leraar springt van dak school

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:17

Bah wat naar..
Sterkte aan alle nabestaanden!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:17

Citaat:
Ergens vind ik het belachelijk dat mensen het ook nog voor die leraar opnemen.

Iemand die zelfmoord pleegt is niet per definitie zover heen dat hij niet meer kan nadenken over de gevolgen van zijn/haar zelfmoord. Sterker nog volgens mij denken de meeste mensen die zelfmoord plegen heel goed na over de plek van de zelfmoord.

Als leerling van prof. Diekstra (niet de betrokken docent) ben ik het hier totaal niet mee eens.

En hoe je het wendt of keert: deze meneer, in leven leraar op een stedelijk gym was een mens en verdient dus menselijk respect.
Zijn laatste daad is dan niet ideaal - maar bij zelfmoord zijn alleen maar verliezers.
Dat iemand "heel goed nadenkt over de plek" is totaal uit de lucht gegrepen.
Citaat:
Waarom zou je anders om 10.15 sochtends van een schoolgebouw afspringen. Dat is nou niet echt de meest voor de hand liggende plek om zelfmoord te plegen.

Ja -waarom...?
Dat is nu juist de grote vraag, niemand die dit weet.
....misschien omdat hij om 10.10 een akelig telefoontje kreeg, wat precies de druppel is gebleken???

Citaat:
Het zal je leraar maar zijn geweest, dan heb je echt een trauma voor de rest van je leven. Die arme leerlingen die het gezien hebben.
....en de meeste trauma's zijn goed te genezen.
Maar ik vind het om die reden geen echte hulp of steun aan de slachtoffers om te spreken van een trauma 'waar je de rest van je leven mee zit'.
Maar ik ben het met je eens: gesteld dat dit een gevoelige, populaire leraar was, dan komt zo'n klap hard aan.
Laatst bijgewerkt door Berdien op 16-01-17 20:52, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Verduidelijking naam toegevoegd.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:18

Femek2902 schreef:
@Kimbers: Maar dit is toch een discussieforum? Mogen we alleen maar zeggen dat we het zo erg vinden voor iedereen?
Natuurlijk vind ik het erg voor iedereen! En natuurlijk hoop ik dat de leerlingen goed opgevangen worden. . Maar het lijkt me/ik hoop dat je daar niet over hoeft te discussiëren en dat iedereen het daar mee eens is.

Betekent toch niet dat je ook daadwerkelijk overal over hoeft te gaan discussiëren.

Vind er niks fatsoenlijks aan iig om in dit soort situaties te gaan (ver)oordelen.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:21

Benangelique: Dan zal ik me bij deze terugtrekken uit dit topic. Ik dacht juist dat dat je bedoeling was na aanleiding van je openingspost. Vandaar mijn kritische post eerder.

Maar eigenlijk snap ik dan niet zo goed het doel van dit topic. Want waar wil je het dan over hebben?
(Oprechte vraag, geen sarcasme.)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: leraar springt van dak school

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:24

Je kan toch gewoon medeleven Femek2902? Zonder meteen een oordeel te moeten hebben? Er is iets verschrikkelijks gebeurt, ik denk dat iedereen het daar over eens is, dat is toch niet zo gek om dat te willen delen?

Wie ooit heeft bedacht dat bokt een discussieforum is weet ik niet, maar voor zover ik weet is het een forum, zonder dat discussie er voor. Ja, er kunnen hier discussies ontstaan, maar het is echt niet per definitie het doel van dit forum. Het kan ook zijn om enkel iets te delen.

Al met al een verschrikkelijke dag voor deze school, deze man, de leerlingen en de nabestaanden. Ik wens allen veel sterkte toe, al klinkt dat wel erg hol....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:25

Femek2902 schreef:

Iemand die zelfmoord pleegt is niet per definitie zover heen dat hij niet meer kan nadenken over de gevolgen van zijn/haar zelfmoord. Sterker nog volgens mij denken de meeste mensen die zelfmoord plegen heel goed na over de plek van de zelfmoord.

En ik denk dat dat zeker het geval is bij deze man. Waarom zou je anders om 10.15 sochtends van een schoolgebouw afspringen. Dat is nou niet echt de meest voor de hand liggende plek om zelfmoord te plegen.

Ondanks dat ik het oprecht heel erg vind dat deze man geen andere uitweg zag dan zelfmoord plegen, heb ik er geen goed woord voor over op de manier waarop hij dat heeft gedaan. Noem me kortzichtig of iets, maar ik vind dat je het niet, gewoon niet, kan maken om voor allemaal leerlingen van een schoolgebouw af te springen. Zeker niet als docent!!

