Varkens in slachthuis Tielt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:25

gekvanfleur schreef:
AfricanLady schreef:
Omdat mensen een stukje vlees willen is nog geen reden om een dier zo te behandelen.
In groot gedeelte van de slachthuizen gaat het er gewoon rustig eraan toe de dieren worden met zachte hand en respect naar het laatste stukje van hun levrn begeleid.
Zoals in dit filmpje wordt getoond gaat niet overal zo eraan toe.

Maar met de massastallen verder geen problemen ook? Dat een dier jaren in een hok leeft waar het zijn/haar kont amper kan keren? Dat het alleen maar biggen mag produceren, veel meer dan goed is voor een varken en dan als het niet meer gaat regelrecht uit zijn gevangenis de vrachtwagen op mag.

Oh nee, wacht. Dat is geen probleem...want de slager is een aardige man/vrouw die hem met liefde doodmaakt. Probleem opgelost toch? :(:)

Ik ben het helemaal met je eens.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:26

gekvanfleur schreef:
AfricanLady schreef:
Omdat mensen een stukje vlees willen is nog geen reden om een dier zo te behandelen.
In groot gedeelte van de slachthuizen gaat het er gewoon rustig eraan toe de dieren worden met zachte hand en respect naar het laatste stukje van hun levrn begeleid.
Zoals in dit filmpje wordt getoond gaat niet overal zo eraan toe.

Maar met de massastallen verder geen problemen ook? Dat een dier jaren in een hok leeft waar het zijn/haar kont amper kan keren? Dat het alleen maar biggen mag produceren, veel meer dan goed is voor een varken en dan als het niet meer gaat regelrecht uit zijn gevangenis de vrachtwagen op mag.

Oh nee, wacht. Dat is geen probleem...want de slager is een aardige man/vrouw die hem met liefde doodmaakt. Probleem opgelost toch? :(:)

Je kan ook doorslaan :Y)
Er zijn ook slachthuizen die normaal slachten en waarvan de dieren wel een leuk leven hebben gehad.
Niet alles over 1 kam scheren. Overal zitten rotte appels tussen, maar niet alles is rot.

En verder.
Heb t filmpje niet gezien. Enkele fotos. Verschrikkelijk.. dit is niet een manier :n
Wil hier wel graag petities voor tekenen. Maar een stukje vlees laat ik niet staan

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:27

Misselijkmakend, ik kan het filmpje niet afkijken.
Het geluid van de gillende varkens, een schreeuw om hulp, om pijn.

Geen woorden voor, ik kan niet begrijpen dat dit domme mensen niks doet |(

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:27

AfricanLady schreef:
Paarden die niet buiten komen en in een klein stalletje verblijven is zeker wel goed..
Of vogels in een klein hokje.
Konijnen die 1 sprong kunnen maken en veelal alleen zitten.
Een vis in een klein kommetje doen.
Naar seaworld en dolfinarium gaan waar de dolfijnen orka en andere dieren in een aquarium zitten
Want een dolfijn zou alleen maar lachen djs het is gelukkig

Zo kan je met elk dier wel wat verzinnrn.
Er is veel te verbeteren met dierenwelzijn maar we hrbben het nu niet iver huisvesting

Als biggen bij de moeder blijven in een groot hok worden de biggen geplet nee dat is ook lekker vriendelijk

Ik denk zomaar dat TS al die voorbeelden die jij nu noemt ook verschrikkelijk vindt en daar tegen is. Of dacht je dat het haar alleen om de varkens te doen is?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 23:28

ruitje schreef:
Als ik zo'n filmpje zie denk ik: Ik eet weleen keer minder vlees.

Als ik iemand mij hypocriet, naïef noemt en de discussie op scherp zet denk ik: Ik laat mij door jou niet vertellen hoe ik moet leven. Ik eet gewoon een speklapje.

