Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
HorseTimeXL schreef:Als ook deze geen banden heeft met IS en andere tereur organisaties moeten ze eerst maar eens gaan kijken hoe ook dat soort mensen er opeens toe worden gedreven deze acties te doen..
Het engste vind ik nog dat ze met de gedachte sterven dat het alleen maar goed is en dat er 10 maagden op ze zitten te wachten in de hemel. Blegh ziek volk
Drifter schreef:Verschrikkelijk, hoop dat het aantal gewonden en doden laag blijft.
Ook verschrikkelijk: het is net gebeurt en er wordt al rondom gespeculeerd en met vingers gewezen. Getuigt van weinig respect naar de mede mens als dat je eerste respons is.
geerke schreef:Drifter schreef:Verschrikkelijk, hoop dat het aantal gewonden en doden laag blijft.
Ook verschrikkelijk: het is net gebeurt en er wordt al rondom gespeculeerd en met vingers gewezen. Getuigt van weinig respect naar de mede mens als dat je eerste respons is.
Dus jij wilt beweren dat het totaal onmogelijk is dat het hier om een aanslag gaat??
geerke schreef:Drifter schreef:Verschrikkelijk, hoop dat het aantal gewonden en doden laag blijft.
Dus jij wilt beweren dat het totaal onmogelijk is dat het hier om een aanslag gaat??
bruintje123 schreef:xniieeenke schreef:Bruintje, en dé manier om angst te zaaien is dood. Dus ze doen het 'goed' volgens hun plan denk ik.
Angst zal wel lukken ja. Maar veel doden als doel lijkt me niet. Dat kan veel erger.
Niet dat ik daarmee bedoel dat 4 doden in Londen maar weinig is, elk mens 1 teveel.
Drifter schreef:Verschrikkelijk, hoop dat het aantal gewonden en doden laag blijft.
HorseTimeXL schreef:Drifter schreef:Verschrikkelijk, hoop dat het aantal gewonden en doden laag blijft.
Nah als je naar de laatste aanslagen kijkt en als je ziet hoe groot de Truck is en klein de winkelstraat is daar kom je niet 'zo maar', ook al zou iemand opeens onwel raken. Er bestaat wel een kans.
Maar snap je wel. Deze onrust hier is al veroorzaakt door IS. Dus angstzaaien kunnen ze wel.
Chiave schreef:Drifter, hoewel we er bijna zeker van kunnen zijn dat zij die er een gewoonte van maken om bijna dagelijks ergens een vrachtwagen in een menigte te parkeren, gifgasbommen op onschuldige mensen gooien en dagelijks mensen onthoofden, verdrinken, martelen, ontvoeren, e.d. deze actie op hun geweten hebben, is er inderdaad nog die 2% kans dat er een chauffeur achter het stuur onwel is geworden. Conclusies trekken in deze tijd van angst, aanslagen en geweld is niet gek.
geerke schreef:Drifter schreef:Had een editje gedaan maar het gaat snel dus maar zo:
De politie houdt de mogelijkheid tot terrorisme open, dus nee. Maar ik vind het wel te vroeg om "hullie/zullie" uitspraken te doen en al tot oordelen over te gaan, ja.
Dan begreep ik je toch goed
geerke schreef:Dus jij wilt beweren dat het totaal onmogelijk is dat het hier om een aanslag gaat??
Emmaa_ schreef:Chiave schreef:Drifter, hoewel we er bijna zeker van kunnen zijn dat zij die er een gewoonte van maken om bijna dagelijks ergens een vrachtwagen in een menigte te parkeren, gifgasbommen op onschuldige mensen gooien en dagelijks mensen onthoofden, verdrinken, martelen, ontvoeren, e.d. deze actie op hun geweten hebben, is er inderdaad nog die 2% kans dat er een chauffeur achter het stuur onwel is geworden. Conclusies trekken in deze tijd van angst, aanslagen en geweld is niet gek.
En wie is 'zij' dan? De gifgasbombardementen zijn uitgevoerd door de Syrische regering, niet door IS. Daarbuiten is het keer op keer bewezen dat veel van de daders geen enkele band met IS hadden, maar dat IS er toch gelijk bij was om de boel te claimen. Ik ben het met je eens dat de kans dat het inderdaad niet om een aanslag gaat klein is, maar ik vind het wel typisch dat er gelijk het eerste uur nadat zoiets gebeurd is al speculaties en verwijten door de lucht slingeren.