Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:Maar gelijkheid betekent niet dat alles precies hetzelfde voor iedereen zou moeten zijn. Het betekent dat iedereen dezelfde kansen zou moeten krijgen en dat er rekening gehouden moet worden met anderen in de maatschappij. Vrouwen zijn geen minderheid, we zijn verdorie gewoon 50% van de populatie.
Er wordt zo makkelijk gezegd dat je je dan maar gewoon ziek moet melden, maar ik weet niet of iemand hier ooit geprobeerd heeft zich ziek te melden wegens menstruatiekrampen bij een mannelijke werkgever, maar je wordt vierkant uitgelachen. Ziek is ziek, maar zo lang extreme menstruatieklachten niet gezien worden als ziekte kom je niet zo ver hé.
Ik ga met Fenrir mee, vind het echt belachelijk hoe vrouwen elkaar hier naar beneden trekken. Juist onderling zouden we moeten weten dat niet alle vrouwen er vanaf komen met een paar pijnstillers en een extra grote tampon.
Emmaa_ schreef:Maar gelijkheid betekent niet dat alles precies hetzelfde voor iedereen zou moeten zijn. Het betekent dat iedereen dezelfde kansen zou moeten krijgen en dat er rekening gehouden moet worden met anderen in de maatschappij. Vrouwen zijn geen minderheid, we zijn verdorie gewoon 50% van de populatie.
Er wordt zo makkelijk gezegd dat je je dan maar gewoon ziek moet melden, maar ik weet niet of iemand hier ooit geprobeerd heeft zich ziek te melden wegens menstruatiekrampen bij een mannelijke werkgever, maar je wordt vierkant uitgelachen. Ziek is ziek, maar zo lang extreme menstruatieklachten niet gezien worden als ziekte kom je niet zo ver hé.
Ik ga met Fenrir mee, vind het echt belachelijk hoe vrouwen elkaar hier naar beneden trekken. Juist onderling zouden we moeten weten dat niet alle vrouwen er vanaf komen met een paar pijnstillers en een extra grote tampon.
Selka schreef:dit is hopelijk niet serieus... wat een belachelijk idee. Laten wij de vrouwen vooral weer kwetsbaar op de werkvloer zetten. En ja hier spreekt iemand die zelfs geopereerd is vanwege klachten. Dus nee ik ben geen geluksvogel die er fluitend doorheen vliegt. Echter zijn er een hoop andere mogelijkheden dan jezelf ziek melden. Mijn baas ziet mij aankomen. En die baas is een vrouw welteverstaan.
Ik ben graag gelijk aan mijn mannelijke collega. Hij kan zichzelf ook niet maandelijks ziek melden, ik dus ook niet.
nine1987 schreef:Wat een onzin.. Dus ik als vrouw die weinig last heeft van de menstruatie mag lekker doorwerken, terwijl degenen die er last van hebben ff een paar dagen thuis mogen zitten?
Als vrouw zonder kinderwens en een makkelijle cyclus ben je meer en meer genaaid met (het gebrek aan) verlof..
Floriske schreef:Emmaa_ schreef:Maar gelijkheid betekent niet dat alles precies hetzelfde voor iedereen zou moeten zijn. Het betekent dat iedereen dezelfde kansen zou moeten krijgen en dat er rekening gehouden moet worden met anderen in de maatschappij. Vrouwen zijn geen minderheid, we zijn verdorie gewoon 50% van de populatie.
Helemaal hier mee eens. Gelijkheid betekend niet dat wij onze menstruatie klachten gewoon maar weg moeten zetten, moeten onderdrukken met pijnstillers, alleen omdat een man ze ook niet heeft. Of "omdat een man met buikklachten ook gewoon komt werken en ze onderdrukt met pijnstillers". Er wordt dan alleen even vergeten dat die buikklachten (als het goed is) niet elke maand terugkomen EN dat menstruatie meer is dan alleen maar pijn. Die hormonen zorgen er ook gewoon voor dat je minder oplettend bent, je down voelt, minder energie hebt. Dan werk je op halve kracht een week lang. Wat is dan beter, 2 dagen vrij op de ergste dagen en je de rest van de week top voelen? Of een week lang half werken? Waar zou de werkgever meer aan hebben?
LadyMadonna schreef:Maar hoeveel vrouwen gaan er daadwerkelijk kruipend over de vloer? Ik ben wat dat betreft gezegend hoor, nergens last van...
IHN schreef:Heel slecht plan. Zelf ook behoorlijk last, maar met pijnstillers als ik wegmoet wel te doen, maar je kunt je gewoon ziekmelden als het echt niet gaat.
Ik zie niet in waarom daar een apart verlof voor moet komen. Vrouwen hebben jarenlang gevochten voor gelijkheid. Dan ook op alle vlakken gelijk, en niet zoals het uitkomt. Daar gaat misbruik van gemaakt worden ook trouwens.
Emmaa_ schreef:Ik ga met Fenrir mee, vind het echt belachelijk hoe vrouwen elkaar hier naar beneden trekken. Juist onderling zouden we moeten weten dat niet alle vrouwen er vanaf komen met een paar pijnstillers en een extra grote tampon.
Selka schreef:Emmaa_ schreef:Ik ga met Fenrir mee, vind het echt belachelijk hoe vrouwen elkaar hier naar beneden trekken. Juist onderling zouden we moeten weten dat niet alle vrouwen er vanaf komen met een paar pijnstillers en een extra grote tampon.
Zoals ik al eerder aangaf weet ik heel erg goed hoe het is om niet te kunnen kijken van de pijn echter zijn er meer oplossingen dan ziek melden.
We zouden juist eens moeten ophouden met het betuttelen van elkaar. Tegenwoordig heeft iedereen een burn-out, is iedereen depressief en kan blijkbaar geen enkele vrouw meer doorgaan met werken of functioneren wanneer zij ongesteld is. Vroeger moesten vrouwen ook gewoon voor hun 12 kinderen en het huishouden zorgen of zij nu ongesteld waren of niet.