Jeugdzorg wordt steeds slechter..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:01

Gentlegiant schreef:
Jeetje wat heftig op zn jonge leeftijd al...
ik weet er alles van na mijn opleiding (in Duitsland) hoe erg het is in Nederland ik dacht dat Duitsland al erg was

Ik merk het hier hoe belachelijk jeugdzorg enz doet over bepaalde situaties dat ik denk van hmmm

Ooit hoop ik iemand een plekje te kunnen geven zoals jou maar helaas zitten wij op het moment midden in een verbouwing

Tzt wil ik iemand een vast plekje geven zodat ze dmv intensieve en privé begeleiding uit eindelijk de vleugels kunnen uitslaan en zelf kunnen leven eventueel met begeleiding

Hopelijk krijg je snel wat stabiliteit want dit is niks die onzekerheid en de slechte begeleiding
En doordat je er zelf achter aan moet word het voor jou niet makkelijker

Dikke knuffel ik zal voor je duimen meid want niemand verdiend dit

Maar dit gaat niet over Jeugdzorg Nederland, maar over dé jeugdzorg. Veel instellingen trajecthuizen worden wegbezuinigd door de regering/gemeentes en kampen met personeelstekort. Goed lezen scheelt een hoop. Dat komt overigens door deze debiele beslissing:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/jeugdhulp

En zo moet mijn moeder als vertegenwoordiger van een jongere dus praten met Truus van de gemeente die de jeugdzorg in haar portefeuille heeft gekregen maar geen kaas heeft gegeten van het vak.

Ts, ik kan voor je kijken voor een plek, ik wil je geen valse hoop geven maar in de buurt van Oss zal het niet zijn. Wil je me even pb'en wat je exact zoekt?

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:05

Jeetje meid wat heftig en onwijs rot voor je dat er geen vervolgplek te vinden is voor je. Ik maak het mee vanaf de andere kant: ik werk op een behandelgroep voor jongeren met autisme en in 2 jaar tijd is de behandeltijd meer dan gehalveerd. Wat wij ook merken is dat er voor jongeren die het niet redden bij ons of die echt niet meer terug naar huis kunnen om wat voor reden dan ook gewoon géén vervolgplekken te vinden zijn en al helemaal niet als ze minderjarig zijn, waardoor ze vaak toch terug naar huis gaan met alle gevolgen van dien. Het is zo frustrerend om te zien dat alles waar je voor gewerkt hebt verloren gaat omdat het vervolg op de behandeling gewoon niet goed verloopt. Het gaat me echt aan het hart af en toe. Misschien heb je er niets aan om dit te lezen, maar dan weet je in ieder geval dat het voor hulpverleners (in ieder geval voor mij!) ook echt verschrikkelijk is om in deze situatie te zitten.

Ik wil je heel veel sterkte wensen.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 07:54

Gentlegiant schreef:
Jeetje wat heftig op zn jonge leeftijd al...
ik weet er alles van na mijn opleiding (in Duitsland) hoe erg het is in Nederland ik dacht dat Duitsland al erg was

Ik merk het hier hoe belachelijk jeugdzorg enz doet over bepaalde situaties dat ik denk van hmmm

Ooit hoop ik iemand een plekje te kunnen geven zoals jou maar helaas zitten wij op het moment midden in een verbouwing

Tzt wil ik iemand een vast plekje geven zodat ze dmv intensieve en privé begeleiding uit eindelijk de vleugels kunnen uitslaan en zelf kunnen leven eventueel met begeleiding

Hopelijk krijg je snel wat stabiliteit want dit is niks die onzekerheid en de slechte begeleiding
En doordat je er zelf achter aan moet word het voor jou niet makkelijker

Dikke knuffel ik zal voor je duimen meid want niemand verdiend dit

Wat goed van je dat je dat wil doen! Ik hoop dat het je gaat lukken, want elk persoon dat een fijne plek heeft, helpt ook weer! :)

Bedankt voor de reacties allemaal! Ik voel me steeds weer beter door jullie lieve berichtjes die ik krijg! :)

janouk
Blogger

Re: Jeugdzorg wordt steeds slechter..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 08:10

Je kan goed schrijven, duidelijk en kort. Knap.

