geen gijzeling.
Eén van de terroristen zou zijn doodgeschoten wordt nu gemeld.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:46

Ik zag bij Hart van Nederland dat de terrorist 80 km van Barcelona opgepakt is.

Verschrikkelijk. Ik word er zo boos en verdrietig van. Al die beelden waar je dode mensen ziet liggen, bah bah bah.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 20:53

VTM meldt dat er 1 inwoner van België is omgekomen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:54

Jeetje... Alweer?

Begrijp zulke dingen -gelukkig- nooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:55

Ik volg ook via Het Laatste Nieuws.

Zat deze middag in de auto op weg naar mijn pony's toen ik het hoorde. Toen spraken ze alleen nog maar van tientallen gewonden. Dacht toen nog "oef, geen doden". En nu dit...

Facebook heeft de safety check ook alweer geactiveerd.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:12

Ik had precies hetzelfde toen ik het las, gelukkig nog geen doden. En had ook zoiets van; nehnehneh naar de torroristen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:38

1 Belgische nederlandstalige vrouw is bij de overleden slachtoffers, 3 NL toeristen zijn gewond maar niet in levensgevaar.

IS heeft de aanslag intussen opgeëist.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:43

en weer een nieuwe aanslag op 2 agenten!