Vermoedelijke aanslag(en) rondom het Britse parlement

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:18

Volgens mij maken die liveblogs het gevoel van paniek alleen maar groter. En de kans op het verspreiden van verkeerde informatie ook - heel veel is gewoon nog niet bekend in zo'n korte tijd.

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:18

LadyMadonna schreef:
Tnx.. er wordt met zulke dingen ook altijd veel onzin de wereld ingeslingerd, vandaar mijn vraag

Ja dat klopt zeker (helaas)!

Nieuw bericht op de liveblog van NOS:

Citaat:
Vrouw op Westminster Brigde overleden

Een arts van het St Thomas' Hospital in Londen meldt dat een van de mensen die gewond raakte op de Westminster Bridge, is overleden. Het gaat om een vrouw, zegt hij.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:19

Shadow0 schreef:
Volgens mij maken die liveblogs het gevoel van paniek alleen maar groter. En de kans op het verspreiden van verkeerde informatie ook - heel veel is gewoon nog niet bekend in zo'n korte tijd.

Met je eens. Op het journaal wordt ook tot in den treure herhaald dat ze eigenlijk nog niks weten...

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:21

LadyMadonna schreef:
Shadow0 schreef:

Met je eens. Op het journaal wordt ook tot in den treure herhaald dat ze eigenlijk nog niks weten...

Ja ben ik met jullie eens. Voortdurend berichten en herhalingen maakt het nog groter.

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:22

Ik zat naar een programma op de BBC te kijken en ineens kwam het nieuws tussendoor. Dan weet je al dat het foute boel is.
Maar dit had ik niet verwacht. Wat vreselijk!
Nu komt het voor mij ook echt dichtbij. Ik ben vaak in Londen geweest en ook op die plek om de Big Ben en de London Eye te fotograferen, zoals veel toeristen op de Westminster Bridge.
Echt vreselijk dit! Heel veel sterkte voor de nabestaanden!

LadyMadonna

Re: Vermoedelijke aanslag(en) rondom het Britse parlement

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:25

Hoezo komt het daardoor echt dichtbij? Als je nu vrienden/familie in Londen hebt zitten waarvan je niet weet of ze veilig zijn... dán komt het echt dichtbij...

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:30

Meer het gevoel dat het mij dan ook had kunnen overkomen. Als ik ineens de plek waar ik geweest ben op tv zie, dan schrik ik daarvan.
Ik zeg daarmee niet dat het niet erger is voor de mensen die familie in Londen hebben of daar wonen, want dat is het weldegelijk. Ik bedoel het niet verkeerd.
Laatst bijgewerkt door Shiawase op 22-03-17 18:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:32

LadyMadonna schreef:
Hoezo komt het daardoor echt dichtbij? Als je nu vrienden/familie in Londen hebt zitten waarvan je niet weet of ze veilig zijn... dán komt het echt dichtbij...

Idd, mijn schoonzusje woont ook in Londen. Nog niks gehoord helaas. Maarja, Londen is ook zo groot natuurlijk (houd ik me dan maar voor).

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:35

Mijn man was vanmorgen op zakenbrunch aan de overkant op de Southbank en die is toch wel erg ondersteboven nu.

London is heel groot, ik kreeg ook gelijk berichtjes van NL familie, maar wij wonen in Noord Oost London, dus totaal niet in de buurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:37

Heftig.. Nu is Londen natuurlijk wel wat gewend van oudsher...

Maar bah.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:44

Felicity2511 schreef:
Meer het gevoel dat het mij dan ook had kunnen overkomen. Ik bedoel het niet verkeerd.

Ja maar je loopt er vandaag toch niet? Vind het een beetje dramatische opmerking sorry.
De kans om bij een terroristische aanslag betrokken te worden is zo klein maar tegenwoordig is de kans wel groter aanwezig.
Ik hoop dat er niet teveel mensen overlijden

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:50

Afschuwelijk wat er is gebeurd in Londen.
Zoveel verdriet en narigheid, bah.

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:50

purny schreef:
Felicity2511 schreef:
Meer het gevoel dat het mij dan ook had kunnen overkomen. Ik bedoel het niet verkeerd.

Ja maar je loopt er vandaag toch niet? Vind het een beetje dramatische opmerking sorry.
De kans om bij een terroristische aanslag betrokken te worden is zo klein maar tegenwoordig is de kans wel groter aanwezig.