:+

Ik sla en schop mijn hond alleen maar als ik ruzie met mijn vriend heb gehad..dat is heel logisch hoor. Een onschuldig derde partij ergens bij betrekken. }:0

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:29

Diablo schreef:
AfricanLady schreef:
Paarden die niet buiten komen en in een klein stalletje verblijven is zeker wel goed..
Of vogels in een klein hokje.
Konijnen die 1 sprong kunnen maken en veelal alleen zitten.
Een vis in een klein kommetje doen.
Naar seaworld en dolfinarium gaan waar de dolfijnen orka en andere dieren in een aquarium zitten
Want een dolfijn zou alleen maar lachen djs het is gelukkig

Zo kan je met elk dier wel wat verzinnrn.
Er is veel te verbeteren met dierenwelzijn maar we hrbben het nu niet iver huisvesting

Als biggen bij de moeder blijven in een groot hok worden de biggen geplet nee dat is ook lekker vriendelijk

Ik denk zomaar dat TS al die voorbeelden die jij nu noemt ook verschrikkelijk vindt en daar tegen is. Of dacht je dat het haar alleen om de varkens te doen is?

Mijn reactie was op het bericht die gekvanfleur quoten van mij gericht
Als je goed terug had gelezen kon je dat er ook wel uitgehaald hebbeb
Aangezien alle dieren dan wel zielig zijn
Laatst bijgewerkt door AfricanLady op 23-03-17 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:29

Na dit gezien te hebben ga ik in ieder geval voorlopig vegetarisch eten. Walgelijk dit, kan er wel om janken ;(

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:30

Laten we het nou gewoon bij het onderwerp houden; wantoestanden in dit slachthuis! (Of algemeen in slachthuizen).

Laat maar zien hoe er in het buitenland mee omgegaan wordt. Vooral publiceren! Dan hoop ik dat er ergens lichtjes gaan branden en dat we het gewoon bij ons eigen geproduceerde en verwerkte vlees houden waar we wél toezicht op houden ipv alles maar weg te willen werken uit Nederland en vervolgens met een toegeknepen oog weer importeren...

Ik denk dat wij een welwillende sector hebben in Nederland en dat we dat maar eens moeten gaan respecteren.

Overigens ben ik met snuffelstage mee geweest naar een varkensboer ( dierenarts). Ik ben naar buiten gegaan omdat ik niet tegen het gillen en schreeuwen kon; varkens doen dit al gauw schijnbaar bij de kleinste veranderingen. En dit was gewoon controle...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:31

Ik wil het absoluut niet zien of horen, wat ik er over gelezen heb zegt al genoeg. Petitie getekend en ik hoop dat het heel hard aangepakt word. Ik vond dit zo erg en ik kan me er vreselijk verdrietig en kwaad over maken. Ongeloofelijk dat mensen onschuldigen dieren zoiets aan kunnen doen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:32

gekvanfleur schreef:
Sonja_vR schreef:
Ik heb op een varkensslachterij gewerkt waar ik heel heel heel veel varkens aan hun eind heb geholpen
Maar ik heb zelfs nog niet eens mijn stem hoeven verheffen tegen die dieren ik de tijd dat ik dat werk deed
Grof behandelen is gewoon ontzettend niet nodig en bedrijven waarbij dit wel gebeurt zouden subiet gesloten moeten worden

Edit : als je in een net slachthuis kijkt, daar worden de dieren rustig uitgeladen en een loopstal in geleid, tegen de tijd dat het tijd is "drijf" je ze op je gemak richting het eindtstation
Stress in de stal is het laatste wat je wil.
En het is gewoon niet nodig
Zonder herrie gaat het soepel zat

Toch fijn dat er blijkbaar ook mensen zijn die vinden dat een ellendig leven zonder ooit het daglicht gezien te hebben opgelost kan worden doordat ze aardig behandeld zijn in de laatste minuten voor het eind er dan is.

Sorry hoor, maar dat jij normaal tegen ze praat lost toch het probleem voor die dieren niet op hoe hun leven eruit ziet.

O boehoe
Ik zeg helemaal niets!! over het leven van die dieren en hoe ze gehouden worden
Maar puur iets over de gang van zaken zoals die behoort te gaan in een slachterij. (Hetgeen waar dit topic over gaat als ik naar de inhoud van je opening kijk )
Dus leg me geen onzin in de mond over oplossen van hoe dieren gehouden worden en ik dat goed poog te praten en al helemaal niet over wat ik van de manier van houden in de verschillende industrieën vind

:evaw:

(Je weet namelijk 0 komma 0 over mijn mening, kennis en ervaringen met en over de bio-industrie in al zijn facetten , dus hou je bullshit oordelen lekker voor je )
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 23-03-17 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:38

Ik heb de film gezien en wat daar gebeurt is misselijkmakend en nergens voor nodig
Ik heb ook op een slachthuis gewerkt
Vroeger want het salaris was ook erg leuk voor een 20/21 jarige
En de beesten daar werden echt met respect en rustig behandeld .
Deze video laat een stel amateurs zien die niet weten wat ze doen en zeker geen controle uitvoeren alvorens de boel verder gaat
Het verdoven met de kopstoot gaat al fout .
Dat hoor ineens klap te zijn .

