Kinderen geschorst omdat ze te weinig hebben verkocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:10

Waarom krijgt de voetbalclub nu de schuld van deze zaak ipv de moeder? Bij elke club moet je betalen, take it or leave it. Dat je kind niet meer mag komen als je niet betaald is niet de schuld van de club maar van jou als ouder.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:11

benangelique schreef:
vanochtend sprak de penningmeester van de club op radio 538. Er moet al veel meer in de communicatie zijn misgegaan voordat deze actie is ondernomen. De betreffende meneer was boos, maar draaide na wat kritische vragen wel bij.

Er wordt nu 1 moeder genoemd, maar er zijn 5 ouderparen bij betrokken, het gaat immers om 5 kinderen.

Dan is er een andere achterliggende reden waarschijnlijk. Maar als deze kinderen minder "contributie" betaald hebben dan andere kinderen bij die club en ouders willen niet bijbetalen dan ligt de "schuld" imo bij de ouders. Maar als communicatief het een en ander is mis gegaan dan zou ik als bestuur nog eens om de tafel gaan met die ouders.

benangelique

Re: Kinderen geschorst omdat ze te weinig hebben verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:13

inmiddels denk ik dat het niet meer op te lossen is. DJ Frank stelde voor om voor alle 5 de kinderen het resterende bedrag te betalen of de overige lootjes te kopen, maar dat wilde de penningmeester ook niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:13

Ik hoorde het ook op 538 en vond het tenenkrommend slechte journalistiek.. wat een afgang van Frank Dane zeg.
Ja dan willen zij (de radio) even dat geld betalen dus wat was het probleem dan? Nou waar het om gaat is dat die ouders niet wensen te betalen, en zo werkt het niet.
Het is geen enorm hoog bedrag en op deze manier je eigen kinderen hun sport misgunnen is gewoon laf. Niet de voetbalclub..

Goed verhaal, ik maak een afspraak om een paard te stallen, maar wil maar de helft stalgeld betalen.. stalhouder vind dat niet okee want we hadden een afspraak.. Maar dan ga ik zielig doen in de media zodat het een precedent wordt?
Ik mag toch hopen dat men niet met dit soort chantage akkoord gaat.... :?

Dan kan iedere sportclub wel opdoeken... dan betaalt niemand meer...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:14

benangelique schreef:
inmiddels denk ik dat het niet meer op te lossen is. DJ Frank stelde voor om voor alle 5 de kinderen het resterende bedrag te betalen of de overige lootjes te kopen, maar dat wilde de penningmeester ook niet.

Nee natuurlijk niet. Laat Frank het dan voor ALLE kinderen doen, en niet alleen voor deze vijf... Want dan is het sneu voor de anderen die wel zelf moeten betalen...

Ik vond het ook een onzinnige oplossing... :n

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:15

daarom Cer, deze situatie is dusdanig uit de hand gelopen dat het niet meer op te lossen is.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:15

Eén van deze verongelijkte ouders heeft uiteraard de media opgezocht om de zwarte piet bij de voetbalclub te leggen maar de fout zit toch echt bij deze ouders....dan hadden ze óf zelf langs de deur moeten gaan of gewoon moeten betalen. Heel simpel.....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:19

benangelique schreef:
daarom Cer, deze situatie is dusdanig uit de hand gelopen dat het niet meer op te lossen is.

Ik vond de hele manier van aandacht van 538 echt slecht in deze... :n
En met dat voorstel gaven ze die penning meester een onmogelijke keus en een enorme slechte naam.

Ik hoop maar dat er geen social media idioten zijn die menen het recht in eigen hand te moeten nemen voor die sielige kindjes... :n

Hoe kan een radio programma en nieuws zich zo laten misbruiken zeg...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:21

daffodil schreef:
Eén van deze verongelijkte ouders heeft uiteraard de media opgezocht om de zwarte piet bij de voetbalclub te leggen maar de fout zit toch echt bij deze ouders....dan hadden ze óf zelf langs de deur moeten gaan of gewoon moeten betalen. Heel simpel.....

Precies dit!! Gisteravond gezien bij hart van nederland. De arme jongen was ziek, zwak en misselijk geweest. Dan ga je als ouder toch zelf langs de deur?! En anders betaal je die 15,00.
Eerste instantie dacht ik ook WAAAT?! Maar toen ik inderdaad hoorde van de lage contributie en dat dat aangevuld werd door de verkoop van de lootjes, begreep ik de andere kant.
Als je de contributie niet kan betalen, kan je kind dus niet op die sport.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:21

nieuws is datgene wat de mens bezig houdt. Dit heeft grote nieuwswaarde, kijk maar naar dit topic. Ik vond Frank wel goed, want hij verwoordde wat heel veel mensen dachten; ieder kende over het algemeen alleen het verhaal van de ouders van de jongetjes.
Ik denk echter ook dat door het item op de radio ook veel mensen van mening zijn veranderd en nu juíst de kant van de club in kwestie begrijpen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:25

Ze zetten de penningmeester voor schut, dat vond ik nou niet verwoorden wat veel mensen denken. IMO was het olie op het vuur gooien..
De DJs van 538 leken de kant van de club iig niet te begrijpen...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:27

dat viel wel mee. ik ben namelijk de kant van de club juist wel gaan begrijpen...

