Bokt peilingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij?

Poll eindigt op

VVD
233 (13%)
PvdA
52 (3%)
PVV
156 (9%)
SP
155 (8%)
CDA
118 (6%)
D66
285 (16%)
ChristenUnie
45 (2%)
GroenLinks
333 (19%)
SGP
19 (1%)
Partij voor de Dieren
131 (7%)
50PLUS
18 (1%)
Ondernemerspartij
6 (0%)
VNL
14 (0%)
DENK
Geen stemmen
Nieuwe Wegen
4 (0%)
Forum voor Democratie
51 (2%)
BurgerBeweging
2 (0%)
Vrijzinnige Partij
4 (0%)
Piratenpartij
17 (0%)
Artikel 1
3 (0%)
Libertarische Partij
3 (0%)
GeenPeil
1 (0%)
Ik stem niet
73 (4%)

Totaal aantal stemmen: 1723

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:49

Ik weet dus ook niet wat ik er van moet vinden :+

Aangezien er weer een rechts kabinet gaat komen, waarschijnlijk, vind ik het belangrijk dat er wat extreme ideeën moeten klinken over het klimaat. Misschien dat er dan iets in het midden kan gebeuren. Bij D66 ben ik bang dat ze teveel met de rechtse wind mee gaan waaien.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:52

Ik zweef nog, maar ik neig naar D66, met name om hun standpunt betreft de voltooid leven wet. Heb in de poll dus D66 ingevuld.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:56

phormicola schreef:
Ik weet dus ook niet wat ik er van moet vinden :+

Aangezien er weer een rechts kabinet gaat komen, waarschijnlijk, vind ik het belangrijk dat er wat extreme ideeën moeten klinken over het klimaat. Misschien dat er dan iets in het midden kan gebeuren. Bij D66 ben ik bang dat ze teveel met de rechtse wind mee gaan waaien.

Mmm. Als er een relatief rechtse coalitie komt dat denk ik dat GL (en de SP) sowieso in de oppositie belanden.

Azmay

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:01

Inmiddels de stemwijzer gedaan en SP en pvdd staan samen boven aan het lijstje.

Vond het best schokkend wat voor standpunten sommige partijen hebben :o

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:29

GroenLinks onhaalbaar? Misschien. Ik denk dat het vooral anders is, een andere gedachtengang, een omslag, verandering. Als GL onhaalbaar is, is PVV al helemaal niks waard. Ik hou wel van de gedachtengang van GL, ja die is best extreem, maar met schaapjes aaien en bomen knuffelen komen we er niet, dus misschien moet het dan wel extremer...?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:40

Wie heeft het over pvv? Of bedoel je PvdD

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:48

Ik ga zelf op GL stemmen. Ik ben trouwens wel heel erg benieuwd wat de gedachtegang is van de mensen hier op bokt die PvdD hebben ingevuld.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:52

Azmay schreef:
Eerst dacht ik dat het weer sp ging worden of als het maar geen pvv was maar nu met die snertcampagnes ben ik weer gaan twijfelen.

Iemand nog een beknopte infosite oid?

https://vergelijkpolitiekestandpunten.com/ Kleine kanttekening. Wat partijen zeggen, komt niet altijd overeen , met wat partijen doen. PVV heeft meerdere malen bij de vorige verkiezing de kiezingsbeloftes ingetrokken en loopt weg bij vergaderingen! SP heeft nooit in het kabinet gezeten , maar is altijd heel actief bezig, ook buiten de verkiezingstijden om. Als je het niet weet, stem dan op een kleine partij, of helemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:03

X
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-02-22 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:05

Senas schreef:
Ik stem op de piratenpartij! Ik vind het belangrijk dat er eindelijk mensen in de tweedekamer komen met verstand van het internet. Daarnaast vind ik transparantie binnen de overheid erg belangrijk. Het is geen partij die enorm groot hoeft te zijn, maar het is wel een stem die gehoord moet worden :)

Ditto; zelfs met maar 1 zetel brengen ze een brok kennis de kamer in (die heel hard nodig is!) :)

Maar daarnaast ben ik het ook eens met hun standpunten over onderwijs en gezondheidszorg, wat voor mij twee erg belangrijke onderwerpen zijn.

En last but not least... ze voeren netjes campagne. Niet dat populistische gedoe van, euh, iets te veel partijen op het moment... *\o/*

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:06

Wat Ersina ook post
: Dat is idd echt een dingetje waar iedereen die twijfelt (of juist ook als je zeker denkt te weten waar je op gaat stemmen) eens baar zou moeten kijken.

Wat een partij ook zegt na te streven/voor te staan
Wat hebben ze daadwerkelijk gedaan in de afgelopen jaren
Komt hun gedrag in de kamer overeen met wat ze zeggen?

Edit: van een paar partijen weet je op die manier dat ze hun kiezers gewoon keihard bedonderen
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 10-03-17 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:08

Pvda of SP, verschillende stemwijzers gedaan en deze 2 partijen zijn telkens het sterkst vertegenwoordigd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:10

Azmay schreef:
Eerst dacht ik dat het weer sp ging worden of als het maar geen pvv was maar nu met die snertcampagnes ben ik weer gaan twijfelen.

Iemand nog een beknopte infosite oid?

Hier vind je alle verkiezingsprogrammas samengevat in twee pagina's per partij.
https://ieder1.org/ieder1-programmas-2ekamer-2017.pdf

(Ik krijg een veiligheidswaarschuwing bij het openen, maar met de site is niks mis)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:11

D66. Ik kan me vinden in veel partijpunten, in waar de partij voor staat en ik zie in Pechtold een hele goede minister-president. :)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:19

Roos_M schreef:
VVD.

