Dit meen je toch niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Dit meen je toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:53

Wat maakt het in vredesnaam uit :') Je hoeft het niet te doen, prima. Geen probleem. Maar als een ander zich daar prettig bij voelt, lekker doen toch? Het idee dat mensen er iets erotisch in zien... :n Ik neem aan dat mr Beckham zijn dochtertje ook wel eens in de douche zet, daar valt dan weer niemand over.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:45

Het zal mij echt aan mijn derrière kunnen oxideren wat andere mensen doen, leven en laten leven!
Mijn moeder krijgt nog altijd een zoen op haar mond, mijn vader niet maar onze band is anders. Van mijn jongste broertjes (oudste 10) en nichtjes (oudste 9) krijg ik ook nog altijd een zoen van op de mond. Een van mijn broertjes en nichtjes geeft aan dit niet te willen en die krijgen een zoen op de wang of helemaal niet, helemaal prima! Ben nu bijna uitgerekend van mijn eerste, en ook die bepaald zelf waar mama hem later een zoentje geeft :)
Buiten dit kringetje is het gewoon een zoen op de wang ;)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 00:50

Ik zoende mijn dochters ook op de mond.Nu ze 14 en 16 zijn willen ze helemaal niet meer gezoend worden -O-

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 01:07

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 01:49

heidy_wilco schreef:
https://en.wikipedia.org/wiki/Princess_Alice_of_the_United_Kingdom

Deze prinses stierf naar een zoen van haar kind aan Difterie (dat ging rond in die tijd). Daar worden we nu voor ingeënt.

Maar ik geef mijn moeder ook nog steeds een kus op de mond. Niets raars aan :) De rest van de familie gewoon op de wangen.

Zie je wel! Daarom dus nooit doen :+

Ik vind het eerder vreemd dat sommige mensen er zo sterk op reageren. Ik zoen mijn ouders op de mond en heb dat bij 1 van mijn oma's ook gedaan.

Wie zijn kind zo wil zoenen; vooral doen!

Wie zijn kind niet zo wil zoenen; vooral niet doen!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 02:21

Apart dat hier zo'n ophef om is. Of je je er zelf prettig bij voelt of niet moet iedereen zelf weten natuurlijk. Hier krijgen mijn ouders en ene oma ook gewoon een kus op de mond. Ik zie het ook niet als zoenen, gewoon een kusje kan ik niks raars of ongepast aan vinden :P

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 08:49

Als kind mochten mijn ouders mij ook nooit zoenen, liep ik voor weg. En ik ben daarin nooit veranderd. Heb het wel eens gedaan met een vriendje, maar ook dan is het nog steeds vies en snap niet dat iemand het prettig vindt, het is net als sex gewoon iets vreselijk goors waar niets lekkers aan is. Hebben mensen die dit niet prettig vinden een afwijking? Nee hoor, 1% van de bevolking is asexueel. En dat is gewoon een geaardheid. Ik ben een zgn. ACE, romantisch asexueel. Dus gewoon hetero, kan prima over elkaar aanraken, massage e.d. Maar hou niet van de daad. En zoenen valt onder de daad.
Een zoen op de wang is meer dan zat. Het zal nog wel meevallen met er ziek van worden, maar het is gewoon een vies gevoel.
Dus misschien valt iemand die niet wil zoenen wel gewoon onder de geaardheid asexueel. Niets geks dus.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 08:52

Mijn ouders deden dat vroeger ook, vind ik weinig raars aan.

Eerlijk gezegd snap ik het punt van ziek worden totaal niet, als kind deel je ook bekers en handdoekjes met je ouders en daar kan je ook koortslippen ed van krijgen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 09:03

:7

Ik ben helemaal verbaasd dat zelfs mensen hier in Nederland denken dat het ongepast is.

Het is gewoon een oppervlakkige kus! Dat is toch niets iets wat je enkel relateert aan je partner?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 10:04

Ik ken de vorige discussie ook. Deze discussie is hetzelfde als samen met je kinderen in bad gaan (naakt) of dat je kinderen je wel eens naakt zien ect.

Mijn kinderen krijgen ook gewoon een kus op de mond. Mijn ouders trouwens ook. Mijn zussen krijgen alleen kussen op de wang trouwens. Ik snap niet dat mensen geen verschil kunnen zien in verschillende kusjes. Er is een verschil in seksuele intimiteit en intimiteit uit liefde zonder enige vorm van seksuele gevoelen.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 10:23

Wordt er eens liefdevol met een kind omgegaan is het weer niet goed :')

Er zijn ergere dingen om je druk over te maken. Ik krijg juist de kriebels dat mensen hun kinderen niet leren wat 'normaal' is, zoals affectie tonen. (En dan wordt je eens een x ziek, doodgaan is uiteindelijk toch het doel van leven? :roll: maar mensen lijken alles te willen genezen en voorkomen. En een ander naakt zien, alsof ze zelf niet ook een lichaam hebben? Waar maak je je kind bang/onwetend voor?

Vreemde wereld tegenwoordig.