Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lienek schreef:echt? Wat interessant! Dat heb ik nog nooit gehoord. Daar ben ik trouwens dan ook niet tegen.. Dat zou een heel goede oplossing zijn om de traditie toch nog te houden idd. Ik ben zelf ook voor rodeo, bullriding (heb er zelfs zelf aan megedaan. Nouja op een koe dan). Die dieren hebben een beter leven dan menig koe/ stier in Nederland.Ik ben opgegroeid met stierenvechten in frankrijk.
De hele andere kant wel te verstaan.
Zonder paarden in de arena. Hier moesten de mannen een soort kwastjes tussen de hoorns weg halen met een krabbetje. Na zo'n "gevecht" ging de stier of koe weer de wei op.
Tuurlijk stress maar dit zou een goede oplossing zijn om toch deels de traditie in stand te houden.
Lienek schreef:Ik ben opgegroeid met stierenvechten in frankrijk.
Zonder paarden in de arena. Hier moesten de mannen een soort kwastjes tussen de hoorns weg halen met een krabbetje. Na zo'n "gevecht" ging de stier of koe weer de wei op.
Tuurlijk stress maar dit zou een goede oplossing zijn om toch deels de traditie in stand te houden.
Barbet schreef:Lienek schreef:Ik ben opgegroeid met stierenvechten in frankrijk.
Dat is al heel anders!
Als ze inderdaad in sommige landen de tradities willen volhouden, dan kan het ook nog zo.
Barbet schreef:Nee ik vind het gewone stierengevechten ook verschrikkelijk.
Dat mag van mij ook meteen stoppen.
Wat ik alleen maar bedoelde dat dit 'gewone' stierengevechten is ontstaan uit traditie.
Maar dit wat hier met die paarden gebeurt, dat heeft niks met traditie te maken.
Dat vind ik een groot verschil, en dit wat hier gebeurt is zo wreed, dat heeft toch ook niets meer met tradities te maken?
En daarom dacht ik of hoopte ik in ieder geval, dat dit niet waar is.
Dat mensen zulke vreselijke dingen doen met dieren, steeds wreder dan dat het al was.