Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Ik ben voor de tegenovergestelde oplossing, subsidie krijgen als je niet meer dan een bepaald percentage van de oppervlakte van je tuin betegeld.
Alpha89 schreef:ja, dus ze willen met luchtfoto's gaan kijken wie groen heeft en wie nietWat gaat dat kosten? Het lijkt de KGB wel.
En trouwens, dan rol je toch een mat met kunstgras uit over je tegels en niemand die het ziet.. -_-
nee, maar ergens snap ik het wel, wij hebben ook de tegels vd vorige bewoners eruit gemikt voor planten. maar zelf kunnen gemeentes ook een beter beleid voeren qua groen!
Cowgirl schreef:Ik denk niet dat ze het gaan invoeren maar dat het meer als een signaal afgegeven word.
Of dat op een verantwoorde manier is is een tweede.
Bij mij in de straat heeft vorig jaar iemand gewoon beton in de tuin gestort, zowel voor als achter.
En omdat te verbloemen hebben ze in de voortuin tegels eroverheen gelegd en achter kunstgras.
butengeweun schreef:Alpha89 schreef:ja, dus ze willen met luchtfoto's gaan kijken wie groen heeft en wie nietWat gaat dat kosten? Het lijkt de KGB wel.
En trouwens, dan rol je toch een mat met kunstgras uit over je tegels en niemand die het ziet.. -_-
nee, maar ergens snap ik het wel, wij hebben ook de tegels vd vorige bewoners eruit gemikt voor planten. maar zelf kunnen gemeentes ook een beter beleid voeren qua groen!
De foto's worden elk jaar al genomen en er zijn bedrijven die hele makkelijke software hebben om snel te kunnen kijken wat waar ligt.
Maar ja een taks is leuk, maar je kan het ook lezen als ze het niet doen gaat gewoon de rioolheffing omhoog door het overlast van water wat omhoog komt door putten en toiletten. De burger betaald het links of rechtsom
daffie1986 schreef:En waarom begint de gemeente zelf niet eens met water doorlatend beton? Zag dat ze wel al een begin gemaakt hadden door het onkruid lekker tussen de regels door te laten groeien.
Na "katrina" hebben ze in New Orleans een hoop van dit speciale beton gebruikt voor o.a. parkeerplaatsen. Met de regelgeving in Nederland lijkt me dat wat lastig, maar voor voet- en fietspaden natuurlijk wel een goede oplossing.
Persoonlijk zou ik dus ook hier voor kiezen in mijn tuin, scheelt een hoop plassen.