Voor mij is de jeugdzorg onbekend terrein, dus ik heb geen tips.

Ik wens je heel veel succes en ga duimen dat er snel een fijne plek wordt gevonden waar jij je happy voelt.

Afbeelding

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 13:19

janouk schreef:
Je kan goed schrijven, duidelijk en kort. Knap.

Voor mij is de jeugdzorg onbekend terrein, dus ik heb geen tips.

Ik wens je heel veel succes en ga duimen dat er snel een fijne plek wordt gevonden waar jij je happy voelt.

[ [url=m/N4v3SV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat lief, dankjewel! :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:23

Heftig.
Misschien kun je eens bij buro3o in Rosmalen kijken.
Sterkte!

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:20

Hoe gaat het nu TS?

Ik val zelf (gelukkig) niet onder de jeugdzorg meer. Weet wel hoe het is om te lang opgenomen te zijn in een omgeving die niet (langer) bevoorderlijk voor je is. Ik was 16/17 toen ik 1,5 jaar opgenomen zat in een eetstoorniskliniek.

En met de bezuinigingen heb ik ook te maken, ik woon in een beschermde woonvorm waar ik eigenlijk niet meer mag wonen omdat mijn problematiek en zorgzwaarte te hoog is voor deze plek. Mede hierdoor word ik vaak opgenomen op de gesloten afdeling als de begeleiding hier niet genoeg tijd voor me heeft. Vreselijk vind ik t om daarheen te moeten.
Een andere woonplek met meer begeleiding is er niet en daarom ga ik 4 dagdelen naar een zorgboerderij maar vanwege de bezuinigingen mag ik ondanks een indicatie van 8 dagdelen er maar 4 dagdelen heen..

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 14:37

Momenteel gaat het wel redelijk. Er is laatste tijd veel onrust op de groep geweest waardoor er nu 2 mede groepsgenoten verhuisd zijn... Pestgedrag, bedreiging, seksueel misbruik (heb ik gelukkig niks mee te maken gehad!!)... Vreselijk hier! En begeleiding had het niet eens dóór!!! Ze kregen op een gegeven moment telefoon van de vader waarvan de dochter over de toeren was omdat ze seksueel misbruikt was... Pas toen werd er actie ondernomen. Sinds dat de desbetreffende persoon (die pest, dreigt en misbruikt) er is, is er zo ongelofelijk veel onrust hier...
Gelukkig moet hij weg van onze groep, maar hij mag wel op het terrein blijven, dus naar een van de andere groepen, waar ik dus mijn vraagtekens bij zet. Zelfde soort doelgroep als deze, zal het daar wel goed gaan dan? >;)
Ook het meisje die misbruikt is is afgelopen zondag per direct terug naar huis gegaan. Ze durfte niet meer te komen...

Over mijn vervolgplek is nog steeds niet meer bekend dan nu. As woensdag heb ik gezinsgesprek met mijn persoonlijk begeleider erbij, hopelijk weet zij meer. Ze wilde er in elk geval voor zorgen dat ik in Juli daar terecht kan. Ik zal maar niet teveel hopen, ik weet hoe het gaat... Dingen beloven, maar die beloftes niet nakomen. Niet de eerste keer dat dat fout gaat...

Sorry van mijn negatieve ''update'' maar veel positiefs heb ik helaas niet te zeggen. Ik houd me voorlopig gewoon veel bezig met school, examens & sporten zodat ik wat afleiding heb...

Djeradalover, wat een rotsituatie zeg!! Kun je zelf niet (boos) naar de gemeente toe stappen? Of misschien heb je een psychiater/psycholoog die jou ermee kan helpen. Hoe staan jouw ouders in deze situatie (heb geen idee hoe oud je nu bent)? Hebben die nog wat voor het zeggen? Ik wens je veel sterkte en succes!