Ik vind je wel erg bot over komen. Er zijn helaas ook Nederlanders of vrienden/kennissen van Nederlanders overleden tijdens diverse aanslagen de afgelopen jaren. Of iemand daardoor bang is, kan een ander niet beoordelen. Mensen ervaren dit soort berichten op hun eigen manier en de een jaagt het angst aan, en de ander blijft er nuchter over. Laten we elkaars gevoel gewoon respecteren.

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:51

purny schreef:
Felicity2511 schreef:

Nou dit is ook lekker vriendelijk.. Voor de een komt zoiets nou harder binnen dan voor de ander. Of je er nou af en toe loopt met vakantie of er woont. Iedereen ervaart dat anders

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:51

purny schreef:
Felicity2511 schreef:

Sorry, maar ik kan niks aan mijn gevoel doen. Iedereen reageert weer anders op zoiets.
Zoals ik al heb gezegd vind ik het vreselijk wat er gebeurd is en ik bedoel het nogmaals niet verkeerd.

Laten we nu maar weer ontopic gaan.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:54

ik zit in engeland op het moment dus krijg net even wat meer mee. de vrouw die overleden is onder de bus gekomen, het is nog onbekend of zij eerst was aangereden door de betreffende auto. van wat ik mee kreeg is de bestuurder ook de man met het mes. he bah, ga over 24 uur met de auto naar londen. Nu is londen waarschijnlijk wel de veiligste plaats om te zijn op dit moment na dit gebeuren maar loop daar dan toch niet fijn rond niet uit angst maar meer ik kom daar voor mijn plezier? en dan is net dit gebeurd.

de aangereden mensen zouden o.a franse studenten zijn. vanochtend las ik dat er aangescherpte maatregelen waren voor vluchten naar londen vanwege terroristische dreiging, hoeveel wisten zij?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:58

Ok. Ik bedoelde het niet zo bot. Sorry.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:33

1 politie agent is ook overleden.

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:37

Pasha_2011 schreef:
LadyMadonna schreef:

Idd, mijn schoonzusje woont ook in Londen. Nog niks gehoord helaas. Maarja, Londen is ook zo groot natuurlijk (houd ik me dan maar voor).

UPDATE: we hebben helaas nog geen contact met haar... Wel blijkt ze rond die tijd in de buurt te zijn geweest i.v.m. een afspraak daar.
Nu wordt 't voor ons toch wel iets anders wat betreft de spanning.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-17 19:40

unihorses schreef:
ik zit in engeland op het moment dus krijg net even wat meer mee. de vrouw die overleden is onder de bus gekomen, het is nog onbekend of zij eerst was aangereden door de betreffende auto. van wat ik mee kreeg is de bestuurder ook de man met het mes. he bah, ga over 24 uur met de auto naar londen. Nu is londen waarschijnlijk wel de veiligste plaats om te zijn op dit moment na dit gebeuren maar loop daar dan toch niet fijn rond niet uit angst maar meer ik kom daar voor mijn plezier? en dan is net dit gebeurd.

de aangereden mensen zouden o.a franse studenten zijn. vanochtend las ik dat er aangescherpte maatregelen waren voor vluchten naar londen vanwege terroristische dreiging, hoeveel wisten zij?

Pff lijkt mij toch niet fijn om zo kort erop naar Londen te gaan, al is natuurlijk nu alles aangescherpt wat betreft maatregelen.

Het lijkt inderdaad dat het gaat om een enkele dader.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:41

Ik heb het ook mee gekregen, meteen m'n familie in London gebeld (ben zelf half Brits) maar gelukkig was er niemand in de buurt van de aanslag.

Het is zo vreselijk wat er gebeurd in de hele wereld..

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-17 19:41

Pasha_2011 schreef:
Pasha_2011 schreef:

UPDATE: we hebben helaas nog geen contact met haar... Wel blijkt ze rond die tijd in de buurt te zijn geweest i.v.m. een afspraak daar.
Nu wordt 't voor ons toch wel iets anders wat betreft de spanning.

Veel sterkte! Hopelijk is er snel contact en niks aan de hand :(:)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:42

Bah wat naar weer.

Sterkte pasha, hopelijk krijg je snel een berichtje dat ze veilig is.

Mn moeder en zusje liepen gisteren op die plek.. gek idee. Blij dat ze thuis zijn.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:10

Oh nee Pasha, hoop dat je snel wat hoort.

4 doden nu volgens Sky, waaronder de dader.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:18

Aanslagen in London en de TV zwijgt erover? Kom ik nu op een verkeerd tijdstip binnen?

Oooh Pasha!! :(:)