Dit slachthuis mag van mij vorige week al gesloten worden en die werknemers mogen eeuwig werkeloos blijven zonder staatshulp .

sureido

Re: Varkens in slachthuis Tielt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:41

Ik snap overigens niet hoezo mensen dit kijken. Hoe kan je dat doen en hoezo begin je aan een film over dierenleed? Is dat leuk om te zien ofzo? Want met het filmpje kijken waar de tekst 'dierenleed jn slachthuis' bij staat, wat willen mensen daar mee bereiken..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:42

Jessix schreef:
Sonja_vR schreef:
Ik heb op een varkensslachterij gewerkt waar ik heel heel heel veel varkens aan hun eind heb geholpen
Maar ik heb zelfs nog niet eens mijn stem hoeven verheffen tegen die dieren ik de tijd dat ik dat werk deed
Grof behandelen is gewoon ontzettend niet nodig en bedrijven waarbij dit wel gebeurt zouden subiet gesloten moeten worden

Edit : als je in een net slachthuis kijkt, daar worden de dieren rustig uitgeladen en een loopstal in geleid, tegen de tijd dat het tijd is "drijf" je ze op je gemak richting het eindtstation
Stress in de stal is het laatste wat je wil.
En het is gewoon niet nodig
Zonder herrie gaat het soepel zat

Ja lukt dat zonder stress? Ik vind varkens namelijk al heel gauw gillen en in de stress schieten... Dus ik kan me voorstellen dat het ook gebeurd bij de slacht.

Ik heb het filmpje niet gezien, maar wel direct de petitie getekend. Te erg dit..

Het lossen geeft wel wat stress.. daar kan ik heel kort over zijn
Simpel feit is dat de meeste varkens heel weinig in contact komen met mensen en ze leven in een Zeer eentonige omgeving
Dus laden en lossen is niet stressvrij
Want: vreemde omgeving, mensen er bij die iets van je willen etc
Maar ook hier geen grof gedoe of herrie
(Wel wat geluid van de beesten , maar niets extreems )

Maar na het lossen staan ze in de groep op stal met de sproeiers aan (op het slachthuis waar ik werkte ) om te relaxen
Daarna dreef ik ze in mijn eentje de goede kant op
Dit gebeurde zonder gegil of geroep van de dieren

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:42

TS, ik ben ook geen fan van de reguliere veehouderij, maar misschien moet je het aardig houden voor er helemaal geen mensen meer willen reageren.

Ik ben heel erg blij dat er eindelijk eens een keer actie wordt ondernomen na zo'n filmpje. Want dit is namelijk al het honderdste filmpje, ook gewoon uit Europa. Nederland, België, Duitsland, UK en ga zo maar door. De meesten zullen zich best aan de regels houden, maar ik volg veel van deze groepen al lang niet meer, omdat ik dan iedere dag jankend op de bank lig van ellende.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:45

sureido schreef:
Ik snap overigens niet hoezo mensen dit kijken. Hoe kan je dat doen en hoezo begin je aan een film over dierenleed? Is dat leuk om te zien ofzo? Want met het filmpje kijken waar de tekst 'dierenleed jn slachthuis' bij staat, wat willen mensen daar mee bereiken..

Omdat ik wil weten hoe het er aan toe gaat. Waarom zou ik mijn ogen sluiten maar wel vlees blijven eten? Ik kijk wel vaker filmpjes over de slacht en wou voor mezelf beoordelen wat ik ervan vond. En daarom kijk ik zulke filmpjes, beseffen wat er gebeurt met dieren die eventueel op mijn bord komen te liggen.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:48

Ik heb een keer, jaren geleden, een filmpje gezien waarin Chinese honden werden "verdoofd", daarna werden de poten eraf gehakt, werden ze op een stapel gesmeten, waar ze mochten wachten om vaak nog levend gevild te worden. Die dieren konden niet meer volgen, maar de tranen stroomden. Ik heb dat filmpje 10 jaar geleden gezien en word enkel van de herinnering misselijk. Ik ga het filmpje van deze varkens dan ook niet kijken. Ik eet vlees, al is dat al stukken minder dan jaren geleden en ik ga dat nog meer afbouwen. Het is goed om, als je vlees eet, dat zo bewust mogelijk te doen. Dit is bij de beesten af. Hoe ouder ik word, hoe slechter ik tegen ellende kan. Bah.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:48

Ik twijfelde al een tijd over mijn stukje vlees, maar voor mij is dit filmpje toch wel de druppel... Ik ga voor vegetarisch. Niet dat die arme varkens uit het filmpje daar nou mee geholpen zijn... :(

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:52

Femek2902 schreef:
sureido schreef:

Omdat ik wil weten hoe het er aan toe gaat. Waarom zou ik mijn ogen sluiten maar wel vlees blijven eten? Ik kijk wel vaker filmpjes over de slacht en wou voor mezelf beoordelen wat ik ervan vond. En daarom kijk ik zulke filmpjes, beseffen wat er gebeurt met dieren die eventueel op mijn bord komen te liggen.

Waarom kijk je het gewoon niet en stop je met vlees eten?

Ik heb respect voor jouw mening en dat je het op deze manier doet.
Miss heeft het wel iets

Maar uit eigen wil filmpjes gaan kijken hoe dieren mishandelt worden roepen bij mij toch vraagtekens op. Dat je wil zien hoe een slacht er aan toe gaat oké, maar bij deze was het heul duidelijk dat het om mishandeling gaat. Ík kan zoiets niet aanzien en vind het raar als iemand dat kan :=

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:53

Wauw, ik ben geschokt door het filmpje.
Ongelooflijk dat mensen tot zoiets in staat kunnen zijn.
Bizar ook dat deze persoon daar zolang rond heeft kunnen lopen, en dus alles zelf heeft moeten beschouwen zonder zichzelf te verraden.
Petje af voor de mensen die dit aan het licht brengen.
En ja waarschijnlijk is het maar een topje van de ijsberg. Maar gelukkig gaat het er niet overal zo aan toe.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:54

Zo ook dat filmpje wat ik perongeluk zag omdat het zo begon op fb, waarbij een puppy in de fik gestoken word.

Oooh wat word ik daar boos van en hoe kan je zoiets zien???? Hoe kan je zoiets plaatsen. Zo triest, die mensen zou ik echt zoveel aan kunnen doen! Die zulke dingen tegen onschuldige dieren durven te doen.

Sorry ik word er echt even kwaad om |o

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:55

Wat ik gewoon niet begrijp is hoe je dit een dier aan kan doen. Heeft een mens nou echt geen normen en waarden?

Jolliegirl

Re: Varkens in slachthuis Tielt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:59

Te idioot voor woorden!!

Serieus.... Bah!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:59

enamorada schreef:
Heeft een mens nou echt geen normen en waarden?

Nee. Die zijn in ieder geval zeer ver te zoeken. Daarom verbaasd dit filmpje me ook niet. Hoe sneu en gemeen het ook is, het merendeel van de mensheid gaat toch gewoon door waar ze mee bezig waren. Bij gebrek aan normen en waarden.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 00:03

Palmera schreef:
enamorada schreef:
Heeft een mens nou echt geen normen en waarden?

Nee. Die zijn in ieder geval zeer ver te zoeken. Daarom verbaasd dit filmpje me ook niet. Hoe sneu en gemeen het ook is, het merendeel van de mensheid gaat toch gewoon door waar ze mee bezig waren. Bij gebrek aan normen en waarden.

Zucht... het maakt me heel verdrietig :n

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 00:04

Walgelijk.. maar om nou alle varkenshouders en slachthuizen over één kam te scheren is niet fair.. Wat je als consument hier aan kunt doen is de herkomst van het vlees achterhalen. Op mijn werk verkopen wij alleen livar (Limburgs varken) vlees. Je ziet gelijk het verschil qua vlees kleur en structuur. Prima dat mensen vlees eten, maar wees dan niet te beroerd om een stukje vlees te eten van een beestje dat wél goed behandeld is