Ik doe de deur open, om pakketten (...soms

Ik vind het wel prettig, dat dit bedrijf er een beetje op let, dat ik geen al te ongure types aan mjn deur krijg.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mixje90 schreef:@bruintje, dan ben je best een uitzondering. Al helemaal iemand die makkelijk vervangbaar is, wegwezen na zulke uitspraken.
Ik heb vaak genoeg gehoord dat een orthodoxe moslim ontslagen wordt omdat hij een hand van een vrouw weigert, dat vind ik veel minder erg dan zo een uitspraak. Met andere woorden, er vallen genoeg ontslagen voor minder. Goed actie van Post NL
Gypsy schreef:Mixje90 schreef:@bruintje, dan ben je best een uitzondering. Al helemaal iemand die makkelijk vervangbaar is, wegwezen na zulke uitspraken.
Ik heb vaak genoeg gehoord dat een orthodoxe moslim ontslagen wordt omdat hij een hand van een vrouw weigert, dat vind ik veel minder erg dan zo een uitspraak. Met andere woorden, er vallen genoeg ontslagen voor minder. Goed actie van Post NL
Dat hand schudden kan je werkzaamheden belemmeren. Deze man heeft zijn mening niet onder werktijd geuit en daar ligt het (imo niet eens zo subtiele) verschil.
Ik denk ook dat PostNL hier niet mee weg gaat komen.
pjotrg schreef:Je weet vaak niet waarom iemand een bepaalde uitspraak doet. Het hele bericht is misschien wel uit zijn verband getrokken, zoals zo vaak.
Behoorlijk personeelsmanagement houdt overigens in dat je mensen aanspreekt op acties, gedrag en zo. Maar ook dat je met ze afspreekt dat ze zich aanpassen en ze een kans geeft om zich te verbeteren.
pjotrg schreef:Een gedragscode die je wordt opgelegd door een bedrijf geeft aan hoe je je als vertegenwoordiger van dat bedrijf te gedragen hebt. Er zal vast in staan dat je het bedrijf geen schade mag toebrengen of woorden van gelijke strekking. In hoeverre het bedrijf daarmee kan bepalen wat jij in je privéleven doet staat te bezien. Volgens mij hanteert de wetgever hierbij vaak de term "redelijkheid"
bigone schreef:Ik vind de opmerkingen van deze persoon gewoon veel te ver gaan. Dom van hem maar waarschijnlijk word zijn vreemdelingenhaat nu nog verder aangewakkerd. Maar diegene die hij beledigt , in dit geval Turken, daar zitten blijkbaar net zulke rotte appels tussen gezien de reacties. Vraag is dus of daar iets mee gedaan word op het moment dat deze man aangifte van doodsbedreiging doet.
Citaat:Dat hand schudden kan je werkzaamheden belemmeren. Deze man heeft zijn mening niet onder werktijd geuit en daar ligt het (imo niet eens zo subtiele) verschil.
Janneke2 schreef:Citaat:Dat hand schudden kan je werkzaamheden belemmeren. Deze man heeft zijn mening niet onder werktijd geuit en daar ligt het (imo niet eens zo subtiele) verschil.
Als het "vrouwen geen handen schudden en op andere wijze respectvol groeten" het functioneren daadwerkelijk belemmert, is dat 1 ding.
Maar in talloze functies, zoals postbezorger is het niet wezenlijk en dus geen reden voor ontslag.
Dat is het verschil.
bigone schreef:Ik vind de opmerkingen van deze persoon gewoon veel te ver gaan. Dom van hem maar waarschijnlijk word zijn vreemdelingenhaat nu nog verder aangewakkerd. Maar diegene die hij beledigt , in dit geval Turken, daar zitten blijkbaar net zulke rotte appels tussen gezien de reacties. Vraag is dus of daar iets mee gedaan word op het moment dat deze man aangifte van doodsbedreiging doet.
Janneke2 schreef:....en even een andere invalshoek: ik ben klant bij TNT, PostNL en hoe al die bezorgbedrijven maar heten mogen.
Ik doe de deur open, om pakketten (...somsvoor de halve buurt) aan te nemen.
Ik vind het wel prettig, dat dit bedrijf er een beetje op let, dat ik geen al te ongure types aan mjn deur krijg.
benangelique schreef:Ik snap het statement van post nl niet zo goed. Wat voor punt willen ze maken? Ik heb eerder het idee dat het ze om de publiciteit gaat ipv om eerlijkheid en tegen racisme zijn. Hij schaadt met zo'n post immers niet het bedrijfsimago?
Moeten dan alle sukkels die dergelijke opmerkingen plaatsen op staande voet ontslagen worden?