_Summerly_ schreef:Wat Onali, denk ik, bedoelt is dat ze wel begrijpt waar het sentiment vandaan komt, maar dat ze de uiting daarvan afkeurt. Aan beide kanten kan daar iets aan gedaan worden en het een sluit het ander niet uit, maar aangezien Onali daar niets over zegt, kunnen wij ook niet weten hoe zij daarin staat.
Dat bedoelde Onali inderdaad, maar na een nachtdienst is mn bed maar al te welkom.
Ik vond dat SS zelf erg racistisch bezig was, zwarte Piet was slecht, ik ben gekleurd, ergo alles wat met zwarte Piet te maken heeft heeft met mij te maken.
Ik wist als kind niet beter dan dat zwarte Piet zwart was door de schoorsteen. En wat maakte het uit dat hij zwart was? Het ging om de cadeautjes die je kreeg.
SS ging te veel door op deze discussie, meer monoloog want de discussie ging ze niet aan, en alles wat er tegen haar gezegd werd nam ze per definitie al negatief op.
Ik zeg niet dat die bedreigingen terecht waren, maar ik snap maar al te goed waar die vandaan kwamen (sommige trouwens dan weer helemaal niet) Zij is zo iemand die al het woord racisme al op de lippen heeft staan ongeacht wat haar discussiepartner zegt.
Ik denk dat de meeste mensen het vooral koud laat. Ja ik ben tegen racisme, maar ik vind en denk niet dat alles met racisme te maken heeft, dat doen alleen mensen die te lange tenen hebben. (ongeacht welke kleur tenen je hebt)
Het is vaak vooral een makkelijk excuus, schreeuw het woord racisme en je krijgt aandacht.