Chapeau voor de ambtenaar van het gemeentehuis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:40

pinto_1 schreef:
Zoolgangster schreef:
Ook mogelijk: je bent begin 20 en verhuist naar een andere plaats... iets of iemand plaatst een vinkje bij "overleden" en je bent administratief dood.
Ook al sta je, steeds bozer wordend en duidelijk in levende lijve, voor de persoon aan de balie die glashard tegen je blijft zeggen dat je dood bent en ze dus niets voor je kunnen doen.

Jee, dat is wel heel erg... :oo

Ik heb ook nooit geluk met afspraken bij de gemeente. 5 jaar geleden was er een stroomstoring waardoor ik de hele middag op het stadhuis heb moeten wachten...

En onlangs weer een afspraak gemaakt (digitaal) voor het aanvragen van een paspoort. Kom netjes op het afgesproken tijdstip.
"maar mevrouw, u woont in Duitsland"
"ja, klopt"
"dan had u de optie 'paspoort aanvragen voor het buitenland' moeten aanvinken'. Mijn collega doet dat namelijk, en die heeft geen tijd vandaag, dus komt u volgende week maar weer terug".

-:(- -:(-

Wat een stelletje... }:0

Vergelijk: mijn dochter en ik zijn samen naar een Duitse Mediamarkt geweest in Nordhorn, om een DVD op te halen die die week in de winkel zou liggen. Helaas was die DVD niet te vinden en toen een filiaalmanager hoorde dat wij "helemaal" uit Nederland kwamen, bood ze ons aan die DVD zonder verzendkosten naar ons toe te sturen, zodra hij bij haar in de winkel afgeleverd werd, hoefden wij niet de hele reis opnieuw te maken.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:44

ohhh herkenbaar.

ik studeerde in Antwerpen toen der tijd en moest een nieuwe ID-kaart hebben. speciaal daarvoor naar Nederland gereisd. Ik was netjes op tijd met mijn foto's in de hand. Vonden ze de foto's niet goed..

dus ik denk oke vervelend maak ik nieuwe foto's. Ze hebben zo'n hokje daar staan. Zegt de medewerker, sorry maar dan bent u te laat voor de afspraak dus moet u een nieuwe afspraak maken.
met mond vol tanden stond ik daar. dus ik had mevrouw eventjes haarfijn uitgelegd dat ik speciaal hiervoor 3 uur enkele reis had gemaakt. Ineens was er wel mogelijkheid om eventjes in 3 minuten de foto te maken. En wat dacht je? foto's waren bijna identiek met de foto's die ik mee had... en nu ineens wel goed gekeurd?

Berdien

Re: Chapeau voor de ambtenaar van het gemeentehuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:00

Geloof dat ik blij ben met de gemeente waar ik woon. Afspraken maken/afzeggen/verzetten is een eitje. Toen ik voor mijn nieuwe paspoort een te oude foto mee had, stuurde ze me snel naar de fotograaf aan de overkant van de straat en is ze speciaal voor mij langer blijven zitten, zodat de aanvraag direct gedaan kon worden.

En met het ophalen van mijn E-rijbewijs hebben we een tijdje staan kletsen over het halen van je E-rijbewijs, lessen, waar ik dat dan voor had gehaald etc.

Oh! En toen ik bij het aanvragen van mijn E-rijbewijs zo gelukzalig het gemeentehuis uit huppelde dat ik mijn tasje met MAC make-up (waarde € 120 :oo ) was vergeten stond dat keurig op me te wachten bij de receptie toen ik volledig in paniek terug gehold kwam :)) :D

Niks te klagen over de gemeente Groningen wat dat betreft :)

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:11

Berdien schreef:
Geloof dat ik blij ben met de gemeente waar ik woon. Afspraken maken/afzeggen/verzetten is een eitje. Toen ik voor mijn nieuwe paspoort een te oude foto mee had, stuurde ze me snel naar de fotograaf aan de overkant van de straat en is ze speciaal voor mij langer blijven zitten, zodat de aanvraag direct gedaan kon worden.

En met het ophalen van mijn E-rijbewijs hebben we een tijdje staan kletsen over het halen van je E-rijbewijs, lessen, waar ik dat dan voor had gehaald etc.

Oh! En toen ik bij het aanvragen van mijn E-rijbewijs zo gelukzalig het gemeentehuis uit huppelde dat ik mijn tasje met MAC make-up (waarde € 120 :oo ) was vergeten stond dat keurig op me te wachten bij de receptie toen ik volledig in paniek terug gehold kwam :)) :D

Niks te klagen over de gemeente Groningen wat dat betreft :)

Mwoah. Die kunnen ook best irritant zijn. Kwam eens een gevonden telefoon inleveren. Zij hadden gevonden voorwerpen toen net overgenomen van politie.
Werd van kastje naar de muur gestuurd. Uiteindelijk bij een ambtenaar op bureau gelegd en hem er veel succes mee gewenst en ben zo weggelopen