Meisje (10) wurgt dieren op kinderboerderij

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:40

speurneusc schreef:
tsja ouders mogen nog niets een hand opheffen naar der, dus suc6 met de verdere opvoeding dan maar...

dat wordt niet meer dan een vingertje met de opmerking dat mag niet hoor... en verder negeren dan komt het vast goed in deze maatschappij


Het is bewezen dat elke vorm van geweld (dus ook een 'opvoedkundige tik') bedreigen met geweld of het zien van geweld bij kinderen ervoor zorgt dat zij later ook gewelddadiger gaan zijn.

Ragdollcat
Berichten: 14687
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:44

Lotus83 schreef:
Saaams schreef:
Stop dit meisje alsjeblieft forever in een inrichting. Gestoord.


Snap je reactie maar dat een kind dit doet heeft een oorzaak en zij heeft zeker hulp nodig.... maar ik denk voornamelijk om de oorzaak van haar daden aan te pakken.

Een kind doet dit niet zomaar...



Alsjeblieft!
Praat het niet goed.
Zeker omdat het nog maar 10 jaar is?

Dat kind spoort gewoon niet, ik krijg er de kriebels van.
10 jaar oud of niet, dit is abnormaal en zeer afwijkend.

Met 10 jaar weet je al heel goed wat goed en fout is en helemaal als dat kind er meerdere gewurgd had, dan weet je donders goed waar je mee bezig bent.

Ze is een gevaar voor de toekomst..................en dat is niet waar men al te licht over moet denken.

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:47

Ik vind het wel een kwalijke zaak dat ze volgens ons rechtssysteem niet gestraft kan worden gezien haar leeftijd. Als je tot zulke gruweldaden in staat bent, vind ik dat je een straf (natuurlijk met haar leeftijd in het achterhoofd) prima gegeven kan worden. Het vermoorden van dieren is niet opeens minder erg als je nog maar 10 bent in plaats van 12. Laat haar maar even voelen dat dit niet geaccepteerd wordt. Daarnaast hoop ik wel dat ze de nodige hulp en begeleiding gaat krijgen, want dat heeft ze zeker nodig.

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:49

Ragdollcat schreef:
Alsjeblieft!
Praat het niet goed.
Zeker omdat het nog maar 10 jaar is?

Dat kind spoort gewoon niet, ik krijg er de kriebels van.
10 jaar oud of niet, dit is abnormaal en zeer afwijkend.

Met 10 jaar weet je al heel goed wat goed en fout is en helemaal als dat kind er meerdere gewurgd had, dan weet je donders goed waar je mee bezig bent.

Ze is een gevaar voor de toekomst..................en dat is niet waar men al te licht over moet denken.


Ik denk niet dat iemand het goed wil praten hoor... Hooguit proberen duidelijk te maken dat dit gedragen niet iets is dat elk kind kan/zal doen, maar dat er sprake is van een oorzaak-gevolg situatie.

Gaby9

Berichten: 224
Geregistreerd: 01-11-14

Re: Meisje (10) wurgt dieren op kinderboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:51

Jeetje. Waar is ze later wel niet allemaal toe in staat als ze ouder is? Nu al zo koelbloedig dieren doden..

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:52

AnnaB schreef:
Ik vind het wel een kwalijke zaak dat ze volgens ons rechtssysteem niet gestraft kan worden gezien haar leeftijd. Als je tot zulke gruweldaden in staat bent, vind ik dat je een straf (natuurlijk met haar leeftijd in het achterhoofd) prima gegeven kan worden. Het vermoorden van dieren is niet opeens minder erg als je nog maar 10 bent in plaats van 12. Laat haar maar even voelen dat dit niet geaccepteerd wordt. Daarnaast hoop ik wel dat ze de nodige hulp en begeleiding gaat krijgen, want dat heeft ze zeker nodig.


Maar waarmee zou je zo'n kind kunnen straffen? Ik ben geen pedagoog, maar ik vraag het me serieus af. Zonder dat het volgens de wet onder kinderarbeid valt en waarbij het ook nog eens educatief is.

Wanneer iemand een misdrijf heeft misdaan en er TBS wordt opgelegd, is dit voor de dader vaak veel meer straf dan die paar jaar in de gevangenis. Er zijn veel gevallen die nooit meer van het TBS af komen...

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:52

Ik heb zin om echt hele nare dingen te zeggen over dat meisje, maar de toekomstige psycholoog in mij zegt dat er hier wel meerdere factoren zullen meegespeeld hebben wat tot dit gedrag heeft geleid. Een "normaal" kind van 10 jaar zou ook dondersgoed besef moeten hebben van wat opzettelijk doden is en wat de gevolgen hiervan zijn. Dit kind zal de komende jaren, al dan niet haar hele leven, strikte begeleiding nodig gaan hebben. Het klopt inderdaad dat mensen met een antisociale persoonlijkheidsstoornis (sociopaten, psychopaten e.d.) in hun kindertijd opzettelijk andere levende wezens gaan pijn doen of vermoorden, maar dat wilt niet automatisch zeggen dat ze later ook op mensen zullen overgaan, met de juiste begeleiding kan zo'n persoon in zekere mate mee functioneren in de maatschappij (al zou ik het persoonlijk liever anders willen).