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:44

Jeetje, heftig meis! Ik hoop echt dat ze er nu eens vaart achter zetten :(:) .

De gemeente is in deze niet de boeman, die werkt wel mee. Helaas word dagbesteding na je 18e niet meer betaald door de gemeente maar door de instelling waar je woont. In mijn geval dus de GGZ. Mijn behandelaar gaat mee met de woonvorm, 1 pot nat dus :O .
Mn ouders vinden het sowieso al onzin dagbesteding, die vinden dat ik gewoon full time moet werken.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:16

In oss: Oosterpoort al geprobeerd? Ik heb gezeten op de kardinaal de jongstraat ( naast de crisisopvang, maar is er apart van) Je hebt van de oosterpoort op de Kastanjedreef ook begeleid wonen.

Van de ggz heb je op de staringstraat en op de v/d veldekesstraat ook langdurig opvang. Op de v/d veldekesstraat is een opvang voor rehabilitatie. Op de staringstraat is een gedeeltelijke begeleiding.

Succes! En mocht je nog vragen hebben, vraag! ik kom uit je omgeving ;)

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:39

Ik heb al zo veel verhalen gehoord over die jeugdzorg.... Nu maak ik van dichtbij mee dat het na je 18de zeker niet beter wordt als je psychische hulp nodig hebt... Lange wachttijden, veel geregel dat erbij komt, druk die je moet zetten om de hulp te krijgen die je nodig hebt, terwijl je al zulke problemen hebt en het dan allemaal alleen moet doen... Ik hoop voor je dat je snel een plekje vindt! Lijkt me ook niet goed om daar te zitten terwijl je eigenlijk al weer die fase voorbij bent en dus 'te goed' bent voor die locatie. Dat moet toch zo zijn weerslag hebben op jou...

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 16:24

pubelia schreef:
In oss: Oosterpoort al geprobeerd? Ik heb gezeten op de kardinaal de jongstraat ( naast de crisisopvang, maar is er apart van) Je hebt van de oosterpoort op de Kastanjedreef ook begeleid wonen.

Van de ggz heb je op de staringstraat en op de v/d veldekesstraat ook langdurig opvang. Op de v/d veldekesstraat is een opvang voor rehabilitatie. Op de staringstraat is een gedeeltelijke begeleiding.

Succes! En mocht je nog vragen hebben, vraag! ik kom uit je omgeving ;)

Jep, jaren bij gezeten. Maar die plekken zijn niet geschikt. Ben daar weggestuurd wegens te agressief omdat ze niet goed met mij om konden gaan... :(
Wel fijn dat je mee helpt denken :)

Floriske schreef:
Ik heb al zo veel verhalen gehoord over die jeugdzorg.... Nu maak ik van dichtbij mee dat het na je 18de zeker niet beter wordt als je psychische hulp nodig hebt... Lange wachttijden, veel geregel dat erbij komt, druk die je moet zetten om de hulp te krijgen die je nodig hebt, terwijl je al zulke problemen hebt en het dan allemaal alleen moet doen... Ik hoop voor je dat je snel een plekje vindt! Lijkt me ook niet goed om daar te zitten terwijl je eigenlijk al weer die fase voorbij bent en dus 'te goed' bent voor die locatie. Dat moet toch zo zijn weerslag hebben op jou...

