Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
billionache schreef:Heel heftig, maar petje af voor deze man om het op deze manier onder de aandacht te brengen!
Ik ben vorig jaar ook op reis geweest naar Polen en daar Auschwitz bezocht. Wat een respectloze dingen ik daar heb gezien, belachelijk lopen lachen en natuurlijk ook selfies of lachend poseren voor de foto... Vraag me af wat dat soort mensen bij die monumenten te zoeken heeft
_Sofie schreef:Indrukwekkend project, heel erg sterk.
Het schaamteloze gedrag wat sommigen hebben in Auschwitz herken in. Ik ben er twee keer gewest en beide keren mensen die grollend en grappend foto's maken in de voormalige kampen...
Paisano schreef:_Sofie schreef:Indrukwekkend project, heel erg sterk.
Het schaamteloze gedrag wat sommigen hebben in Auschwitz herken in. Ik ben er twee keer gewest en beide keren mensen die grollend en grappend foto's maken in de voormalige kampen...
Bizar! Wordt daar door gidsen (of iemand anders) dan niks van gezegd?
purny schreef:Ik zag het ook voorbij komen. Triest hoe sommige mensen denken en doen. Zo kon ik mij onwijs kwaad maken over de hoeveelheid selfies die op ground zero gemaakt werden voor de memorial Pools
Lielle schreef:IK heb dit monument een keer in het donker gezien op een winternacht. Very spooky en zeer indrukwekkend. Heeft op mij dezelfde impact gehad als Buchenwald, maar zeker ook door de omstandigheden. Ik geloof meteen dat het anders is in een zomerzon, wat dergelijke toeristenplaatjes niet goed maakt. Ben heel benieuwd of degene die de oorspronkelijk plaat heft gemaakt ook reageert op de kunstenaar, zou een interessante opvolging zijn.
purny schreef:Overigens zou een bezoek voor middelbare scholen aan een concentratiekamp geen slecht idee zijn.
Zelf ben ik in Sachsenhausen geweest net buiten Berlijn. Vond het indrukwekkend en het zou nooit in m'n hoofd opkomen om dit te doen
Sunrise_ schreef:Ik vraag me ook af of het ook niet misschien met een gebrek aan wat meer uitgebreide kennis over het onderwerp te maken heeft.
Cowboy55 schreef:Het Holocaust Memorial is echter nadrukkelijk NIET bedoeld om interactief te zijn. Misschien moet men dit wat meer benadrukken. Wellicht absurd, maar als je tegenwoordig mensen niet expliciet vertelt hoe ze zich dienen te gedragen dan gaat het mis.......
Citaat:Het is overigens maar de vraag of de Amerikaanse architect van het Holocaustmonument, Peter Eisenman, zelf wel zoveel bezwaren heeft tegen de selfiecultuur bij de gedenkplek. In 2005, vlak voor de opening van het monument, zei hij in een interview met Der Spiegel dat ‘mensen ermee mogen doen wat zij willen’. ‘Ik heb het met de oplevering uit handen gegeven. Als mensen er willen picknicken, nou, dan is dat prima. Er zullen ook fotomodellen poseren en films worden opgenomen. Daar heb ik allemaal vrede mee.’