"De aarde is plat"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:39

_O- _O- _O- . Toch zou ik wel willen weten hoe die mensen denken.Lijkt me bijzonder zo te leven.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:39

Dit zou best nog wel eens waar kunnen zijn. Illuminati confirmed :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:40

Ik kan nog enigszins begrijpen dat mensen geloven in complot theorieën en dat wij bepaalde dingen niet zouden mogen weten.
Maar wat zou de reden zijn dat ze ons vertellen dat de aarde rond is en dit niet waar is?
Wat voor theorie zou daar achter zitten?

Daarnaast denk ik; hebben die mensen nooit een stuk gevlogen?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:40

Hoe de dinosauriërs eigenlijk zijn uitgestorven. :')

Afbeelding

Brainless

Re: "De aarde is plat"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:43

@Ts
Die zijn er nooit geweest, dus hoefde ook niet uit te sterven duhhhh
}:0

Ilse_123

Vraag me af wat die mensen dan denken wat zich aan de onderzijde van die frisbee bevindt...
Vinden ze het ook niet raar dat je de wereld rond kan reizen? Dat je er voorbij Hawaii niet afvalt maar weer in Azië terecht komt?

Er zijn best dingen waarvan ik nog kan begrijpen dat mensen het niet geloven...de maanlanding ofzo. Maar dat de wereld plat is :')

_Reneee

Wat als zij nou heel slijm zijn en wij heel erg dom....? :')

LiannePuthzy

Re: "De aarde is plat"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:44

Iedere gek zijn gebrek _O-

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:46

_Reneee schreef:

Of dat zij bij de complottheorie horen en ons ook gewoon mindfucken :?
En ons het gevoel geven dat we overal over moeten twijfelen. Terwijl zij ook gewoon onder den hoedje spelen met de machtige mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:48

Lau schreef:
_Reneee schreef:

Of dat zij bij de complottheorie horen en ons ook gewoon mindfucken :?
En ons het gevoel geven dat we overal over moeten twijfelen. Terwijl zij ook gewoon onder den hoedje spelen met de machtige mensen.

Complotception. :+

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:50

bruintje123 schreef:
Dat er dingen voorgelogen worden, ja daar geloof ik in.
9/11 als voorbeeld. Dat was een mooie reden om oorlogje te spelen.

9/11 is voorgelogen? Niet echt gebeurd dus?? Praat me bij, ik heb wat gemist geloof ik.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:50

kvika schreef:
_O- *\%/*

Jouw onderschrift past hier heel goed bij

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:51

CharleyT schreef:
bruintje123 schreef:

9/11 is voorgelogen? Niet echt gebeurd dus?? Praat me bij, ik heb wat gemist geloof ik.

Er zijn mensen die geloven dat 9/11 niet door terroristen is gedaan maar door de Amerikaanse regering zelf

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:52

Ilse_123 schreef:
Vraag me af wat die mensen dan denken wat zich aan de onderzijde van die frisbee bevindt...
Vinden ze het ook niet raar dat je de wereld rond kan reizen? Dat je er voorbij Hawaii niet afvalt maar weer in Azië terecht komt?

Er zijn best dingen waarvan ik nog kan begrijpen dat mensen het niet geloven...de maanlanding ofzo. Maar dat de wereld plat is :')

Eronder zit allemaal lava :D

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:53

bruintje123 schreef:
Ik zou zeggen wat zien die mensen dan als ze eens gaan vliegen?

Dan zien ze ze vliegen :+

Maar even zonder gekheid, als de aarde een bol zou zijn ter grootte van een basketbal, hoe dik is dan op die schaal de atmosfeer?

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:54

Rex_Rolfo schreef:
bruintje123 schreef:
Ik zou zeggen wat zien die mensen dan als ze eens gaan vliegen?

Dan zien ze ze vliegen :+

Maar even zonder gekheid, als de aarde een bol zou zijn ter grootte van een basketbal, hoe dik is dan op die schaal de atmosfeer?

Ik heb mn binas hier niet, maar volgens mij is hij normaal zo'n 25 km ofzo? (Kan dat ik er totaal naast zit)

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:54

Ik moet eerlijk bekennen dat ik complottheorieën mega interessant vind hoor. Het is net als in films: het gewone leven - of de gewone versie - is te saai dus gaan we er dingen achter zoeken om het spannend te maken. Ik kan dagenlang lezen over de dood van prinses Diana of Marylin Monroe.

Maar goed dat heeft ook wel zijn grenzen. De Titanic is echt gezonken en de aarde is natuurlijk rond. Maar dingen als de Illuminatie enzo blijven me fascineren.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:55

CharleyT schreef:
bruintje123 schreef:

Dat zeg ik niet.

Precies wat er staat, een mooie reden voor Amerika om oorlogje te spelen.
De torens vielen veel te gecontroleerd naar beneden. Dat het eigenlijk onmogelijk is dat dit door een vliegtuig is veroorzaakt.
Er zijn ook deeltjes van explosieven gevonden en explosies gehoord op beneden verdiepingen waar geen brand was.
En zo zijn er nog veel meer "bewijzen" dat het geen aanslag was vanuit het buitenland.

