pinto_1 schreef:Zoolgangster schreef:Ook mogelijk: je bent begin 20 en verhuist naar een andere plaats... iets of iemand plaatst een vinkje bij "overleden" en je bent administratief dood.
Ook al sta je, steeds bozer wordend en duidelijk in levende lijve, voor de persoon aan de balie die glashard tegen je blijft zeggen dat je dood bent en ze dus niets voor je kunnen doen.
Jee, dat is wel heel erg...![]()
Ik heb ook nooit geluk met afspraken bij de gemeente. 5 jaar geleden was er een stroomstoring waardoor ik de hele middag op het stadhuis heb moeten wachten...
En onlangs weer een afspraak gemaakt (digitaal) voor het aanvragen van een paspoort. Kom netjes op het afgesproken tijdstip.
"maar mevrouw, u woont in Duitsland"
"ja, klopt"
"dan had u de optie 'paspoort aanvragen voor het buitenland' moeten aanvinken'. Mijn collega doet dat namelijk, en die heeft geen tijd vandaag, dus komt u volgende week maar weer terug".
![]()
Wat een stelletje...

Vergelijk: mijn dochter en ik zijn samen naar een Duitse Mediamarkt geweest in Nordhorn, om een DVD op te halen die die week in de winkel zou liggen. Helaas was die DVD niet te vinden en toen een filiaalmanager hoorde dat wij "helemaal" uit Nederland kwamen, bood ze ons aan die DVD zonder verzendkosten naar ons toe te sturen, zodra hij bij haar in de winkel afgeleverd werd, hoefden wij niet de hele reis opnieuw te maken.