Ayasha schreef:waarom is dat een vreemd standpunt? Is er nog niet genoeg domheid op onze planeet?
Precies!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maralyn schreef:Kuggur schreef:Je denkt dat we er alleen wat aan hebben als ze slimmer zijn dan wij? Vreemd standpunt.
Mag je vinden.
Wat zou dan de toegevoegde waarde zijn als ze dommer zijn dan ons?
phormicola schreef:Dommer lijkt mij juist de best mogelijke optie. Dan kun je het onderzoeken. Als ze slimmer zijn dan wij dan hebben we mogelijk een heel groot probleem
Maar als er slimmere wezens zijn dan weten ze waarschijnlijk al van ons bestaan af en dan gaan ze met een grote boog om ons heen. En geef ze eens ongelijk.
snuffie123 schreef:Ik durf bijna met zekerheid te stellen dat wij echt de enige niet zijn in het heelal. Wij zijn zeer waarschijnlijk voortgekomen uit een chemische reactie en waarom zou er op een andere planeet niet ook zo'n chemische reactie hebben plaatsgevonden. Ik denk dat er zeker ook minder intelligent leven is dan ons, maar ook wel slimmer.
Of die ons al hebben gevonden, geen idee. Misschien willen ze niet dat we ze ontdekken (en geef ze is gelijk) en ze zullen zich dan niet laten zien (en wij zullen ze dan dus ook niet snel vinden).
Maar wat je al zegt. Ik heb me ook altijd afgevraagd waarom ze er zo aan vasthouden dat ook buitenaards leven water etc nodig heeft. Het kan toch dat die zich weer heel anders hebben geëvolueerd en dus misschien wel iets heel anders nodig hebben dan wij...
Dat ze dat misschien niet kunnen vinden en zich daarom richten op soortgelijke wezens als wij, dat snap ik dan weer wel. Maar ze doen nu net alsof vaststaat dat dat andere niet kan?
Kuggur schreef:Wat een vreemde reacties. Buitenaards leven vinden, al waren het slechts oliedomme eencelligen zou een wetenschappelijke ontdekking zijn van onschatbare waarde.
Laat staan complexere organismen, laat staan organismen met intelligentie...
Waar maakt bokt zich druk over? Misschien zijn ze wat dommer dan wij; dan zijn we niet onder de indruk....
8nnemiek schreef:Knowledge is Power!
Wat is er mis met kennis opdoen gewoon omwille van de kennis? Gewoon meer te weten komen omdat het interessant is.. om er ooit achter te kunnen komen waar we vandaan komen, hoe het heelal precies is ontstaan..
Als we intelligent leven tegen komen dan hoeft dat helemaal niet gevaarlijk te zijn. Kennis is er om te delen, en wezens die zo ver geëvolueerd zijn dat ze kunnen reizen door de ruimte en onze planneet kunnen bereiken zullen waarschijnlijk ook vooral interesse hebben in de kennis. Ik denk echt dat wezens in zo'n vergevorderde beschaving toch enorm sociaal en vreedzaam zijn.
Agressieve soorten zullen eerder hun eigen planneet verwoesten dan dat ze zich zo ver evolueren dat ze ruimteschepen kunnen bouwen die duizenden lichtjaren kunnen reizen. Ik vraag me ook echt af of wij ooit wel zo ver zullen komen. Op de manier zoals we nu leven vraag ik me af hoe lang dat nog goed gaat.
eclair98 schreef:http://www.ad.nl/wetenschap/doorbraak-i ... ~ad0dbd74/
Ik vraag me af; wáárom willen sommige mensen zó graag buitenaards leven vinden?
En daarbij, als je door gaat denken, waarom zouden de eventuele organismen o2 en water nodig hebben? Misschien eten ze wel stenen en ademen hier ook mee?
8nnemiek schreef:phormicola, dat is ook een interessante theorie. Dat we het Syrië van de melkweg zijn ofzo![]()
Mairead, sneller reizen dan het licht is niet mogelijk volgens wetenschappers, maar wel geloven sommigen dat het heelal rekbaar is, en je delen naar elkaar toe kan trekken als het ware, en zo een wormgat kan creëeren om heel snel naar een ander deel van het universum te reizen.
8nnemiek schreef:Geen idee of er een echte definitie is voor intelligent leven, en of er daarin niveau's bestaan, maar voor mij is intelligent leven de dieren die bewust zijn van hun eigen bestaan, zoals de mensen hier op aarde en andere primaten en dolfijnen.
phormicola schreef:Of de leiders van de wereld hebben allang contact en wij gewone stervelingen mogen dat niet weten.
http://www.nu.nl/107766/video/nasa-kapt ... ijnen.html