Dus niets al Qaida, maar Amerika zelf.

Of dat waar is, dat weet ik niet, maar ik moet zeggen dat ik het nog geloofwaardig vind klinken ook.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:57

Ben benieuwd hoe lang je er dan over zou doen als je van het ene dorp in antarctica naar het andere dorp zou reizen, zo langs die ijsmuur.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:59

Kwanyin schreef:
Ja, ik dacht eerst ook dat het een uit de hand gelopen grap was, maar er blijkt wel degelijk een "flat earth society" te bestaan met "heeeuuuule sterke argumenten" hoor...

Ook bekende mensen. Ik weet niet meer wie het was, maar was een Amerikaan die iets zei in de trend van "ja en ik rij zoveer en ik rij toch altijd rechtdoor, ik zie nooit geen buiging ofzo, dus het is toch logich dat de aarde plat is". En zo nog wel grappiger theorieën.

"People actually think the earth is flat. Sun, round. Moon, round. Stars, round. But the earth is flying thru space like a fiets frisbee".

Oh hier om schoot ik hardop in de lach! _O- _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:01

bruintje123 schreef:
Dat zeg ik niet.

De torens vielen veel te gecontroleerd naar beneden. Dat het eigenlijk onmogelijk is dat dit door een vliegtuig is veroorzaakt.
Er zijn ook deeltjes van explosieven gevonden en explosies gehoord op beneden verdiepingen waar geen brand was.
En zo zijn er nog veel meer "bewijzen" dat het geen aanslag was vanuit het buitenland.

Of dat waar is, dat weet ik niet, maar ik moet zeggen dat ik het nog geloofwaardig vind klinken ook.

Zover ik me herinner waren die torens, net als vele hoge gebouwen in Amerika, zo gebouwd dat bij een instorting, ze op die manier zouden in storten. Juist om dat de gebouwen daar dicht bij elkaar staan en zo schade aan omringende gebouwen beperkt worden.
Dat Amerika heel goed op de hoogte was dat dit zou gebeuren (of iig de machtposities) sluit ik niet uit, al is het maar om de debiele reactie van Bush

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:06

Resistance schreef:
Rex_Rolfo schreef:

Ik heb mn binas hier niet, maar volgens mij is hij normaal zo'n 25 km ofzo? (Kan dat ik er totaal naast zit)

Formeel gezien stopt de atomosfeer van de aarde op 100 km hoogte. Het gaat daarna eigenlijk nog wel een heel eind door, maar heel ijl en nauwelijks functioneel/meetbaar. Vandaar dat we het na 1500 km goed vinden, om het zo maar te zeggen. De minimale hoogte voor satellieten om in orbit te gaan is ook een stuk hierboven omdat ze anders teveel weerstand van de atmosfeer ondervinden

Edit: sorry, ik zat er he-le-maal naast := Op deze grafiek kun je de details zien. Satelietten in Low Earth Orbit vliegen eigenlijk nog in de atmosfeer, Geostationary orbit is hier nog buiten (exosfeer) op ca 1000 km hoogte. (Plaatje is te groot om te plaatsen)
http://www.sterrenkunde.nl/index/encycl ... _groot.png
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 06-04-17 13:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:08

Resistance schreef:
Rex_Rolfo schreef:

Vaste definitie is lastig omdat de atmosfeer steeds dunner wordt. Maar in de eerste 16-18 km, de troposfeer zit 80% van alle lucht. Als de wereld een ballon is van 1.28 m (borsthoogte), dan is dat een flinterdun laagje van 16-18 mm.

Duw de basketbal onder water, schudt hem af en wat er aan vocht aan blijft hangen is de atmosfeer. Dan is iets beter te begrijpen dat we die als mensheid volkomen vervuild krijgen dan wanneer je de dikke atmosfeer van de plaatjes in gedachten hebt.

Afbeelding
edit: goed plaatje erbij gezocht. Met de atmosfeer op schaal zou het dus maar een flinterdun potloodlijntje zijn.
Laatst bijgewerkt door Rex_Rolfo op 06-04-17 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:09

Misschien als een vliegtuig onder in zou knallen. Maar op die hoogte zou de onderkant helemaal onbeschadigd horen te blijven.

Ook bij het pentagon blijken dingen niet te kloppen.
Ik heb er toen eens een soort film over gekeken, met ook experts die wisten van temperaturen die bij een brand vrijkomen en al dat soort dingen.
Het is te lang geleden voor mij om dat nu nog te omschrijven.
Maar ik weet wel dat de kans dat dit door de vliegtuigen inzakte was nihil.

later heb ik die film eens terug proberen te zoeken en die was nergens meer te vinden.

Ayasha schreef:
bruintje123 schreef:
Dat zeg ik niet.

Zover ik me herinner waren die torens, net als vele hoge gebouwen in Amerika, zo gebouwd dat bij een instorting, ze op die manier zouden in storten. Juist om dat de gebouwen daar dicht bij elkaar staan en zo schade aan omringende gebouwen beperkt worden.
Dat Amerika heel goed op de hoogte was dat dit zou gebeuren (of iig de machtposities) sluit ik niet uit, al is het maar om de debiele reactie van Bush