Pauline Krikke nieuwe burgemeester Den haag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:05

purny schreef:
Cabaretiers doen niets anders dan bepaalde mensen in de zeik nemen. Hoe staan jullie daar tegenover?

Dat is een vrijbrief voor iedereen om het maar te doen? :?
en als een cabaretier het van zulke grappen moet hebben, vind ik dat een slechte cabaretier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:07

purny schreef:
Cabaretiers doen niets anders dan bepaalde mensen in de zeik nemen. Hoe staan jullie daar tegenover?

Goede en relevante vergelijking.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:21

Cayenne schreef:
Nou ja, als Amerika een vrouwelijke president had gekregen, dan had ik dat weer WEL bijzonder gevonden :P
\
Maar dat heeft mogelijk meer invloed op mijn leven dan een burgermeester in Den Haag :P

En welke Cabaretiers nemen in hemelsnaam mensen op de hak vanwege hun achternaam?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:29

purny schreef:

Dit zijn er slechts een paar en nee, die vind ik niet grappig. Zeker niet wanneer ze iemand te kakken zetten om iets waar ze niets aan kunnen doen of waar ze niet om hebben gevraagd.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:05

purny schreef:

Als cabaretiers dat doen dan doen ze dat vaak op gedragingen van mensen, en door dubbelzinnigheden in hun uitspraken -dan wel handelen- aan te stippen. Niet omdat mensen een bepaalde achternaam hebben.

Aradis

Re: Pauline Krikke nieuwe burgemeester Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:12

Nieuwswaarde is dr achternaam :') ?
... Serieus? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:25

Goh TS, trek je nou alweer de cabaratier kaart? Kan me een discussie met je herinneren waarbij je ook de vergelijking trok met een cabaratier :+

Afijn, het is leuk dat er een vrouwelijke burgemeester is, maar ze is zeker niet de eerste. Gebeurt vrij regelmatig. En d'r achternaam hilarisch grappig vinden.. Ach ja. Misschien nog een beetje volwassen worden.. :+

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:43

Nou, nou, nou. . . zijn we allemaal met een kort lontje wakker geworden? Ja het is een beetje flauw van TS en ja het kan wat kwetsend zijn. Maar come on, ik vind Krikke ook een grappige naam. Als zo iemand dan onder de aandacht komt, is de kans groot dat er opmerkingen over. Of die juist zijn laat ik in het midden.

Zelf tijdens mijn studie kort in een call center gewerkt, je komt de meest hilarische achternamen tegen. Denk bijv. aan Dhr. v. Poepelen/Mw. Verdwaald-Onderwater/S.M. Kelders ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:48

Ailill schreef:
Nou, nou, nou. . . zijn we allemaal met een kort lontje wakker geworden? Ja het is een beetje flauw van TS en ja het kan wat kwetsend zijn. Maar come on, ik vind Krikke ook een grappige naam. Als zo iemand dan onder de aandacht komt, is de kans groot dat er opmerkingen over. Of die juist zijn laat ik in het midden.

Zelf tijdens mijn studie kort in een call center gewerkt, je komt de meest hilarische achternamen tegen. Denk bijv. aan Dhr. v. Poepelen/Mw. Verdwaald-Onderwater/S.M. Kelders ;)

Haha mensen hebben een rare naam? Sorry, ik zie er echt de lol niet van in.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:32

Vjestagirl schreef:
Ailill schreef:

Haha mensen hebben een rare naam? Sorry, ik zie er echt de lol niet van in.
Joh, ik geef aan dat sommige namen wat grappig zijn, gezien het feit ze een specifieke betekenis hebben.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:47

Een grappige achternaam geeft toch nog geen vrij brief iemand uit te lachen?

Goh wat heb ik een hoop gejankt vroeger, en wat heb ik mijn achternaam vervloekt.. Had mijn moeder niet haar eigen achternaam kunnen houden en wij, als kinderen haar achternaam kunnen krijgen?
Mijn achternaam is namelijk Aarsen.
Er werden zelfs liedjes over mij gezongen.
Geen paard in de gang maar een kaars in je aars.

Elk dingetje waarmee ik gepest kon worden werd ik mee gepest. Zo ook mijn achternaam.
Grappig hoor, krikken. Mag hier dan wel regelmatig besproken worden als 'seks' maar volgens mij kan je ook gewoon je auto omhoog krikken om bijvoorbeeld een band te verwisselen. En eerlijk? Ik dacht daaraan, en niet aan seks.

