Leuke blog waarom je je kinderen niet op social media wil

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:27

En áls andere mensen een foto zien :? Wat is dan het probleem? Mijn foto's zijn echt niet bijzonder genoeg om te gebruiken.

Mail is overigens ook niet waterdicht en telefoongesprekken ook niet... of doe je dan helemaal niks via het www?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:57

Je kan het gewoon niet voorkomen als je kinderen aan evenementen mee doen en daar foto's gemaakt worden.
Ook foto's van schoolreisjes gaan tegenwoordig op internet.

Ik plaats zelf zelden foto's van mijn kinderen op facebook, vaak zijn het foto's die ze zelf al geplaatst hebben of eentje in overleg.
Maar ik ben nog van de generatie dat mijn kinderen al tieners waren eer facebook kwam.
Zelf mochten ze pas op internet toen ze tieners waren, daarvoor kregen ze spelletjes die ze offline konden spelen.

Het zegt ook niks over of ze handig worden met een pc wat mijn oudste is inmiddels een goede ITer.

Ik verbaas me er ook wel over als ouders echt de een na andere foto op facebook zetten.
Lang niet allemaal foto's waar je later aan herinnert wilt worden.
Ik heb mijn kinderen ook heel duidelijk uitgelegd dat het hun kan schaden in hun cariere als ze gekke foto's op facebook zetten die op dat moment grappig zijn .
Ze zijn ook zo wijs om dat dus niet te doen.

Urbanus

Re: Leuke blog waarom je je kinderen niet op social media wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:27

1. Kan er bronvermelding bij het artikel?

2. Ik ben er zelf niet hysterisch in maar wel voorzichtig. Ik vind het dus ook echt dom als je je kinderen herhaaldelijk het middelpunt van je topics maakt. Je weet niet wie ze ziet en of ze er later mee geconfronteerd gaan worden.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:24

Dit topic stond eerst op slot, maar via pb heb ik de bron van het bericht doorgekregen. Die heb ik nu in de openingspost gezet en hiermee kan het topic dus ook weer open.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 22:24

verootjoo schreef:
Beetje overdreven. Hier komt ie gewoon op facebook. En als die meneer in Japan dan een foto ziet, interesseert het me geen drol wat ie ermee doet :=

Maar misschien ben ik dan een ontaarde moeder :')

:') Loeder moeder zoals ze dat tegenwoordig noemen, helemaal hip.

Ik plaats ook gewoon gepaste foto's op social media. Snap dat histerysche gedoe over babyfoto's dan ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 22:40

Citaat:
Voor ons hoeven onze kinderen niet zo nodig bewonderd te worden door een meneer die ergens achter zijn computer zit in Japan en die wij totaal niet kennen. "Mijn profielen zijn privé", wordt er dan aangegeven. Jeetje, hoe naïef kun je zijn? Alle sociale netwerksite zijn niet privé. De eigendomsrechten van jouw foto's zijn eigendom van hun lees; Facebook, Snapchat, instagram , whatsapp en ze mogen ze zelfs doorverkopen. Dat klinkt stom hè? (zie de hele kleine letters van de voorwaarden,die vast niemand echt leest)

Ik vind het wel een beetje onaardig geschreven. Als je je profiel privé hebt en je foto's dus afschermt, voor bijvoorbeeld alleen vrienden (en selectief bent in je Facebookvrienden), dan is het dus inderdaad zo dat een 'onbekende meneer in Japan' jouw foto's NIET kan zien. Wat nou, naïef? Dat is gewoon waar.

Daarbij worden je foto's GEEN eigendom van social media. Misschien kan de bloggende moeder zichzelf even goed inlezen, in plaats van dit soort dingen rondroepen en daarmee (hardnekkige) misverstanden de wereld in helpen...

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 22:49

Mijn kinderen moeten later maar gewoon doen en laten wat ze willen, ik zal ze er zeker wat over bijbrengen en helpen, maar als zijn hun snuit op het internet willen plaatsen moeten ze dat echt zelf weten.
(Ik doe het zelf immers ook)

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 09:07

NikkiDeKerf schreef:
Citaat:
Voor ons hoeven onze kinderen niet zo nodig bewonderd te worden door een meneer die ergens achter zijn computer zit in Japan en die wij totaal niet kennen. "Mijn profielen zijn privé", wordt er dan aangegeven. Jeetje, hoe naïef kun je zijn? Alle sociale netwerksite zijn niet privé. De eigendomsrechten van jouw foto's zijn eigendom van hun lees; Facebook, Snapchat, instagram , whatsapp en ze mogen ze zelfs doorverkopen. Dat klinkt stom hè? (zie de hele kleine letters van de voorwaarden,die vast niemand echt leest)

Ik vind het wel een beetje onaardig geschreven. Als je je profiel privé hebt en je foto's dus afschermt, voor bijvoorbeeld alleen vrienden (en selectief bent in je Facebookvrienden), dan is het dus inderdaad zo dat een 'onbekende meneer in Japan' jouw foto's NIET kan zien. Wat nou, naïef? Dat is gewoon waar.