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:28

Mijn vader is een tijd lang penningmeester geweest bij een vereniging en dit soort dingen komen echt heel vaak voor. Het zijn ook altijd dezelfde mensen die niet of na een aantal waarschuwingen pas betalen. Op een gegeven moment moet er wel opgetreden worden omdat het probleem anders nooit opgelost wordt en zich volgend jaar weer voor zal doen. Hier hield dat in dat de spelerspassen van de betreffende kinderen ingenomen werden totdat er betaald werd en dan konden zij dus ook niet spelen. Gelukkig was dit voor ouders wel dé reden om uiteindelijk wel te betalen, een beetje jammer dat dit niet gewoon netjes aan het begin van het seizoen kan. En ja, voor mensen die het écht niet konden betalen werd er een regeling getroffen. De mensen die niet betalen waren in deze mensen die zich dit kleine bedrag prima konden veroorloven.

Ik vind het sneu voor deze kinderen dat zij zulke krenterige en kinderachtige ouders hebben, maar de vereniging en penningmeester hebben in deze kwestie goed gehandeld. Je zet jezelf als ouder nogal voor schut als je voor €15,- de media opzoekt vind ik. Als je zo om het welzijn van je kind geeft, dan zorg je toch dat hij ook lekker kan sporten en niet geschorst wordt omdat jij "uit principe" niet wil betalen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:36

Ik zou deze mensen als club ook echt niet meer terug nemen. Je krijgt een bak stront over je heen omdat de ouders de publiciteit op zoeken, een eenzijdig verhaal vertellen en dan zou je ze ook weer terug moeten nemen? Echt niet.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:38

Vind het van 538 ook niet netjes zo'n voorstel, er zijn vast genoeg ouders die de centjes bij elkaar moeten schrapen om wel netjes hun contributie te betalen. En dan zouden de wanbetalers het zo krijgen omdat ze in de publiciteit komen?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:40

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:43

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:46

slimmerik schreef:

Ik vind het ook echt te gek voor woorden. Hoeveel mensen liggen niet krom om dat geld te kunnen betalen zonder te morren en een paar van die lamzakken van ouders zouden het dan betaald moeten krijgen? En waar bemoeit de KNVB zich mee? Hebben die niet hun eigen problemen om op te lossen?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:47

Mensen springen tegenwoordig overal direct zonder nadenken bovenop..
Er is helaas weinig tijd en ruimte voor enige nuance.

Ik neem het de ouders kwalijk dat ze de (sociale) media hebben opgezocht.
Wat ze daarbij ook voor ogen niet hebben gehad, het belang van de kinderen wordt er niet mee gediend.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:48

Het zal vast wel bij hart van Nederland komen aangezien dat programma 9 van de 10 keer bedelcampagnes heeft.
Waarom moeten de minima zo krom liggen en vertikt mevrouw het om te betalen. Ook een goed voorbeeld voor de kinderen(niet dus)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:50

Mja, zoals de man van de club het zelf verwoord, is het mij ook niet duidelijk hoe het nu echt geregeld is. 'wij vragen de ouders het bij te leggen'..... tja, als je vraagt, loop je het risico dat het antwoord nee is. Blijkbaar is het dus geen harde afspraak "lage contributie, op voorwaarde dat er 25 lootjes verkocht worde", zoals sommige mensen hier aanhalen. Aan de andere kant, de journalist van de telegraaf kan het ook wel weer mooi verdraait hebben, zou ook niet de eerste keer zijn (geld overigens niet specifiek voor de telegraaf hoor, maar sommige journalisten hebben soms moeite te begrijpen dat iets dat gezegd word in andere woorden ineens iets anders betekend).

Ik denk dat dit typisch zo'n geval is waarbij alleen degene met de daadwerkelijke overeenkomst tussen ouders en club kunnen zien wie van de twee hier nu redelijk is en wie van de twee onredelijk is.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:55

purny schreef:
Het zal vast wel bij hart van Nederland komen aangezien dat programma 9 van de 10 keer bedelcampagnes heeft.

Dat was het gisteravond al :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:56

Kentaro schreef:
purny schreef:

Dat was het gisteravond al :P

Ik kijk het programma zoiezo al bijna nooit. Vandaar dat ik het gemist heb

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:03

Amandavd schreef:
slimmerik schreef:

Ik vind het ook echt te gek voor woorden. Hoeveel mensen liggen niet krom om dat geld te kunnen betalen zonder te morren en een paar van die lamzakken van ouders zouden het dan betaald moeten krijgen? En waar bemoeit de KNVB zich mee? Hebben die niet hun eigen problemen om op te lossen?

Moeder Rietveld: „Ik vertik het vijftien euro bij te leggen.”

het zouden je clubleden maar zijn :=

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:09

Precies wat ik bedoel Winged.