Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Helaas de middelbare school waar ik heennging had een ander beleid. Alleen derde jaar was gemengd daarvoor meisjes verplicht handwerken jongens mochten knutselen en timmeren en zo. Voor mij echt een ramp, ik heb een gruwelijke hekel aan handwerken en kan het ook niet. Ja de noodzakelijke reparaties die ik van mijn vader heb geleerd. Die is er wel handig in en vindt het ook leuk. Mijn moeder was er ook geen groot fan van. Maar iets in elkaar timmeren oid ligt me veel beter.
safina schreef:Vreselijke campagne. Werkt weer stereotypen over jongens en meisjes in de hand. Geen enkel kind dat spelend en ravotten de wereld wil verkennen moet je remmen in de ontwikkeling. Of het nou een jongen of een meisje is.
spatter schreef:Ik snap de campagne wel.
Het is een tegen geluid na al het vrouwengeweld.
En deels ben ik het er wel mee eens, teveel jongens zitten achter de spelletjes computer met een glas cola en wat lekkers inplaats van buiten op het plein.
Het is niet meer normaal dat kinderen buiten spelen want er zou toch eens wat gebeuren.
Ik ben dan wel een meisje maar ik speelde in de bouw, klom in hoge lantaarnpalen en stookte samen met de anderen een vuurtje om aardappelen te poffen.
Vliegerde in de weilanden tot dat de boer boos kwam aanzetten en dan met vlieger en al slootje springen![]()
Kikkervisjes vangen en thuis in een emmer houden totdat de kikkertjes er uit sprongen en weer via weiland in de sloot terecht kwamen.
Hoeveel ouders zouden dat tegenwoordig hun kinderen nog laten doen?
Op het platteland waarschijnlijk nog wel maar in het dorp, de stad?
Maar inderdaad, wij hadden op de lagere school een groot handwerklokaal waar we leerden solderen, haken, breien , figuurzagen, kleien ez enz.
We hadden gym en een groot speelplein waar in de pauze goed gevoetbald kon worden .
Verder ging ik op de fiets naar school en gaan mijn kinderen dat ook.
Jaren gingen ze 12 km naar school op de fiets, kwamen ze lekker uitgewaaid in de klas en naar huis zodat ze weer fris en fruitig aan hun huiswerk konden beginnen.
Al dat halen en brengen en met de bus maakt ook dat kinderen geen conditie hebben en hun energie niet kwijt kunnen.
Die bovenkamer moet af en toe schoon en opgefrist worden .
spatter schreef:Ik snap de campagne wel.
Het is een tegen geluid na al het vrouwengeweld.
En deels ben ik het er wel mee eens, teveel jongens zitten achter de spelletjes computer met een glas cola en wat lekkers inplaats van buiten op het plein.
Het is niet meer normaal dat kinderen buiten spelen want er zou toch eens wat gebeuren.
Ik ben dan wel een meisje maar ik speelde in de bouw, klom in hoge lantaarnpalen en stookte samen met de anderen een vuurtje om aardappelen te poffen.
Vliegerde in de weilanden tot dat de boer boos kwam aanzetten en dan met vlieger en al slootje springen![]()
Kikkervisjes vangen en thuis in een emmer houden totdat de kikkertjes er uit sprongen en weer via weiland in de sloot terecht kwamen.
Hoeveel ouders zouden dat tegenwoordig hun kinderen nog laten doen?
Op het platteland waarschijnlijk nog wel maar in het dorp, de stad?
Maar inderdaad, wij hadden op de lagere school een groot handwerklokaal waar we leerden solderen, haken, breien , figuurzagen, kleien ez enz.
We hadden gym en een groot speelplein waar in de pauze goed gevoetbald kon worden .
Verder ging ik op de fiets naar school en gaan mijn kinderen dat ook.
Jaren gingen ze 12 km naar school op de fiets, kwamen ze lekker uitgewaaid in de klas en naar huis zodat ze weer fris en fruitig aan hun huiswerk konden beginnen.
Al dat halen en brengen en met de bus maakt ook dat kinderen geen conditie hebben en hun energie niet kwijt kunnen.
Die bovenkamer moet af en toe schoon en opgefrist worden .
NatasjavE schreef:Tja ik vind deze campagne dus tenenkrommend.
Je moet per kind kijken wat het nodig heeft. Die ruimte hebben ook veel meisjes nodig.
Die moeten ook kunnen ravotten, dingen ontdekken en met een zakmes spelen.
Als ze daar behoefte aan hebben.
Btw,....van lichaamsbeweging, stoeien en ravotten gaan ADHD klachten pertinent niet weg. Het is uiteraard wel gezond voor kinderen....ALLE kinderen.
8nnemiek schreef:Ik vind niet dat jongens te vrij moeten worden gelaten. Kijk naar andere culturen, waar jongens mogen doen en laten wat ze willen, en daar zie je dan ook direct de jeugdcriminaliteit stijgen. Dat jongens lekker ruig spelen, prima, maar ik vind het wel belangrijk dat ze respect hebben naar ouderen en weten wanneer ze braaf moeten zijn. Stoer doen gaat te vaak ten koste van anderen. Jongens die van zichzelf teveel energie of aggressie hebben zou ik bv op een vechtsport zetten, laat ze daar lekker gecontroleerd stoom afblazen.