Yvank_ schreef:Ja en dan wordt je telefoon gejat oid en hop auto weg.
Zoiets zal ook helemaal niet helpen. Je houdt áltijd afleiding. Is het geen telefoon dan wel mensen in de auto, of iets op de weg/ naast de weg. Zoals de bekende kijkersfile.
Mensen die letterlijk op de navi rijden
Ze rijden vaak erg langzaam en letten totaal niet op hun omgeving, andere weggebruikers of hun kmteller.
Peetstap schreef:Hoeveel van jullie durven hierin een duidelijk standpunt in te nemen tov je collega's , vrienden, als werkgever, familie , dat dit soort gedrag absoluut niet toelaatbaar is ?
Ik trok de telefoon altijd uit mn nicht haar handen en liet haar een app dicteren.
Heel erg hypocriet, want ik app zelf ook. Vaak zijn het vastgemaakt smileys zoals het autootje (onderweg) of ok typen. Heel fout, ik weet het.
Zonder smartphone ging het een stuk makkelijker, je voelde de knopjes en hoefde slechts te tellen P-Q-R-S, T, M-N-O, P.
En ja je kan echt wel tellen terwijl je auto rijd en weten waar je rijd. In een straat bv niet, maar een grotere weg weer wel.
Ondanks dat ik mezelf er ook schuldig aanmaak vind ik vaak dingen overdreven.
Bij Mythbusters bijvoorbeeld moesten ze al bellend een parcours afleggen. Tijdens het gesprek moesten ze vrij lastige wiskundige problemen oplossen.
Maar als ik bel is het vaak een gewoon gesprek, niet 1 waarbij mijn probleemoplossend brein wordt gebruikt en ja ik ben afgeleid, maar niet zo dramatisch als altijd wordt omschreven.
Maar goed ik zie inderdaad genoeg mensen die niet eens normaal kunnen autorijden, die raad ik het ten zeerste af om überhaupt ergens anders mee bezig te zijn. Blijkbaar is 1 taak meer dan genoeg voor die mensen 
Nogmaals heel hypocriet van mezelf maar ik bel dus ook, wel handsfree
of app.
Laatst bijgewerkt door Onali op 21-07-17 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt