Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bruintje123 schreef:Toen wij met 80 een ree aanreden was ook de koplamp kapot maar konden zonder problemen verder.
Het was echt alleen de koplamp en wat krassen er naast.
Daar lijkt het hier ook op.
En ook het geluid van "alleen maar" een kop merk je neem ik aan ook.
Ooit een duif aangereden? Dat is minder hard dan een kop, maar ook dat ploft behoorlijk. En dan is er niet eens schade.
belle_boef schreef:bruintje123 schreef:Toen wij met 80 een ree aanreden was ook de koplamp kapot maar konden zonder problemen verder.
Ooit een duif aangereden? Dat is minder hard dan een kop, maar ook dat ploft behoorlijk. En dan is er niet eens schade.
In stop op een drukke weg echt niet voor een duif als ik die aanrijd. En ja dan weet je dus dat je wat hebt aangereden maar stop je niet.
belle_boef schreef:Tja even advocaat van de duivel.
Bestuurder met muziek aan.???
Je afvragen of je licht altijd zo is. Hmmm. Kijk thuis wel even, heb er geen last van. Lampen springen wel vaker stuk.
Ik zie verder geen schade als in deuken dus blijkbaar zal de klap hebben meegevallen.
Ik kan me zowaar inleven in de bestuurder hoor. Ja hij had kunnen kijken maar in zijn beleving is er waarschijnlijk niks gebeurd anders was je wel gestopt.
bruintje123 schreef:Het is ook zielig voor het dier. Maar raak je hem verkeerd is het zelfs met 50 km over.
Of je voor dit ongeval perse harder hebt moeten rijden dan 120? Ik denk eigenlijk van niet.
elenaMM77 schreef:Shenavallie schreef:Ondanks dat ik weet dat dit (nog steeds) gebeurt, blijf ik het zielig voor het dier vinden. Als je weet dat er op een bepaald stuk weg dieren over blijven steken, dan pas je je snelheid aan, lijkt me. Hoe hard heb je wel niet moeten rijden als je zelfs de kop van de romp hebt weten te scheiden...
Maar ik vind het ook een kwalijke zaak van de gemeente. Mijns inziens zou hier toch echt wat aan gedaan moeten worden, net als op de veluwe langs de (snel)weg.
Een vroegere collega heeft ook ooit een ree aangereden en dat merk je echt wel! Hij reed - zei hij zelf - altijd te hard en het was echt een rotklap, niet te missen.
als het een dierenoversteekplaats is, net zoals een zebra voor mensen, waar dieren zich ook keurig aan houden.. ja dan pas je je snelheid aan..
maar op de snelweg met een normale maximum snelheid ga je toch niet langzaam rijden voor het freak accident dat er een keer wat oversteekt..
en zo'n beest staat ook niet aan de kant van de weg te wachten, naar links kijkend, naar rechts.. nog een keer naar links, voor het met een reflecterend vachtje oversteekt.. Nee, die jumpt gewoon net voor je auto de weg op..
met 25 kilomter langzamer (of hoe langzaam wil je op een snelweg gaan rijden), mep je hem nog steeds dood.. met 60 kilometer mep je hem misschien dodelijk gewond.. ook op een provinciale weg of 60 kilometer weg is de kans dat een dier een aanrijding overleeft erg klein.
En dan kun je hem toch beter goed raken zodat hij in een keer weg is, dan half raken zodat hij nog flink moet lijden.. ik denk dat deze dood absoluut niet zielig is voor dit dier.. Het is de weg op gesprongen en was in 1 klap weg van de aarde. van ouderdom sterven in de natuur is heel wat zieliger.
het is sneu dat er een hert onder een auto gekomen is.. maar zielig voor het dier.. dat weet ik niet.. natuurlijke manier van sterven is sec genomen veel zieliger.
zolang de mens en natuur samen leven, houd je ongelukken op de weg tussen dieren en mensen.. of je moet alle natuur met betonnen muren van 3 meter omheinen of alles dat sneller rijd dan een fiets afschaffen.
dushi88 schreef:Shenavallie schreef:Ondanks dat ik weet dat dit (nog steeds) gebeurt, blijf ik het zielig voor het dier vinden. Als je weet dat er op een bepaald stuk weg dieren over blijven steken, dan pas je je snelheid aan, lijkt me. Hoe hard heb je wel niet moeten rijden als je zelfs de kop van de romp hebt weten te scheiden...
Maar ik vind het ook een kwalijke zaak van de gemeente. Mijns inziens zou hier toch echt wat aan gedaan moeten worden, net als op de veluwe langs de (snel)weg.
Een vroegere collega heeft ook ooit een ree aangereden en dat merk je echt wel! Hij reed - zei hij zelf - altijd te hard en het was echt een rotklap, niet te missen.
Helaas maakt de snelheid niet zoveel uit.. Mijn man reed voor 2 weken terug op een weg waar je normaal 100 mag, maar door werkzaamheden 30 (op dat moment was er file waardoor je ook niet harder kon). Het ree is tussen de auto's door gesprongen in de auto van mijn man.. Auto is compleet total loss en het dier lag op de grond te spartelen maar moest afgemaakt worden ivm (waarschijnlijke) schade aan de rug.. Uiteindelijk heeft het beest nog 15 min pijn liggen lijden voor het afgeschoten werd..
Shenavallie schreef:bruintje123 schreef:Het is ook zielig voor het dier. Maar raak je hem verkeerd is het zelfs met 50 km over.
Of je voor dit ongeval perse harder hebt moeten rijden dan 120? Ik denk eigenlijk van niet.
Klopt, ook met een lagere snelheid kun je een dier doodrijden. Ik heb geen snelheden genoemd, maar om echt een kop van een romp te scheiden, heeft diegene duidelijk behoorlijk hard gereden.
bruintje123 schreef:Toen wij met 80 een ree aanreden was ook de koplamp kapot maar konden zonder problemen verder.
Shenavallie schreef:@Janine1990: ik ken de situatie daar niet, ik kom uit een heel ander deel van Nederland, maar die snelheidslimiet verklaart dan wel een heleboel.
Shenavallie schreef:bruintje123 schreef:Het is ook zielig voor het dier. Maar raak je hem verkeerd is het zelfs met 50 km over.
Klopt, ook met een lagere snelheid kun je een dier doodrijden. Ik heb geen snelheden genoemd, maar om echt een kop van een romp te scheiden, heeft diegene duidelijk behoorlijk hard gereden.
Shenavallie schreef:@Janine1990: ik ken de situatie daar niet, ik kom uit een heel ander deel van Nederland, maar die snelheidslimiet verklaart dan wel een heleboel.