Het zal je leraar maar zijn geweest, dan heb je echt een trauma voor de rest van je leven. Die arme leerlingen die het gezien hebben.

Voor een leraar is dat toch juist een voor de hand liggende plek. Hij is daar nu eenmaal.... :? Voor jou is dat geen "logische" plek maar voor een leraar juist wel....
Denk dat je toch redelijk ver heen moet zijn om tegen het meest basisch instinct van alle instincten in te handelen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:26

Toen ik op de middelbare zat was er in de pauze een jonge dame van 24 van 10 hoog gesprongen naast het winkelcentrum waar alle scholieren heen gingen... een hoop, inclusief mijzelf, hebben het mogen zoen gebeuren... onbegrijpelijk hoe zoiets kan gebeuren, dat iemand zo wanhopig is... ik hoop dat de leerlingen er geen trouma aan over hebben gehouden...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:29

Alleen maar verliezers ... wat een verdriet zeg.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 13:33

Lalidan schreef:
Je kan toch gewoon medeleven Femek2902? Zonder meteen een oordeel te moeten hebben? Er is iets verschrikkelijks gebeurt, ik denk dat iedereen het daar over eens is, dat is toch niet zo gek om dat te willen delen?

Wie ooit heeft bedacht dat bokt een discussieforum is weet ik niet, maar voor zover ik weet is het een forum, zonder dat discussie er voor. Ja, er kunnen hier discussies ontstaan, maar het is echt niet per definitie het doel van dit forum. Het kan ook zijn om enkel iets te delen.

Al met al een verschrikkelijke dag voor deze school, deze man, de leerlingen en de nabestaanden. Ik wens allen veel sterkte toe, al klinkt dat wel erg hol....

exact dat is de reden; medeleven. Wellicht zitten er wel bokkers daar op school en lezen zij dit topic. dan is het alleen maar fijn om te lezen dat zij ook slachtoffers gezien worden en dat hen veel sterkte gewenst wordt.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:35

Femek, je hebt wel een erg uitgeproken mening...

Ik hoop voor jou dat je nooit, maar dan ook nooit in een situatie zal komen waarin zelfmoord nog de enige optie is....

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:41

Je denkt op zo'n momenten helaas helemaal niet na over de plek. Tenkosten van anderen in dit geval. Op het moment dat je zo diep zit en geen andere uitweg ziet maakt de plaats echt niet uit weet ik uit eigen ervaringen.

Anyways, heel heel veel sterkte aan alle leerlingen, directie en het leerkrachten team en nabestaanden Y;(
Laatst bijgewerkt door Luca03 op 16-01-17 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:43

Lieve mensen,
Sorry, ik heb de openingspost verkeerd opgevat.
Ja, in mijn eerste bericht heb ik inderdaad een erg uitgesproken mening. Ik wou een discussie starten namelijk. Dat is gelukt, soort van.. Maar dat was dus niet de bedoeling van dit topic.

Ik heb ook in mijn bericht wel mijn medeleven getoond maar zal het nog een keer doen.

Heel veel sterkte voor alle betrokkenen. Voor de leerlingen, voor de nabestaanden van de leraar en voor alle anderen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:46

Lalidan schreef:

http://www.vandale.nl/gratis-woordenboe ... ands/forum

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:57

Of die leraar zijn dood vooraf heeft uitgekiend weten we niet... veel mensen die suicide plegen doen het in een opwelling, en/of zijn in een soort tunnel terechtgekomen waarbij ze geen oog meer hebben voor de omgeving... en sommigen plegen juist zelfmoord omdat ze denken dat ze hun nabestaanden verlossen van de ellende die hun ziekte meebrengt.
Anderen doden zichzelf omdat ze zich gewoon gruwelijk rot voelen en denken dat die ellende steeds opnieuw weer terugkomt en willen dat zo stoppen.

Een heel enkele keer pleegt iemand zelfmoord als een soort statement... maar meestal zorgen ze er dan voor dat dat heel duidelijk is.
Het idee dat die man misschien net een telefoontje heeft gehad dat voor hem de druppel was zou ook heel goed kunnen.

Kortom: we weten het niet... alleen maar verliezers hier, dat weet ik wel.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:07

Blue Monday indeed...
Heel, heel erg triest, in zo'n situatie zijn er alleen maar verliezers.
Sterkte voor de getuigen en voor de nabestaanden van de betreffende man.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:09

Toch snap ik de gedachte van femek ook wel. Of die nou uitgesproken is of niet.
Maar ik ga ook met Kim mee, hoe wanhopig moet je zijn om op dat moment te beslissen dat dit je enige uitweg is.
Dit verhaal kent enkel verliezers .... het moet een verschrikkelijk beeld zijn geweest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:11

Femek2902 schreef:

En ik denk dat dat zeker het geval is bij deze man. Waarom zou je anders om 10.15 sochtends van een schoolgebouw afspringen. Dat is nou niet echt de meest voor de hand liggende plek om zelfmoord te plegen.

