Gebeurt dit echt? Geblinddoekte paarden bij stierengevechten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dieseltje

Re: Gebeurt dit echt? Geblinddoekte paarden bij stierengevechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 09:59

ongelooflijk....wat zijn mensen toch walgelijke wezens, dat zoiets wordt toegestaan...

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 10:05

Ik ben opgegroeid met stierenvechten in frankrijk.
De hele andere kant wel te verstaan.

Zonder paarden in de arena. Hier moesten de mannen een soort kwastjes tussen de hoorns weg halen met een krabbetje. Na zo'n "gevecht" ging de stier of koe weer de wei op.

Tuurlijk stress maar dit zou een goede oplossing zijn om toch deels de traditie in stand te houden.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 11:28

Lienek schreef:

Zonder paarden in de arena. Hier moesten de mannen een soort kwastjes tussen de hoorns weg halen met een krabbetje. Na zo'n "gevecht" ging de stier of koe weer de wei op.

Tuurlijk stress maar dit zou een goede oplossing zijn om toch deels de traditie in stand te houden.
echt? Wat interessant! Dat heb ik nog nooit gehoord. Daar ben ik trouwens dan ook niet tegen.. Dat zou een heel goede oplossing zijn om de traditie toch nog te houden idd. Ik ben zelf ook voor rodeo, bullriding (heb er zelfs zelf aan megedaan. Nouja op een koe dan). Die dieren hebben een beter leven dan menig koe/ stier in Nederland.
Maar dit echte stierenvechten is gewoon zo ziek..

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:16

Ik verplaats dit topic naar [NM] Nieuws & Maatschappij, omdat hij hier beter op zijn plek staat.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 17:29

Lienek schreef:

Dat is al heel anders!
Als ze inderdaad in sommige landen de tradities willen volhouden, dan kan het ook nog zo.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:58

https://www.youtube.com/results?search_ ... sommieres+

Hier een link naar een filmpje over de course camargaise in Zuid Frankrijk. Opgenomen in Sommieres, de arena waar wij zelf heel veel geweest zijn. De stieren worden hier meer als helden gezien en gaan na de arena gewoon weer de wei in.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:16

Vorig jaar in Valencia -heel fout- toch het museum bij de arena bezocht. Nu ik de omschrijving van de Franse variant lees begrijp ik al helemáál niet meer waarom de liefhebbers zelf niet met voorstellen voor een andere uitvoering komen. De traditie en techniek van de macho-mannen is bijzonder (en hilarisch, als je uit nl komt) maar iedereen kan toch begrijpen dat je in een EU-land toch niet meer als vermaak dieren kan martelen? Beetje stieren plagen om die mannen hun strakke pakjes aan te laten trekken oké, maar laat die dieren daarna weer in de wei lopen. Lijkt me bovendien spannender, als ze niet verzwakt raken door bloedverlies.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 12:29

Barbet schreef:
Lienek schreef:

Dat is al heel anders!
Als ze inderdaad in sommige landen de tradities willen volhouden, dan kan het ook nog zo.

In Frankrijk zijn ook stierengevechten waar de stieren met haken lappen stof op hun lichaam krijgen gegooid. Verblind worden door zand in hun ogen te gooien en zeker gewond en gemarteld de arena verlaten!

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 06:48

Ja, maar wij hebben het over de course camargaise en dat is heel wat anders.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:11

Barbet schreef:
Nee ik vind het gewone stierengevechten ook verschrikkelijk.
Dat mag van mij ook meteen stoppen.

Wat ik alleen maar bedoelde dat dit 'gewone' stierengevechten is ontstaan uit traditie.
Maar dit wat hier met die paarden gebeurt, dat heeft niks met traditie te maken.

Dat vind ik een groot verschil, en dit wat hier gebeurt is zo wreed, dat heeft toch ook niets meer met tradities te maken?

En daarom dacht ik of hoopte ik in ieder geval, dat dit niet waar is.
Dat mensen zulke vreselijke dingen doen met dieren, steeds wreder dan dat het al was.

Hetgeen jij zo verschrikkelijk vindt is ook ontstaan uit traditie. :)
Maar een traditie mag dergelijke mishandeling nooit goedpraten IMO.