Trump of Clinton

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380


PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:45

Ook hier Clinton, maar ook simelweg om niet voor Trump te kiezen. :=

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:46

Ik zou kiezen voor Clinton. Van de twee het minst kwade om te kiezen naar mijn mening.
Ik denk dat er heel veel Amerikanen een "probleem" hebben mocht Trump aan de macht komen.
Mag van harte hopen dat dat niet gebeuren gaat!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:47

verootjoo schreef:
Als dit de keuze was om op te stemmen zou ik niet eens gaan stemmen. Kom op he, waren dit de twee beste kandidaten die ze in zo'n reusachtig land konden vinden :?

Dat is een deel van het probleem. Al die mensen die niet stemmen hadden ook voor een ander dan die twee kunnen stemmen om zo toch een verschil te creëren.

Anoniem

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:49

Ik vertrouw beide niet, maar denk dat Trump aan de macht de grootste ramp zou zijn. Stel je voor: Trump in de VS, Poetin in Rusland en Erdogan in Turkije, ik mag er niet aan denken!

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:50

Kennissen van mij met een Amerikaanse achtergrond zijn Trump-stemmers, inclusief het complotdenken en Hillary-bashen etc. Ik kan hier echt totaal niet bij. Ik snap best dat mensen niet kapot zijn van Hillary, maar dat maakt The Donald toch nog niet een geschikt alternatief? Ik houd mijn hart vast voor als hij straks de gevoelige internationale betrekkingen moet onderhouden en toegang heeft tot de atoomknop. Dat wordt WO III.

Ik kan er helemaal niet bij hoe mensen die gewoon in Nederland in een nieuwbouwhuis wonen toch op iemand als Trump kunnen stemmen. Mensen met wie ik het over het algemeen goed kan vinden en die op zich heel aardig zijn. Het beangstigt mij, dat zulke gewone mensen op zo'n mafkees kunnen stemmen.

Ook vind ik het beangstigend dat deze mensen ook in Nederland stemrecht hebben.

Echt, ik word er de laatste weken gewoon helemaal depri van. Ik ben niet gauw van slag van iets dat in de wereld gebeurt, maar hier heb ik chronische buikpijn van.

Cubone

Berichten: 6239
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:54

http://www.bbc.com/news/world-us-canada-35356941
Voor de mensen die het stemsysteem in America niet kennen, word het hier aardig duidelijk uitgelegd. (Dit is wel in het Engels)

Het is allemaal drama... Het is kiezen tussen twee kwaden, maar dan nog altijd liever Clinton dan Trump.
Laatst bijgewerkt door Cubone op 01-11-16 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42093
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:55

Clinton. Omdat Trump rampzaliger zou zijn.

Ragdollcat
Berichten: 14688
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:55

Geen van beiden, maar omdat er slechts 2 opties zijn heb ik op Clinton geklikt, want Trump is helemaal niks, vreselijk!

Goof

Berichten: 29115
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:56

verootjoo schreef:
Als dit de keuze was om op te stemmen zou ik niet eens gaan stemmen. Kom op he, waren dit de twee beste kandidaten die ze in zo'n reusachtig land konden vinden :?


Exact dat. Wat een stel randdebielen joh.

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:57

speedfiets_2 schreef:
Ik zou wel graag de antwoorden van de trump aanhangers willen horen


Ik ook. Neem bijna aan dat het een grapje is om daarop te stemmen.

Goof

Berichten: 29115
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:57

Nachocheese schreef:
speedfiets_2 schreef:
Ik zou wel graag de antwoorden van de trump aanhangers willen horen


Ik ook. Neem bijna aan dat het een grapje is om daarop te stemmen.


Ach dat vind ik hier hetzelfde met Wilders, maar die heeft ook aanhangers.

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:58

Amen :') The 'Murica has amazed me once again :')

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:59

Soms, heel soms vraag ik me weleens af of het niet gewoon helemaal een grote poppenkast is. Bijvoorbeeld stel dat Clinton en Trump (en hun teams) allang een soort deal hebben gesloten; Clinton president, en Trump wil dat wellicht liever niet, al die verantwoordelijkheden enzo, maar wel heel veel reclame/input etc. voor zijn bedrijven, dus handjeklap.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:01

Goof schreef:
Nachocheese schreef:
Ik ook. Neem bijna aan dat het een grapje is om daarop te stemmen.

Ach dat vind ik hier hetzelfde met Wilders, maar die heeft ook aanhangers.