Ondanks dat ik het oprecht heel erg vind dat deze man geen andere uitweg zag dan zelfmoord plegen, heb ik er geen goed woord voor over op de manier waarop hij dat heeft gedaan. Noem me kortzichtig of iets, maar ik vind dat je het niet, gewoon niet, kan maken om voor allemaal leerlingen van een schoolgebouw af te springen. Zeker niet als docent!!

Heb je ooit suicidale gedachten gehad? Als dit nee is, wat ik voor je hoop, zul je het neit snappen.
Misschien heftig, maar ik loop momenteel met dit soort nare gedachten rond, maar ik heb nog geen moment nagedacht over de gevolgen voor de mensen om me heen. De pijn die maakt dat je er uverhaupt over nadenkt, zorgt ervoor dat je verblind wordt door duisternis, dus ook dat soort dingen denk je echt niet over na. Je wil alleen maar dat de pijn weggaat.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:21

@Janneke2, begrijp ik het goed dat jij zijn leerling was/bent? Heel veel sterkte!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:25

KoudbloedKim schreef:
Ondanks dat ik respect heb voor de keuze van de man en het echt onwijs jammer vind dat hij dit als enige uitweg zag, vind ik de manier waarop echt heel erg. :o
Hij is nu van de pijn en ellende af, maar zadelt wel meerdere kinderen op met een levenslang trauma.

Sterkte voor alle betrokkenen.

Sluit me daarbij aan en waarom de keuze toen en daar, geen idee, of hij daar over na heeft gedacht, of dat er die ochtend juist iets gebeurd is waardoor hij deze trieste beslissing heeft gemaakt om zichzelf van het leven te beroven en op dat moment op deze manier.

Heel veel sterkte aan de betrokkenen.

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:29

Ik schrok heel erg toen ik dit bericht las. Ik weet niet welke docent het was maar ken de school goed. Ben daar heel veel geweest en al veel vriendinnen zaten op die school... Heel heftig.

Sterkte voor alle nabestaande.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:34

Joolien, wat naar om te lezen. Sterkte, ik hoop dat het je lukt snel weer wat positiever tegen de dingen aan te kijken. :(:)
En inderdaad, niemand kan in het binnenste van een ander kijken. Dus vel niet te snel een oordeel.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:39

RoosG schreef:
@Janneke2, begrijp ik het goed dat jij zijn leerling was/bent? Heel veel sterkte!

Dank voor je lieve woorden.

Maar voor alle duidelijkheid: ik heb college gelopen bij een prof die veel onderzoek naar zelfmoord doet.

Maar de mensen die echt les van hem hebben gehad - "verschrikkelijk".

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:42

Echt afschuwelijk! Ik hoop dat de nabestaanden en de leerling (die getuige waren van dit drama) iets meer duidelijkheid krijgen. Helemaal duidelijk zal het nooit worden, maar ik hoop dat er toch antwoorden gaan komen op bepaalde vragen zodat dat een beetje kan helpen bij de verwerking van dit drama.
Wat moet die man diep hebben gezeten en zich eenzaam gevoeld hebben. Een groot drama met alleen maar verliezers Y;(

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:57

Het kan ook door medicijnen komen dat deze leraar het heeft gedaan. Hier natuurlijk pas achteraf achter gekomen.
Mijn oom heeft het om die reden ook geprobeerd en heeft het overleeft, behalve dan dat hij wel hersenschade heeft (vrachtwagen waar hij tegenop fietste gaf niet mee en mijn oom zou normaal (!) wel gedacht hebben aan de gevoelens van de vrachtwagenchauffeur)

Toen kwam ik er trouwens ook achter dat de verzekering het wel ziet als eigen keuze, terwijl het duidelijk was dat mijn oom een stofje in zijn hersenen miste (door de medicijnen welke bijwerkingen zeldzaam waren/zijn) waar dit gedrag vandaan kwam.

Iig sterkte voor de nabestaanden en de mensen die erbij betrokken zijn geraakt.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:05

Heel erg!!! Verschrikkelijk voor de familie en mensen die er getuige van waren.

Maar tja.... wat nou als de beste man járen gepest en getreiterd is op deze school.... wat als iets nou de druppel was en hij wellicht heeft gedacht: jullie mijn leven tot een hel gemaakt, dus krijg je dit terug!!!
Je weet niet wat er in zo iemand omgaat..... er zijn in deze alleen maar verliezers....