Mail is overigens ook niet waterdicht en telefoongesprekken ook niet... of doe je dan helemaal niks via het www?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Beetje overdreven. Hier komt ie gewoon op facebook. En als die meneer in Japan dan een foto ziet, interesseert het me geen drol wat ie ermee doet![]()
Maar misschien ben ik dan een ontaarde moeder
Citaat:Voor ons hoeven onze kinderen niet zo nodig bewonderd te worden door een meneer die ergens achter zijn computer zit in Japan en die wij totaal niet kennen. "Mijn profielen zijn privé", wordt er dan aangegeven. Jeetje, hoe naïef kun je zijn? Alle sociale netwerksite zijn niet privé. De eigendomsrechten van jouw foto's zijn eigendom van hun lees; Facebook, Snapchat, instagram , whatsapp en ze mogen ze zelfs doorverkopen. Dat klinkt stom hè? (zie de hele kleine letters van de voorwaarden,die vast niemand echt leest)
NikkiDeKerf schreef:Citaat:Voor ons hoeven onze kinderen niet zo nodig bewonderd te worden door een meneer die ergens achter zijn computer zit in Japan en die wij totaal niet kennen. "Mijn profielen zijn privé", wordt er dan aangegeven. Jeetje, hoe naïef kun je zijn? Alle sociale netwerksite zijn niet privé. De eigendomsrechten van jouw foto's zijn eigendom van hun lees; Facebook, Snapchat, instagram , whatsapp en ze mogen ze zelfs doorverkopen. Dat klinkt stom hè? (zie de hele kleine letters van de voorwaarden,die vast niemand echt leest)
Ik vind het wel een beetje onaardig geschreven. Als je je profiel privé hebt en je foto's dus afschermt, voor bijvoorbeeld alleen vrienden (en selectief bent in je Facebookvrienden), dan is het dus inderdaad zo dat een 'onbekende meneer in Japan' jouw foto's NIET kan zien. Wat nou, naïef? Dat is gewoon waar.
Daarbij worden je foto's GEEN eigendom van social media. Misschien kan de bloggende moeder zichzelf even goed inlezen, in plaats van dit soort dingen rondroepen en daarmee (hardnekkige) misverstanden de wereld in helpen...
verootjoo schreef:En waarom zou iemand mij willen hacken om mijn foto's te zienZoveel boeiends staat er niet
En al zouden ze het zien... Ik kan me daar niet zo druk om maken. Vind het erg spastisch. Op allerlei sportclubs, kdv's etc worden foto's op de site of op Facebook geplaatst. Ga je daar dan werkelijk een probleem van maken
Jillsil schreef:verootjoo schreef:En waarom zou iemand mij willen hacken om mijn foto's te zienZoveel boeiends staat er niet
En al zouden ze het zien... Ik kan me daar niet zo druk om maken. Vind het erg spastisch. Op allerlei sportclubs, kdv's etc worden foto's op de site of op Facebook geplaatst. Ga je daar dan werkelijk een probleem van maken
Daar hoef je geen groot probleem van te maken hoor of spastisch van te worden;-) Kdv en sportclubs vragen toestemming als je je aanmeld en dat kun je geven of niet. Wij hebben gezegd dat wij dat niet willen en dat was geen probleem. En we waren niet de enige wat ik
Wel gedacht had.
Jildau schreef:Maar wat gaat die man uit Japan dan doen met mijn foto's?