LoveUggs schreef:Een grappige achternaam geeft toch nog geen vrij brief iemand uit te lachen?
Goh wat heb ik een hoop gejankt vroeger, en wat heb ik mijn achternaam vervloekt.. Had mijn moeder niet haar eigen achternaam kunnen houden en wij, als kinderen haar achternaam kunnen krijgen?
Mijn achternaam is namelijk Aarsen.
Er werden zelfs liedjes over mij gezongen.
Geen paard in de gang maar een kaars in je aars.
Elk dingetje waarmee ik gepest kon worden werd ik mee gepest. Zo ook mijn achternaam.
Grappig hoor, krikken. Mag hier dan wel regelmatig besproken worden als 'seks' maar volgens mij kan je ook gewoon je auto omhoog krikken om bijvoorbeeld een band te verwisselen. En eerlijk? Ik dacht daaraan, en niet aan seks.
Sneue en ontzettend trieste personen om iemand uit te lachen om iets waar hij of zij niets aan kan doen, misschien mee geboren wordt of doormiddel van liefde die achternaam heeft gekregen. (namelijk trouwen) Vind ik gewoon ontzettend laag, en nu ik dit bericht tik merk ik dat ik er gewoon pissig van wordt..
Even relativeren: Mensen gniffelen/lachen een beetje om een naam. De beste vrouw heeft hier geloof ik geen last van, kans is klein dat er mensen daar op kantoor haar daadwerkelijk mee gaan pesten, dat zou namelijk wel kwalijk zijn.
Geloof me, 3 keer een P als voorletter en gek van paarden is ook ideaal voer voor pesten: P.P.P. Oftewel Patrick Paarden Pijper, nou nou. Super grappig. Of aidslip/schimmelpoot i.v.m. lichte eczeem, heel stoer. Gelukkig heb ik er altijd boven kunnen staan.
Maar dat is iets anders dan hier, waar mensen wat lacherig op een naam reageren.