Emmaa_ schreef:Ik heb hier toevallig gister een draadje over geplaatst op twitter. Ik ben zelf verkracht en heb daar destijds over geschreven. Nu lees ik reacties op zo'n stuk en dan lijkt het alsof iedereen het oh zo erg vindt (maar het zullen wel moslims zijn he) terwijl ik de volledige beerput over me heen kreeg inclusief letterlijke doodsbedreigingen in mijn inbox. 'Als ik jou tegenkom zal ik je wel laten voelen wat verkrachting is'. Nou weet ik wat ik gezegd heb, en ik wist dat het niet bij iedereen lekker ging vallen dus ik heb me erop voorbereid, maar uiteindelijk ben ik wel flink aan die reacties onderdoor gegaan. Ik kan me enorm ergeren aan die oppervlakkige solidariteit. Verkrachting is alleen erg als het door mensen uit een azc wordt gedaan, terwijl het overgrote deel van de vrouwen die verkracht wordt juist het slachtoffer is van een bekende. De meerderheid zelfs door een partner of ex-partner. Het gaat dus niet om solidariteit met slachtoffers, maar om het doordrukken van een bepaalde agenda.
Wat mij de laatste tijd vooral ergert is dat je met bijna alles wat je zegt voor racist uitgemaakt wordt. Zwarte piet moet uitgebannen worden omdat de mensen beledigt. Maar over vrouwen mag je de meest schunnige opmerkingen maken die er maar te bedenken zijn.