Ragdollcat
Berichten: 14687
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:53

Janine1990:

Ik denk eerder aan een stoornis in dr hoofd, daar worden sommige mensen helaas mee geboren.
Het is gruwelijk, maar er bestaan echt hele jonge kinderen die tot vreselijke dingen toe in staat zijn.

Een normaal kind van 10 vraagt echt niet op deze manier om aandacht..........

Het is een gevaar voor de toekomst, de vraag is hoe en wat en is het richting dier, mens of zichzelf?

Dit soort kinderen zie ik niet echt als kinderen meer.........bah, ik griezel ervan.

Een TBS of opsluiten voor slechts een paar jaar heeft dan totaal geen zin, het leert niet af.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 03-06-17 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:56

Ragdollcat schreef:
Ik denk eerder aan een stoornis in dr hoofd, daar worden sommige mensen helaas mee geboren.
Het is gruwelijk, maar er bestaan echt hele jonge kinderen die tot vreselijke dingen toe in staat zijn.

Een normaal kind van 10 vraagt echt niet op deze manier om aandacht..........


Lijkt me ook heel goed mogelijk, maar ook daarvan is het zaak om te monitoren en te sturen...

Ragdollcat
Berichten: 14687
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:57

Ja, om te monitoren en te sturen en vooral levenslang heel goed in de gaten houden.........

Als je ermee geboren bent dan kom je er niet meer vanaf, dat is de ellende van een stoornis in dr hoofd waardoor ie zo handeld.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 03-06-17 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:57

Als het aandacht vragen was, deed ze het niet stiekem.
En ik vermoed dat er geen straf is die het haalt bij wat ze al heeft meegemaakt.
Verschrikkelijk voor de dieren, maar dit kind heeft hulp (en inderdaad toezicht) nodig, geen straf.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:59

Janine1990 schreef:
Ragdollcat schreef:
Alsjeblieft!
Praat het niet goed.
Zeker omdat het nog maar 10 jaar is?

Dat kind spoort gewoon niet, ik krijg er de kriebels van.
10 jaar oud of niet, dit is abnormaal en zeer afwijkend.

Met 10 jaar weet je al heel goed wat goed en fout is en helemaal als dat kind er meerdere gewurgd had, dan weet je donders goed waar je mee bezig bent.

Ze is een gevaar voor de toekomst..................en dat is niet waar men al te licht over moet denken.


Ik denk niet dat iemand het goed wil praten hoor... Hooguit proberen duidelijk te maken dat dit gedragen niet iets is dat elk kind kan/zal doen, maar dat er sprake is van een oorzaak-gevolg situatie.


Precies, ik praat niets goed.
Maar een normaal kind doet dit niet en dus is het aanpakken van de oorzaak prioriteit 1

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:00

Snap niet zo goed wat de meerwaarde is om te zeggen dat dit een oorzaak heeft en blabla. Veranderd niks aan dat het kind niet goed is. Maar na een jaartje hulp zal het allemaal al weer los lopen en kan dit kind der gang weer gaan..

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Meisje (10) wurgt dieren op kinderboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:02

Vreselijk... midden in de nacht gebeurd? Welk kind kan zomaar midden in de nacht weg thuis?

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:03

Geryon schreef:
Snap niet zo goed wat de meerwaarde is om te zeggen dat dit een oorzaak heeft en blabla. Veranderd niks aan dat het kind niet goed is. Maar na een jaartje hulp zal het allemaal al weer los lopen en kan dit kind der gang weer gaan..


Die oorzaak lekker in de taboesfeer laten hangen, nee, dat is goed! +:)+
Daar wordt de maatschappij beter van. Lekker je kop in het zand steken en straffen wat te straffen valt...
Volgens mij is er meer dan genoeg onderzoek gedaan naar de gevolgen daarvan.... :+

Enig idee wat de gevolgen zijn van opsluiten in een kamertje, een kwartiertje per dag luchten en dan weer terug in de kamertje? Het is niet voor niets dat gevangenissen er vandaag de dag uitzien zoals ze er uit zien... :+

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:04

Saskia9 schreef:
Vreselijk... midden in de nacht gebeurd? Welk kind kan zomaar midden in de nacht weg thuis?


