Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Koper schreef:@ Palmera: het aanrijden zelf niet nee. Maar het doorrijden wel.
Science90 schreef:Ik zou altijd (hard) remmen of uitwijken, met alle gevolgen van dien. Het zou bij mij een reflex zijn. Ik doe het al als de hond van m'n instructrice voor m'n paard loopt![]()
Ik heb laatst ook een aangereden kat van een 80 km weg geplukt. Helaas doodgereden, maar nog warm. Ik twijfelde even, maar ik ben toch teruggereden om hem weg te halen en de dierenambulance te bellen. Een week later werd ik door de eigenaresse van het dier nog gebeld om te bedanken.
Als het mijn dier was zou ik ook graag willen dat iemand dat dier van de weg zou halen voordat hij helemaal kapot gereden wordt. Maar ik vind het wel eng en moeilijk om naar een dood dier te gaan.
Ik heb gelukkig nog nooit zelf een dier aangereden, maar ik weet niet of ik dan ook zou kunnen stoppen om het dier van de weg te halen. Ik zou me zo ontzettend schuldig voelen en zeker weten moeten huilenMaar ja, anderzijds... Laten liggen en doorrijden zou het er ook niet beter op maken. Ik denk dat ik de dierenambulance in ieder geval zou bellen.
Science90 schreef:Als het mijn dier was zou ik ook graag willen dat iemand dat dier van de weg zou halen voordat hij helemaal kapot gereden wordt. Maar ik vind het wel eng en moeilijk om naar een dood dier te gaan.
Ik heb gelukkig nog nooit zelf een dier aangereden, maar ik weet niet of ik dan ook zou kunnen stoppen om het dier van de weg te halen. Ik zou me zo ontzettend schuldig voelen en zeker weten moeten huilenMaar ja, anderzijds... Laten liggen en doorrijden zou het er ook niet beter op maken. Ik denk dat ik de dierenambulance in ieder geval zou bellen.
Palmera schreef:kwita schreef:hier vandaag een laffaard, die rijd hoog zwangere poes aan ze is nu afgemaakt verplinterd bekken en gebroken rug! We hebben haar maar een spuitje laten geven, wat had het dier pijn!
Maar waarom is iemand een laffaard als hij een dier aanrijdt? Dit bedoelde ik eigenlijk met mijn vorige post.
Toen ikzelf een kat aanreed vond ik dat écht niet leuk. Ik heb me daar echt een laar dagen heel naar onder gevoeld. Ik denk dat de meeste mensen die een dier aanrijden dat écht niet voor hun plezier en vermaak doen.
sureido schreef:Ooit een duif gehad die tegen mijn raam aan vloog, keek achterom en kon hem nergens meer vinden. Schrok van de knal.
Ligt aan de situatie wat ik zou doen. Een eigenaar van een kat hier vinden tussen alle boerderijen is bijna onmogelijk dus wordt hem ook niet..
melissac schreef:sureido schreef:Ooit een duif gehad die tegen mijn raam aan vloog, keek achterom en kon hem nergens meer vinden. Schrok van de knal.
Ligt aan de situatie wat ik zou doen. Een eigenaar van een kat hier vinden tussen alle boerderijen is bijna onmogelijk dus wordt hem ook niet..
Een duif heb ik ook wel eens gehad, toen ik aan het werk was vloog er een duif 2x tegen hetzelfde raam aan. Was helemaal versuft doordat hij natuurlijk 2 keer een klap gemaakt had. Uiteindelijk op het gras neergelegd zodat hij bij kon komen en een paar minuten later vloog hij weer weg.
Geryon schreef:Je voelt het onder je wielen, hoe kán je dat niet erg vinden.