Daarbij worden je foto's GEEN eigendom van social media. Misschien kan de bloggende moeder zichzelf even goed inlezen, in plaats van dit soort dingen rondroepen en daarmee (hardnekkige) misverstanden de wereld in helpen...

Ik werk in de ICT en heb laatst hierover een seminar bijgewoond. Niet specifiek over kinderen maar over het plaatsen van foto's en informatie op het internet (cloud of onpremise met eigen serverpark) ik schrok ervan hoeveel informatie deze man met wat simpele hacks boven wat kon halen. Als er internet aanwezig is kon hij erbij. Dus ook als je dingen privé zet of in een private cloud is er wel degelijk informatie te vinden. In de voorwaarden van Facebook en insta staat wel degelijk vermeld dat zij recht hebben op de zaken die op hun domein staan. Dat zijn dus gewoon je foto's etc.

Het gaat ook, vind ik meer over het feit dat mensen het normaal vinden om alles op het internet te knallen. Wij willen ook ons kind niet op internet en verwachten dat andere mensen dat respecteren. Net zoals dat wij respecteren dat zij hun kind geen suiker geven of een vrije opvoeding geven.

Opmerkingen zoals; je kunt het niet verkomen zijn misschien waar maar je kunt het wel proberen te beperken. Als je over alles zo gaat denken wordt het wel heel makkelijk.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 09:19

En waarom zou iemand mij willen hacken om mijn foto's te zien :? Zoveel boeiends staat er niet :n
En al zouden ze het zien... Ik kan me daar niet zo druk om maken. Vind het erg spastisch. Op allerlei sportclubs, kdv's etc worden foto's op de site of op Facebook geplaatst. Ga je daar dan werkelijk een probleem van maken :?

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 09:22

verootjoo schreef:
En waarom zou iemand mij willen hacken om mijn foto's te zien :? Zoveel boeiends staat er niet :n
En al zouden ze het zien... Ik kan me daar niet zo druk om maken. Vind het erg spastisch. Op allerlei sportclubs, kdv's etc worden foto's op de site of op Facebook geplaatst. Ga je daar dan werkelijk een probleem van maken :?

Daar hoef je geen groot probleem van te maken hoor of spastisch van te worden;-) Kdv en sportclubs vragen toestemming als je je aanmeld en dat kun je geven of niet. Wij hebben gezegd dat wij dat niet willen en dat was geen probleem. En we waren niet de enige wat ik
Wel gedacht had.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:46

Maar wat gaat die man uit Japan dan doen met mijn foto's?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:09

Hoeveel betalen jullie voor jullie facebook account? Of andere social media?

Afbeelding

;)

Oftewel ik ben het wel met "Roos" eens: geniet van internet en social media maar ben voorzichtig met wat je erop zet.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:19

Ik vind het zelf ook niet prettig als anderen foto's van ons kind op Facebook zetten. Maakt niet uit of dit oma's en opa betreft, een oom/tante of de buurvrouw. Ik kies zolang het kan en ik daar invloed op heb, graag zelf uit wat erop komt te staan en mede daarmee wie het te zien krijgt.
Als ik een foto online zet, weet ik dat op dat moment mijn vrienden dit zien. Maar zodra dit iemand anders is (met eventueel andere privacy instellingen) heb ik geen idee wie de foto van mijn dochter kan zien.

Tot nu toe heeft dit nog niet voor discussies gezorgd maar ik verwacht eigenlijk wel dat dit nog gaat komen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:23

Jillsil schreef:
verootjoo schreef:

Daar hoef je geen groot probleem van te maken hoor of spastisch van te worden;-) Kdv en sportclubs vragen toestemming als je je aanmeld en dat kun je geven of niet. Wij hebben gezegd dat wij dat niet willen en dat was geen probleem. En we waren niet de enige wat ik
Wel gedacht had.

De clubs hier niet hoor, niks voor getekend. Komt gewoon af en toe iets leuks op FB met een fotootje. Of andere ouders doen het.
Jildau schreef:
Maar wat gaat die man uit Japan dan doen met mijn foto's?

Dat vraag ik me ook af. Als iemand me al wil hacken om mijn foto's te zien, (En eerlijk is eerlijk, mijn kind is ook gewoon enorm super leuk en knap, dus ik snap best dat iedereen foto's wil zien :+) wat gaat ie er dan mee doen? Ik hoop dat ie er heel gelukkig van wordt :')

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:01

TS stay strong! Groot gelijk. Die hele sociaal hysterie. Het alleen maar kijken en showen. Ik heb er helemaal niks mee. Als mensen niet de moeite willen nemen om mij persoonlijk even een fototje te sturen of een belletje te doen. Laat dan maar. Het is echt zo ongezellig. Het lijkt of iedereen het perfecte plaatje van een ander na streeft. Cyber exhibitionisme.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 19:08

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 10:06

Blijkbaar is het toch ook bij scholen iets waar meer over nagedacht gaat worden. Bekijk het laatste artikel wat ze heeft gepost maar eens.

Leuk dat die school het creatief gaat invullen en de ouders het respectvol met elkaar hebben kunnen oplossen. +:)+