Sneue en ontzettend trieste personen om iemand uit te lachen om iets waar hij of zij niets aan kan doen, misschien mee geboren wordt of doormiddel van liefde die achternaam heeft gekregen. (namelijk trouwen) Vind ik gewoon ontzettend laag, en nu ik dit bericht tik merk ik dat ik er gewoon pissig van wordt..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:54

Winged schreef:
Ach achternaam of niet... Ik vind het vooral grappig dat er weer eens een westerling is die denkt dat het bijzonder is dat ze een vrouw als burgermeester hebben. Zou zeggen 'kijk eens op het platteland, maar dat is in veel gevallen voor jullie te ver.' :+

Zo, vind je het heel erg om niet zo te generaliseren?

De rest van het topic, ik snap er niks van :')
Dat de TS iets plaatst wat de meesten raar vinden, maar ondertussen wel al 2 pagina's vol
En ja, daar doe ik aan mee, waarvan akte _O-

Over het lachen om namen, dat zag ik eerst niet zo.
TS zegt "ik vind het grappig" of iets van die strekking.. het voorbeeld van LoveUggs raakt in deze kant nog wal... In my opinion dan ... :j

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:59

Dat mag hoor Cer.

Het gaat mij er om dat mensen geen idee hebben hoe kwetsend iets kleins kan zijn.
TS geeft zelf als reden op dat we een vrouwelijke burgemeester krijgen en haar achternaam is grappig.

Maar eerlijk, tuurlijk mag je lachen om een achternaam, ik werk op een sales afdeling en krijg ook de gekste namen te horen. Maar in deze vind ik het eerder 'belachelijk' over komen, want het heeft met seks te maken.

Poep,pies, seks, alles wat daarmee te maken heeft.. Goh, ontzettend grappig.. :n
Vind ik geen reden om iemand zo uit te lachen..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:02

Ach ja, zoveel mensen zoveel verschillende soorten humor...
De ene vind Jackass leuk, ik vind het te stom voor woorden. Zo ook met bepaalde cabaretiers, films, grapjes etc....

Dus daar valt weinig over te zeggen helaas...

Maar jij zegt weer "om iemand zo uit te lachen"... ik vind dat wel meevallen. Doet de TS iemand 'zo uitlachen' of zegt ze "die naam is grappig"... dat vind ik namelijk wel een nuanceverschil...

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:06

Ja, dat ziet iedereen natuurlijk ook anders.
Ik moet me in elk geval niet aanmelden als burgemeester ofzo, ik zou daar niet mee om kunnen gaan.
Laat iedereen gewoon in zijn waarde.. Grappige achternaam? Prima, lach daar even in jezelf om en move on..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:11

Ach als de nieuwe burgemeester er nu vooral zelf maar de humor er van in blijft zien, zal ze prima kunnen aarden tussen de Hagenezen.

Hoe moeilijker zij er over gaat doen, hoe erger het gaat worden, en uiteindelijk gaat het toch om haar?

TS vind de naam grappig, snap ik best, als Rotterdammer, kon ook altijd lachen om het woordje poep bij wijze van...
Maar ze maakt nergens vervelende opmerkingen, dus het wordt nu alleen maar opgeblazen door sommigen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:16

Leuk dat mensen vallen over het feit dat er een grapje wordt gemaakt over een achternaam maar blijkbaar geen moeite hebben om lelijk te doen tegen TS.

Je kan ook kiezen voor leven en laten leven en niet met 5 man achter elkaar te posten wat voor godslastering het wel niet is dat TS lacht om iemand haar achternaam.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:39

LoveUggs schreef:

Goh wat heb ik een hoop gejankt vroeger, en wat heb ik mijn achternaam vervloekt.. Had mijn moeder niet haar eigen achternaam kunnen houden en wij, als kinderen haar achternaam kunnen krijgen?

Elk dingetje waarmee ik gepest kon worden werd ik mee gepest. Zo ook mijn achternaam.
Grappig hoor, krikken. Mag hier dan wel regelmatig besproken worden als 'seks' maar volgens mij kan je ook gewoon je auto omhoog krikken om bijvoorbeeld een band te verwisselen. En eerlijk? Ik dacht daaraan, en niet aan seks.