Ik heb het er zeker moeilijk mee. Maar ik kan er gewoon niks aan doen. Momenteel is het wel heerlijk rustig hier. We zijn nu met zn 3en, heel relaxt :)

Oke, even voor de duidelijkheid, want ik krijg nog steeds reacties van mensen die willen helpen zoeken naar een plek (wat superlief is!!): De plek is al gevonden! Dus ik heb liever geen reacties meer met ''Ohh misschien dat je hier of daar kunt gaan kijken!'' De plek die we nu hebben gevonden is lekker dicht bij mijn ouders. Het is een pleeggezin met een echtpaar dat ook erg veel ervaring heeft met autisme. Mijn ouders en persoonlijk begeleider zijn er al gaan kijken en het is volgens mijn ouders dé perfecte plek voor me! Helaas hebben we nu gewoon de pech dat onze hulp van de gemeente nu langdurig in de ziektewet zit en we nu een andere vrouw hebben die ons helpt met dit soort zaken, maar die weet natuurlijk nog helemaal niet in wat soort situatie ze nu terecht is gekomen. Hartstikke begrijpelijk dat het dan wat langer duurt, dit is een situatie waarin niemand er iets aan kan doen. So be it.

Wél zal ik nog updates doen over hoe het met me gaat, en of het al een beetje opschiet.
Ook vind ik het superfijn hoe jullie hierop reageren! Ik dacht eerst van oh oh, als ze maar een beetje aardig voor me zullen zijn... Maar gelukkig krijg ik hele lieve reacties van jullie bokkers! Ik merk ook dat ik het fijn vind om het van me af te schrijven, ik zou er zo een boek van kunnen schrijven haha!!

In elk geval super bedankt voor alle lieve berichtjes! <3 <3

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 17:56

Succes,

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 18:37

Dankjewel :)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 18:48

Fijn dat je een nieuw plekje hebt :) Natuurlijk heel spannend om naar een nieuwe plek te gaan. Geef in ieder geval jezelf en het pleeggezin de tijd om te wennen aan de nieuwe situatie :)

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 15:26

Alvast sorry, maar..

K*tzooi!!
Er werd mij een geweldige plek beloofd. Helaas komt die kl*tegemeente aan met dat we een plan moeten hebben met hoeveel tijd, geld & zorg het gaat kosten. Natuurlijk weten we dat niet, dat weet niemand. Ik kan ze wel afschieten. En in de tussentijd heeft die plek gezegd dat ze niet langer meer willen wachten. Nu is 'mijn plek' ingenomen door iemand anders en gaat dat niet meer door. Ik kan ze wel schieten die gemeente...

Morgen en overmorgen heb ik mijn laatste mondeling examens en daarna diploma-uitreiking. Met meerdere bijkomende factoren zit ik momenteel helemaal in de knoop en zou ik het liefst onder een steen kruipen en er nooit meer onderuit komen... Ik zie het echt niet meer zitten. K*tjeugdzorg!

Nogmaals sorry van mijn gescheld, maar ik ben zo kwaad, teleurgesteld, boos, verdrietig, voel me machteloos...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 16:03

TS, ik hoor zulke dingen wel vaker... en heb het zelf met een logeetje meegemaakt: zodra ze 18 was, lieten de jeugdhulpverleners haar vallen als een baksteen...
Een half jaar geleden kwam ik toevallig Eilean tegen, een kleinschalige opvang voor mensen zoals jij. Of ze plaats voor je heeft weet ik niet, maar misschien kunnen ze je daar verder helpen, of tips geven, of een luisterend oor bieden!

Heel veel sterkte in je moeilijke situatie.

http://www.eilean.nl/

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 16:11

Zoolgangster schreef:
TS, ik hoor zulke dingen wel vaker... en heb het zelf met een logeetje meegemaakt: zodra ze 18 was, lieten de jeugdhulpverleners haar vallen als een baksteen...
Een half jaar geleden kwam ik toevallig Eilean tegen, een kleinschalige opvang voor mensen zoals jij. Of ze plaats voor je heeft weet ik niet, maar misschien kunnen ze je daar verder helpen, of tips geven, of een luisterend oor bieden!

Heel veel sterkte in je moeilijke situatie.

http://www.eilean.nl/

Deze plek is helaas pas vanaf 18 jaar. Ook zijn het alleen meisjes/vrouwen, zou dat toch wel gemengd zien met jongens..
Toch bedankt voor je medeleven en het delen van de plek. Ik vind het wel een mooie plek!