Spot over telefoongebruik in verkeer. Hopelijk helpt hij,

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:10

Leffroi schreef:
karuna schreef:
Juist op de snelweg in een "normale"omstandigheid zijn de zwaartste ongelukken. Deze meneer ook op de snelweg. Normaal rijdend verkeer dat opeens stilstaat en dan klap je op een file.

Maar als het heel druk is zit ik nooit op mn telefoon. Nooit. Is niet goed te praten natuurlijk :(

Ook dan kan het misgaan, aldus de vrouw die 3 jaar geleden met 70 achterin onze auto reed en op haar telefoon zat, want het was niet druk :') Ja, tot een paar km verderop :=

Ik zit echt nooit op m'n telefoon als ik rij, hij staat op niet storen zodat er geen meldingen binnen komen en als er iets belangrijks is zet ik 'm wel even langs de kant ofzo.

Soms zit ik ook wel eens bij mensen in de auto die dan zitten te appen ofzo, vraag dan altijd of ik misschien even iets moet typen. Krijg het er altijd spaans benauwd van :oo
Ook buschauffeurs soms trouwens hoor, die kunnen er ook wat van.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:14

Ik zag hem vandaag ook, heftig spotje! Al moet ik eerlijk bekennen dat ik me er ook wel eens schuldig aan heb gemaakt, maar eigenlijk enkel als ik voor een stoplicht stilsta. Sowieso lees of stuur ik nooit hele berichten, hooguit een 'oke'. Toch blijft het natuurlijk heel fout en slecht. Voel me ook altijd enorm schuldig als ik het doe, heb hem verder dan ook in mijn zak of in een vakje in de auto liggen.

HorseTimeXL

Re: Spot over telefoongebruik in vekeer. Hopelijk helpt hij,

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:29

Ik vind het rijden nog steeds spannend (13 december heb ik hem 2 jaar) laat staan met een mobiel. Nee ik durf het überhaupt niet eens aan.

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:35

Ik gebruik mijn telefoon inprincipe niet achter het stuur, wel bel ik gewoon handsfree in de auto maar dat vind ik verder geen afleiding geven ofzo niet anders dan dat je met iemand praat die bij je in de auto zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 23:16

Als ik gebeld word neem ik op dmv een knopje op mn stuur. Zelf bellen doe ik met datzelfde knopje, naar degene die mij als laatste gebeld heeft. Spotify zap ik door met knopjes op mn stuur. Telefoon in dashboardkastje. Niet nodig om in beeld te hebben. Sms / app staat altijd op stil.

Ben als de dood dat iemand bij mij er in rijdt hierdoor en mn dochtertje in levensgevaar brengt.

Ik hield het niet droog bij de video. Achterlijk volk die met zn telefoon in de auto zit. Rijbewijs levenslang afpakken ipv een boete.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:51

Het idee alleen al dat je een verschrikkelijk ongeval kunt veroorzaken omdat je zo nodig op het totaal onbelangrijke social media moet kijken of een gesprek over niks via de app moet voeren terwijl je rijd...
Je zal dood gereden worden omdat iemand dat nodig vind te kijken hoeveel likes die op zijn FB post heeft gekregen!!!
Ik erger me er kapot aan, mensen die in de auto op hun mobiel bezig zijn! Mag van mij nog harder gestraft worden

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:59

Hier staat hij ontgrendeld in de handsfree set. Dan kan ik in een oogopslag zien of er een noodgeval binnenkomt zonder eerst alles aan te klikken en heb ik tegelijkertijd nog zicht op de weg. Bellen, typen etc doe ik dus niet achter het stuur. Maar ik vind het fijn om hem bij de hand te hebben mocht er iets zijn.

Het naar beneden moeten kijken en dan met een telefoon miepen, voelt dat om te doen dan niet gevaarlijk? dan zie je heel de baan toch niet? Of eigenlijk zie je dan toch helemaal niets? dat kan toch niet fijn zijn :n

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:01

Heftige spot inderdaad, en ja, ik ben er ook wel eens schuldig aan :o
Vraag mij alleen echt oprecht af wat de nabestaanden van deze spot
vinden? Al geloof ik Koen zijn oprechtheid echt wel overigens, maar de nabestaanden
betalen hier voor toch echt meer dan de hoofdprijs ;(

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:12

Ik las ergens op facebook dat er geen overleg is geweest met de nabestaanden, dat zou wel erg slordig zijn.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:14