Vanwege de stabiliteit de afgelopen jaren ondanks de roerige wereld. Ik vind dat ze het goed gedaan hebben. Ookal is niet alles vlekkeloos gegaan.
Oja en ik wil dat PVV niet de grootste wordt... 8)7

Mooi verwoord.

Ongelofelijk dat PVV nog zoveel stemmen krijgt.

nomercy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:20

ik stem al jaren PVV, maak daar ook geen geheim van. Dit is de enige partij die opkomt voor de ouderen en de rest van zijn plannen is duidelijk.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:23

glenstorm schreef:
Ik ga zelf op GL stemmen. Ik ben trouwens wel heel erg benieuwd wat de gedachtegang is van de mensen hier op bokt die PvdD hebben ingevuld.

Hun standpunten komen overeen met wat ik wil, het enige wat me tegen staat is de naam van de partij :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:25

Nomercy
Ze zijn echt niet de enige :n

De rest van de plannen zijn idd duidelijk
Maar Het gedrag in de kamer is dat ook , en dat laat een heel ander beeld zien dat zijn partij programma

Als ik mijn mening over de haalbaarheid van het programma opzij schuif en zou zeggen;
Ik ben het eens met wat GW wil
En ik ga dan checken of hij vanuit de oppositie , de ultieme plek om je eigen mening te uiten met stemmen en het voordragen van voorstellen,
Daadwerkelijk zijn partij programm inzet?

Nee, dan bedonderd hij de kluit gewoon keihard, doet ie het tegenovergestelde
naait hij grof gezegd, Henk en Ingrid keihard en krijgen ze niet eens een kusje
Voor mij zou een partij, hoe erg ik ook achter een programma sta , dan afgedaan hebben

In het verleden heb ik anders gestemd dan ik nu doe en daar ben ik vanaf gestapt ivm de voor mij gebleken onbetrouwbaarheid van die partij

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:29

Ersina schreef:
Wat partijen zeggen, komt niet altijd overeen , met wat partijen doen. PVV heeft meerdere malen bij de vorige verkiezing de kiezingsbeloftes ingetrokken en loopt weg bij vergaderingen! SP heeft nooit in het kabinet gezeten , maar is altijd heel actief bezig, ook buiten de verkiezingstijden om. Als je het niet weet, stem dan op een kleine partij, of helemaal niet.

Goed dat je dit aanhaalt. Nu gaat dat ook gebeuren met de PVV, want een aantal punten KUNNEN niet eens uitgevoerd worden omdat dan eerst de grondwet gewijzigd zou moeten worden. Gaat niet gebeuren.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:30

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:32

nomercy schreef:
ik stem al jaren PVV, maak daar ook geen geheim van. Dit is de enige partij die opkomt voor de ouderen en de rest van zijn plannen is duidelijk.

Wat bedoel je precies met opkomen voor de ouderen? :)

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:33

ik ben er totaal nog niet overuit. Omdat ik eigen bedrijf heb, vriend en mijn ouders ook ben je al snel geneigd om voor te stemmen die daar dingen goed voor regelen. Ik heb een behoorlijke vvd inslag, maar vind die toch iets te weinig sociaal.
Een heel belangrijk punt vind ik dat de studiefinanciering terug komt. Heb zelf dan wel geen kinderen, maar vind dat iedereen gelijke kansen moet hebben om te sturen zonder zijn volwassen leven al met een enorme schuld te beginnen.

Het is lastig, want ik kan wel bepaalde dingen willen, maar het moet wel realistisch zijn. Zoals bv partijen zoals de SP die schermen met dat de pensioen leeftijd weer naar beneden moet. Ja natuurlijk wil ik dat, maar met deze vergrijzing is dat totaal niet realistisch en totaal niet meer te bepalen. En zo zijn er meer punten waar gevoel en verstand wat anders zeggen.

Van het weekend alle punten eens naast elkaar leggen en dat op de belangrijke punten kijken wie het beste bij me past.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:36

astridastrid schreef:
PVV-stemmers: kijk eerst dit https://youtu.be/484IkD8TWpg

Weet wat je stemt.

Waarom wordt er altijd vanuit gegaan dat PVV stemmers niet weten waar ze op stemmen? Als iemand zegt 'Ik stem PVV' zijn er altijd weer mensen die daar over vallen en met filmpjes en artikelen tegen de PVV aan komen zetten.

Waarschijnlijk zijn er gewoon gegronde redenen dat iemand PVV wil stemmen. Ik kom toch ook niet met anti Jesse Klaver propaganda aanzetten als iemand zegt GL te stemmen? :+

Respecteer iemands keuze gewoon :)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:36

BeeMed schreef:
Een heel belangrijk punt vind ik dat de studiefinanciering terug komt. Heb zelf dan wel geen kinderen, maar vind dat iedereen gelijke kansen moet hebben om te sturen zonder zijn volwassen leven al met een enorme schuld te beginnen.

Wat goed dat je verder kijkt dan je eigen situatie! Respect.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:37

Floor_x schreef:
Waarom wordt er altijd vanuit gegaan dat PVV stemmers niet weten waar ze op stemmen? Als iemand zegt 'Ik stem PVV' zijn er altijd weer mensen die daar over vallen en met filmpjes en artikelen tegen de PVV aan komen zetten.

Waarschijnlijk zijn er gewoon gegronde redenen dat iemand PVV wil stemmen. Ik kom toch ook niet met anti Jesse Klaver propaganda aanzetten als iemand zegt GL te stemmen? :+

Respecteer iemands keuze gewoon :)

Je neemt me de woorden uit mijn mond :+