Sneue en ontzettend trieste personen om iemand uit te lachen om iets waar hij of zij niets aan kan doen, misschien mee geboren wordt of doormiddel van liefde die achternaam heeft gekregen. (namelijk trouwen) Vind ik gewoon ontzettend laag, en nu ik dit bericht tik merk ik dat ik er gewoon pissig van wordt..
Even relativeren: Mensen gniffelen/lachen een beetje om een naam. De beste vrouw heeft hier geloof ik geen last van, kans is klein dat er mensen daar op kantoor haar daadwerkelijk mee gaan pesten, dat zou namelijk wel kwalijk zijn.

Geloof me, 3 keer een P als voorletter en gek van paarden is ook ideaal voer voor pesten: P.P.P. Oftewel Patrick Paarden Pijper, nou nou. Super grappig. Of aidslip/schimmelpoot i.v.m. lichte eczeem, heel stoer. Gelukkig heb ik er altijd boven kunnen staan.

Maar dat is iets anders dan hier, waar mensen wat lacherig op een naam reageren.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:43

Ailill schreef:
LoveUggs schreef:

Even relativeren: Mensen gniffelen/lachen een beetje om een naam. De beste vrouw heeft hier geloof ik geen last van, kans is klein dat er mensen daar op kantoor haar daadwerkelijk mee gaan pesten, dat zou namelijk wel kwalijk zijn.

Geloof me, 3 keer een P als voorletter en gek van paarden is ook ideaal voer voor pesten: P.P.P. Oftewel Patrick Paarden Pijper, nou nou. Super grappig. Of aidslip/schimmelpoot i.v.m. lichte eczeem, heel stoer. Gelukkig heb ik er altijd boven kunnen staan.

Maar dat is iets anders dan hier, waar mensen wat lacherig op een naam reageren.

vervelend dat jou dat is overkomen, maar dat betekent niet dat alles wat (in jouw ogen) minder erg is, dan maar geaccepteerd moet worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:48

Het zou juist moeten motiveren om het af te keuren als je zelf gepest bent lijkt me. Het is zo kleuter-humor om met zo'n dingen te lachen.... Grow up... Denk dan altijd aan een groepje kleuters die 'hihihiji,.. Piemel... Hihihihihi' zitten te doen. Sommige blijven daar kennelijk hangen kwa ontwikkeling. Proficiat.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:00

Jolien87 schreef:
Ailill schreef:

vervelend dat jou dat is overkomen, maar dat betekent niet dat alles wat (in jouw ogen) minder erg is, dan maar geaccepteerd moet worden.
Avh, oliebol happens ;)

Iemand moet een beetje lachen om een naam, what's the deal?

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:11

Het is gepost op nieuws en maatschappij...? :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 08:25

Aradis schreef:
Het is gepost op nieuws en maatschappij...? :')

dat is de tweede keer dat je dit aanhaalt... Ja het is gepost op N&M... nou en?

Ayasha schreef:
Sommige blijven daar kennelijk hangen kwa ontwikkeling. Proficiat

Ja, sommigen ontwikkelen wel, sommigen hebben dat vermogen niet... reken je iemand daarop af? Stoer hoor :j
Buiten dat humor verschillend is.. het verschil binnen het comedy genre bijvoorbeeld. Dat jij de poep-en-pies-humor niet kan waarderen wil niet zeggen dat anderen dat niet hilarisch mogen vinden...

Jolien87 schreef:

echt werkelijk dat het zo uit zn verband getrokken wordt door een aantal mensen die blijkbaar werkelijk niets kunnen hebben :?
Wát moet hier dan precies geaccepteerd worden???? TS doet 'een beetje lacherig'.. ze zegt werkelijk niks lelijks, maakt geen raar rijmpje, doet verder helemaal niks...
Als je daar al over valt, maak je het leven voor jezelf wel heeeeeel ingewikkeld hoor.. doet me een beetje denken aan die scenes uit de rijdende rechter waar mensen al zuur doen over een verkeerd gevallen blaadje en daar vervolgens jarenlang oorlog over voeren :') over nuttig gesproken 8)7

Dus wat dat betreft is dit een perfect topic voor N&M :j een soort sociaal experiment over bokken en haverkisten enzo... +:)+

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 08:36

Eens met jou Cer@

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:22

Ailil vraagt wat de deal is.. Dat jij het als experiment nuttig vind op nm maakt dat het nog niet.

Sneue vergelijking overigens met de rijdende rechter :') als je het verschil tussen rechtszaken en fora al niet meekrijgt...:')