Genoeg kids die een sleutel hebben van hun huis, omdat ze op 10-jarige leeftijd prima uit school thuis kunnen komen en voor zichzelf kunnen zorgen voor dat half uurtje ;)
Mijn bijna 10-jarige buurjongentje is ook gewoon thuis als moeders met zijn zusjes naar zwemles o.i.d. is hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:05

Pfff wat beweegt een kind van 10 om dit gedrag te laten zien?
Wat heeft dit kind gezien en meegemaakt?
Het is echt belangrijk dat er heel goed wordt gekeken naar wat er speelt en hoe dit meisje zo goed mogelijk geholpen kan worden.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Meisje (10) wurgt dieren op kinderboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:07

Owja sleutel kids.. niet bij nagedacht.. mijn kids zijn jonger maar ik hoor alles.. vreselijk lijkt het me hoor.. hopelijk krijgt het meisje goede hulp!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:09

Een kind dat de dat op die leeftijd doet. Ik geloof niet dat die nog te redden is.
Die heeft wel zo enorm wat fout zitten daarboven.
Nadeel, bij geestelijke aandoeningen wil men alles maar beter maken. En niet toegeven dat het regelmatig niet meer te genezen is.
Terwijl bij kanker men wel durft te zeggen, dit is niet meer te genezen. (of wat voor ziekte ook)

silverdapple
Berichten: 811
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:13

Geleid door emotie wil ik ook even mijn mening kwijt. Want sommige reacties in dit topic zijn imo echt walgelijk. De wet dat kinderen pas vanaf hun 12e jaar aansprakelijk zijn, is ingesteld om deze kinderen te beschermen voor de mensen die denken als sommigen hier in dit topic doen. Moge dat duidelijk wezen. :n

Ik hoop dat dit meisje alle hulp krijgt die ze nodig heeft.

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:13

bruintje123 schreef:
Een kind dat de dat op die leeftijd doet. Ik geloof niet dat die nog te redden is.
Die heeft wel zo enorm wat fout zitten daarboven.
Nadeel, bij geestelijke aandoeningen wil men alles maar beter maken. En niet toegeven dat het regelmatig niet meer te genezen is.
Terwijl bij kanker men wel durft te zeggen, dit is niet meer te genezen. (of wat voor ziekte ook)


Psychologische en psychiatrische zaken zijn natuurlijk dingen van de laatste 100 jaar. Daarvoor was medische wetenschap uitsluitend gericht op het genezen van daarmee op de anatomie.
Het materiaal om hersenen te onderzoeken is van veel recenter, waardoor op dat gebied ook gewoon nog veel minder bekend is.

Pas recentelijk raakt het bij groter publiek bekend dat bepaalde vormen van depressie ook te zien zijn op hersenscans.

Ik kan me daarom goed voorstellen dat je bij lichamelijke aandoeningen er makkelijker een toekomstbeeld kan worden geschapen dan bij psychische zaken.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Meisje (10) wurgt dieren op kinderboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:17

Janine dat klopt.
Maar als je kijkt naar hoe vaak TBS-ers terug vallen en hun behandeling niets gedaan heeft kun je ook daardoor wetenschap krijgen.

Cowboy55
Berichten: 8569
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:18

bruintje123 schreef:
Een kind dat de dat op die leeftijd doet. Ik geloof niet dat die nog te redden is.
Die heeft wel zo enorm wat fout zitten daarboven.
Nadeel, bij geestelijke aandoeningen wil men alles maar beter maken. En niet toegeven dat het regelmatig niet meer te genezen is.
Terwijl bij kanker men wel durft te zeggen, dit is niet meer te genezen. (of wat voor ziekte ook)


En stel je zegt dit ook bij dit 10 (TIEN) jarig kind. Kind is ongeneeslijk ziek. En dan? Spuitje geven? Levenslang opsluiten? Zeg het maar.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:20

Cowboy55 schreef:
bruintje123 schreef:
Een kind dat de dat op die leeftijd doet. Ik geloof niet dat die nog te redden is.
Die heeft wel zo enorm wat fout zitten daarboven.
Nadeel, bij geestelijke aandoeningen wil men alles maar beter maken. En niet toegeven dat het regelmatig niet meer te genezen is.
Terwijl bij kanker men wel durft te zeggen, dit is niet meer te genezen. (of wat voor ziekte ook)


En stel je zegt dit ook bij dit 10 (TIEN) jarig kind. Kind is ongeneeslijk ziek. En dan? Spuitje geven? Levenslang opsluiten? Zeg het maar.

Ja dit zeg ik over dit kind.
Levenslang opsluiten.
Ik wil dat monster niet in mijn buurt hebben wonen. Niet nu en tien wordt ook 20.
En ja nu weet ik dat bokt over me heen valt omdat ik een tienjarige monster noem, maar dat is het ook gewoon.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:20

Damned schreef:
Het is bewezen dat elke vorm van geweld (dus ook een 'opvoedkundige tik') bedreigen met geweld of het zien van geweld bij kinderen ervoor zorgt dat zij later ook gewelddadiger gaan zijn.


Leg mij dan eens uit hoe het dan zit met mijn generatie en die daarvoor zeker. Wij zijn opgevoed met die opvoedkundige tik, en toch is het gros echt niet gewelddadig ervan geworden. Als dat een feit zou zijn waar komt dan die groep vandaan die roept dat een tik niet mag.

Dit soort dingen, als in bewust dieren vermoorden op die leeftijd heeft juist vaak helemaal niks met een tik te maken maar veel vaker met een aangeboren afwijking of een opgelopen hersentrauma.

Als je naar de achtergrond kijkt van psychopaten, seriemoordenaars e.d zijn er inderdaad veel uit een gebroken gezin en toch zijn er vele malen meer mensen uit zo een situatie die geen psychopaat, seriemoordenaar of wat dan ook worden.