Ik gebruik mijn telefoon enkel als navigatie. Voor ik ga rijden stel ik hem in en ik kom er pas aan als ik weer gestopt ben met autorijden. Ik zie zó veel mensen in auto's rijden die bezig zijn met hun telefoon... ik word er echt een beetje bang van. Het heeft al zoveel levensgevaarlijke situaties opgeleverd...
En dan de fietsers en zelfs scooterrijders... levensgevaarlijk hoe ze over de weg slingeren zonder hun blik van dat scherm af te halen. En het ergste is nog dat als ik met mijn auto tussen appende en facebookende scholieren door moet, er door hun telefoongedrag eentje aanrijd, IK dan de schuldige ben omdat fietsers door de wet worden beschermd. Ik moet er niet aan denken...
Maar wat kun je er aan doen, behalve proberen iedereen bewust te maken van de gevaren? Controle op elke hoek van elke weg is onmogelijk.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:26

Hoe hard ik ook het tegengestelde hoop, toch denk ik dat deze spot net zoveel teweeg zal brengen als al die honderden vuurwerkspotjes. Het is een nare eigenschap van de mens om te denken dat iets dergelijks hem/haar niet zal overkomen, omdat ze van mening zijn veel beter kunnen rijden en met hun telefoon kl*ten tegelijk. En dus gaat ondertussen dat gehannes op die stomme dingen gewoon door.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:32

_Yasmine_ schreef:
Ik las ergens op facebook dat er geen overleg is geweest met de nabestaanden, dat zou wel erg slordig zijn.

Staat ook in de link van de openingspost :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:58

Ik hoop echt dat deze commercial iets gaat veranderen. Al is het maar voor een paar mensen. Telefoongebruik achter het stuur is zó gevaarlijk, maar je ziet het zo veel. Ik reed laatst op de snelweg en verbaasde me erover dat gewoon tweederde van de weggebruikers aan het appen was, met een snelheid van 130 kilometer per uur. Levensgevaarlijk! Met die snelheden je blik ook maar enkele seconden van de weg halen kan jou en anderen zomaar fataal worden. Ik vind het echt eng, maar ook erg egoïstisch, want behalve jezelf breng je er ook een heleboel anderen mee in gevaar.

Ik bel sowieso nooit in de auto, gebruik mijn telefoon alleen voor navigatie, maar dan hangt 'ie in de houder aan de voorruit en zit ik er verder ook niet aan. Eveneens als spelen met volumeknopjes, radio instellen, in de tas zitten wroeten, make up doen in de auto, allemaal zo gevaarlijk en ook zo onnodig om dat tijdens het rijden te moeten doen...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:59

amoj schreef:
Ik gebruik m ook regelmatig onder rijden... Ff apje dat ik onderweg ben, Facebook melding bekijken...

Dit. Ik laat hem momenteel wel weer wat meer bewust in mijn tas liggen. Het slat ook helemaal nergens op om alles te moeten checken. Ik ben hooguit een uurtje 'offline'.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:04

Heel aangrijpend.. Toch respect dat hij zo zijn verhaal doet.

Ik ben er zelf ook nog wel eens schuldig aan. Gisteren, om even de Bluetooth aan te zetten, zodat ik vervolgens handsfree kon bellen. Heel stom.. Het bekijken van berichtjes doe ik niet (meer). Ik zie het ook veel om mij heen, vooral op de snelweg merk je het gauw op. Dan gaan ze slingeren, langzamer rijden, anticiperen ze slecht..

kr1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:11

dit is een collega van mij, welke het inderdaad echt heeft meegemaakt..dat maakt het helemaal best bizar om naar te kijken en zo iemand te zien op kantoor.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:17

MarrieLeen schreef:
En dat vind ik dus het erge, je brengt er idd een ánder mee in gevaar!
Dat je zelf iets krijgt, dat is eigen schuld, maar diegene kan er helemaal niks tegen doen. :n

Inderdaad... die ander krijgt een auto in zijn nek met 80-130 km per uur... door een stomme gewoonte.
Als iemand zó verslaafd is aan zijn telefoon, ga dan in therapie, want een ander doodrijden vanwege jouw obsessie is waanzin.
Voor mij is het de normaalste zaak van de wereld een mobieltje in een tas te houden, degene die belt blijft toch bij de berichten staan. Het leven is meer dan blindelings een mobieltje volgen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 14:02

Filmpje komt wel even binnen. Maar ik denk niet dat het verder echt effect heeft op mensen. Je ziet het en het raakt je en morgen of volgende week ben je het weer "vergeten" of heb je het al zo vaak gezien dat het je niet zo veel meer doet. Helaas. Denk dat de ogen bij de meeste pas open gaan als het fout gaat.
Zelf gebruik ik m'n telefoon zelden. En ook dat is niet goed want ook die ene keer kan het fout gaan.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 14:05

Winged schreef:
amoj schreef:
Ik gebruik m ook regelmatig onder rijden... Ff apje dat ik onderweg ben, Facebook melding bekijken...

Dit. Ik laat hem momenteel wel weer wat meer bewust in mijn tas liggen. Het slat ook helemaal nergens op om alles te moeten checken. Ik ben hooguit een uurtje 'offline'.

