Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kohtje schreef:Hoeveel mensen geven niet even extra been als hun paard ergens niet langs wil. Dan zorg je toch ook even voor stress?
Vind het wat overdreven om dit dierenmishandeling te noemen. Je hebt zomaar kans dat de volgende keer die hond er wel in springt. Je ziet ook iemand in het water dus verdrinken zal hij niet zomaar.
kohtje schreef:Hoeveel mensen geven niet even extra been als hun paard ergens niet langs wil. Dan zorg je toch ook even voor stress?
Vind het wat overdreven om dit dierenmishandeling te noemen. Je hebt zomaar kans dat de volgende keer die hond er wel in springt. Je ziet ook iemand in het water dus verdrinken zal hij niet zomaar.
Nayomie schreef:Ik heb het filmpje niet bekeken, maar een pup wordt ook gedwongen in bij de moeder weg te gaan, en naar een vreemde locatie. Dat levert toch ook stress op?
Ik wil het niet goedpraten, maar denk zeker dat zoiets 2 kanten van het verhaal heeft.
Edit: waar die kopje onder gaat wordt direct op gereageerd.
Ann99 schreef:Nayomie schreef:Ik heb het filmpje niet bekeken, maar een pup wordt ook gedwongen in bij de moeder weg te gaan, en naar een vreemde locatie. Dat levert toch ook stress op?
Ik wil het niet goedpraten, maar denk zeker dat zoiets 2 kanten van het verhaal heeft.
Edit: waar die kopje onder gaat wordt direct op gereageerd.
Het is het feit dat dit levensgevaarlijk was ( tenminste voor mij). De hond had met zijn kop tegen de rand kunnen slaan/ of onder water en dan was hij dood.
Kuggur schreef:Wat een drama, er waren mensen dichtbij de hond in het water.
Ja hij heeft wat stress gehad, ja het is klunzig uitgevoerd. Nee de hond was niet in levensgevaar.
lifaya schreef:ElineS, ook met trailer laden kan het grandioos fout gaan of een trailer rit zelf. Oud verzorgpaarden van mij brak haar been met laden en werd niet eens gedwongen. Situaties kunnen altijd verkeerd ingeschat worden. Ze zullen de hond echt niet het water in hebben gelaten met de intentie hem te verdrinken
lissisanne schreef:lifaya schreef:ElineS, ook met trailer laden kan het grandioos fout gaan of een trailer rit zelf. Oud verzorgpaarden van mij brak haar been met laden en werd niet eens gedwongen. Situaties kunnen altijd verkeerd ingeschat worden. Ze zullen de hond echt niet het water in hebben gelaten met de intentie hem te verdrinken
Dit.
Paarden staan soms ook doodsangsten uit met trailerladen of bijvoorbeeld in sommige gevallen met inrijden. Ik heb genoeg mensen met zweepjes paarden langs enge dingen zien slaan.
Deze discussie is dus misschien een beetje hypocriet.
Dat wil trouwens niet zeggen dat ik deze methode(s) goedkeur. Maar het gebeurt wel dagelijks, en niet alleen voor films