maras schreef:Lastig dit soort kwesties, de politie komt steeds vaker op deze manier in het nieuws, volgens mij niet omdat ze harder optreden maar omdat er steeds meer op film komt te staan. Het kan er bij mij niet in dat het hier om een onschuldige man gaat, daarvoor is er teveel politie op de been. Wat ik eng vind, reuze eng aan dit soort filmpjes is dat de politie straks niet meer op mag treden, dan gaat het volgens mij pas écht uit de hand lopen........ en wie moet mij dan redden als ik lastig gevallen wordt? Wie wil er nog bij de politie gaan werken als ze voor elke handeling berispt worden ??
Amen..
Ik vind het jammer en eng om te zien hoe mensen tegenwoordig (of misschien eigenlijk juist niet goed na)denken en daar ook naar handelen. Zoals deze situatie waarbij niemand weet/ziet wat er vooraf is gebeurd, maar dit wel gebruikt om herrie te schoppen tegen de politie.. 
Mijn ex is agent en dan hoor je genoeg van de andere kant, terwijl er in de media alles wordt opgeblazen etc.
Was een paar jaar terug ook zo'n filmpje van een vrouwelijke agente die onnodig veel geweld zou hebben gebruikt. Kreeg ook alles over zich heen, gezien alleen het laatste gedeelte was gefilmd en openbaar was gemaakt. Bleek een heel verhaal achter te zitten dat die man dus nog handboeien omhad (aan een pols maar vast, ivm verzet) en haar daarmee probeerde te raken oid en dat dus als "wapen" gebruikte. Maar dat wist niemand, iedereen zag alleen een "arme man" die werd aangepakt ..