Dit waardeer ik enorm! Hopelijk kun je het vol blijven houden. :j

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 14:07

Zoolgangster schreef:
MarrieLeen schreef:
En dat vind ik dus het erge, je brengt er idd een ánder mee in gevaar!
Dat je zelf iets krijgt, dat is eigen schuld, maar diegene kan er helemaal niks tegen doen. :n

Inderdaad... die ander krijgt een auto in zijn nek met 80-130 km per uur... door een stomme gewoonte.
Als iemand zó verslaafd is aan zijn telefoon, ga dan in therapie, want een ander doodrijden vanwege jouw obsessie is waanzin.
Voor mij is het de normaalste zaak van de wereld een mobieltje in een tas te houden, degene die belt blijft toch bij de berichten staan. Het leven is meer dan blindelings een mobieltje volgen.

Helemaal mee eens. Ik heb zelf geen smartphone, maar zelfs mijn gsm ligt achterin de auto tot de plaats van bestemming. Hoor zó vaak dat mensen zelfs toegeven 'verslaafd' te zijn, dat een therapie inderdaad niet eens zo'n gek idee is!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 14:19

Heel aangrijpend spotje..

Eerder keek ik ook nog wel eens op mijn telefoon. Maar dat doe ik sinds een tijdje echt niet meer. Ook niet voor het stoplicht, gewoon niet. Als het echt dringend is dan bellen mensen mij wel twee keer achter elkaar, en dan kan ik op een gepaste plek stoppen om terug te bellen.

Een aantal jaren geleden reed ik in de stad en moest ik remmen voor een bestelbusje dat voor mij reed en wilde stoppen om uit te laden bij de bakker. We reden ongeveer 50 km/h. Ik remde netjes en keek al in mijn spiegels of ik er strakjes langs zou kunnen. Op het moment dat ik in mijn achteruitkijkspiegel keek terwijl ik stilstond, zag ik een bedrijfsbusje hard op mij afkomen met een bestuurder die overduidelijk op zijn telefoon op zijn schoot keek. Hij reed met minimaal 50 km/h naar binnen bij mijn kleine renault twingo uit 1992. := Ik knijp heel hard in mijn handjes dat ik er compleet niets aan heb overgehouden. Want wat een enorme klap was dat.. 50 km/h is echt ontzettend hard als je op een stilstaand object knalt! Mijn kofferbakje en achterbank waren compleet verdwenen en de neus van de bus zat letterlijk tegen de achterkant van mijn stoel aan.

Sindsdien kijk ik niet meer op mijn telefoon en na het zien van dit spotje al helemaal niet meer..

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 15:08

Als ik in de auto zit pak ik de gsm nooit op. Iedereen die mij kent weet dat. Dus als het dringend is bellen ze een paar keer na mekaar. Dan weet ik dat ik even aan de kant moet omdat er een noodgeval is.
Als ik dan terug bel is het eerste wat ze zeiden ook dadelijk, zat je in de auto?
Ik kruip niet in de auto bij mensen die met hun gsm bezig zijn. Als ik erin zit en ze beginnen te smsen. Zeg ik ook altijd, leuk joh dat je sms belangrijker is dan mijn leven. Gsm weg aub of ik stap hier uit en neem de bus wel. Bij sommigen heeft dat wel een inpact dat ze twee keer nadenken. Anderen doen het nog steeds, enkel als ik erbij zit niet.

Ik zeg ook altijd tegen die mensen dat ik hoop hun nooit tegen te komen op straat, risico dat ze me omver rijden is te hoog.
Ik heb ook veel regels in de auto, allemaal gordel aan en goed zitten, niet mij storen met selfies enzo.. sommigen vinden het overdreven, maar puntje bij paaltje voelt iedereen zich wel veilig in de auto bij mij.

karuna
Drukke kabouter

Re: Spot over telefoongebruik in verkeer. Hopelijk helpt hij,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 17:11

Gelukkig is de tikfout uit de titel weg. Dank daarvoor.

Al zou maar een persoon bewust worden door dit spotje. Dat is er alvast 1.

Janinevv

Re: Spot over telefoongebruik in verkeer. Hopelijk helpt hij,

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 17:16

Had een vriendin getagd in de hoop dat ze er wat van zou leren paar seconden later plaatste ze op snapchat weer een filmpje achter het stuur.

Ook rijd ze met 120 km over 80 weg met telefoon in dr handen, heel stoer ja..

Er moet maar net iemand aan komen en je hebt het niet door, zo onverantwoord.. word er echt kwaad van!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 17:17

Ik zie ook zovaak mensen appen in de auto. Je ziet het gelijk. Kop naar beneden en ogen die af en toe even opkijken zovan 'oja even checken of politie me ziet er dan autos ineens remmen'
Ik wil zo graag die mensen dan tegen hun kop slaan van wtf doe je. Of de politie bellen
maar dat werkt vast niet.