Ik mag toch hopen dat je verschil tussen die twee ziet.. Buiten dat vind ik de echte aanhangers altijd maar niks. Blind achter iemand/een partij aanlopen lijkt me nooit wenselijk te noemen.

inochiyo

Berichten: 851
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:10

Wel trump is de king of debt, een zakenman tot en met, als hij aan de macht komt kan dat wel heel positief zijn voor de Amerikaanse economie, voor alle(amerikaanse) mensen eigenlijk. Maar clinton is pro wall street en ze zit eigenlijk in de zakken van de rothschild familie, de eigenaars van bijna iedere centrale bank in de wereld. Dus positief kun je dat niet noemen voor de gewone mens. Het zullen gewoon beide slechte presidenten zijn. Maar zo goed als alle media bevooroordeeld clinton terwijl ze zeker dubbel zo erg is als trump...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110977
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:12

inochiyo schreef:
Maar zo goed als alle media bevooroordeeld clinton terwijl ze zeker dubbel zo erg is als trump...

Dus jij vind Trump een betere optie dan Clinton?

tamary

Berichten: 29325
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:19

Beide zijn geheel ongeschikt. Al achten een aantal mensen de kans op WOIII groter met Clinton als president (daar komt nl al aardig wat oorlogsretoriek uit).


SVRL schreef:
Ik vertrouw beide niet, maar denk dat Trump aan de macht de grootste ramp zou zijn. Stel je voor: Trump in de VS, Poetin in Rusland en Erdogan in Turkije, ik mag er niet aan denken!

Erdogan wil een nieuw Ottomaans rijk en is al bezig met landjepik ervoor. Poetin maak ik mij eigenlijk niet zo vreselijk druk over, ze verwachten problemen (grote oefeningen bij de bevolking voor schuilkelders, etc. bezig), maar ze beginnen geloof ik niet zo.

Amerika echter is arrogant en dom genoeg om te denken dat de ellende van een kernbom/oorlog bij hun grenzen ophoud (raketschild o.a. waarvan al bekend is dat het niet werkt) en daarbij waarschuwen de wetenschappers al dat een kernoorlog tussen 2 grootmachten al heel snel zeker 35 jaar nucleaire winter tot gevolg heeft. En dat betekend genocide, want dan mislukken de oogsten door te weinig zonlicht en warmte. Hoewel alle regeringen toegang hebben (vaak zelf opgericht) tot goede wetenschappelijke onderzoekers voor welke vragen dan ook, worden de conclusies en adviezen ervan vaak geheel genegeerd en vervangen door de eigen mening waarop vervolgens beslissingen genomen worden over wetten etc. Ik begin te denken dan politicus en incompetent synoniem zijn.

inochiyo

Berichten: 851
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:25

Cayenne schreef:
inochiyo schreef:
Maar zo goed als alle media bevooroordeeld clinton terwijl ze zeker dubbel zo erg is als trump...

Dus jij vind Trump een betere optie dan Clinton?

Geen van beide zou president mogen worden. Uit gelekte documenten is al gebleken dat in de tijd dat ze minister de oorlog in Libië voornamelijk door haar kwam. Wat is er dan erger? Een enorm leugenachtige hypocriete pro wallstreet oorlogstartende etc... vrouw of een recht voor de raap respectloze racistische schietgrage zakenman? Beide kunnen een WO3 beginnen maar clinton heeft al effectief een oorlog gestart. Ik zou blanco stemmen en moest ik kunnen op bernie sanders. Probleem is dat veel mensen de verkeerde media volgen en daarom heel makkelijker voor clinton kiezen.

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:26

jorika1986 schreef:
Ik zou kiezen voor Clinton. Van de twee het minst kwade om te kiezen naar mijn mening.
Ik denk dat er heel veel Amerikanen een "probleem" hebben mocht Trump aan de macht komen.
Mag van harte hopen dat dat niet gebeuren gaat!

Je zou nog versteld zijn hoeveel voorstanders hij heeft

Lizz

Berichten: 8900
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:27

Ik ben blij dat ik niet hoef te kiezen.
En vraag me af waar je beter mee af bent.

Trump zegt wat die denkt en wilt doen.
En ik heb het gevoel dat Clinton dat niet doet, daardoor iets meer sympathie, maar uiteindelijk een mooier praatje houdt dan het plaatje er uit gaat zien...

Palmera

Berichten: 9504
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:29

Clinton zal nooit de beste president worden die de VS ooit hebben gehad. Maar: ze bevindt zich in een wonderlijke positie. Ze zou de eerste vrouwelijke president zijn. Dat betekend dat juist zij niet mag blunderen en hopelijk zoveel mogelijk beloftes na zal komen. Daarnaast lijkt zij mij een president voor het volk.

Trump daarentegen heeft bepaalde ideeën in zijn hoofd. Ideeën van (voor hem en zijn vrienden) groot economisch belang. Maar dat de simpele medewerkster aan de kassa, de parkwachter en de bakker daar geen zak aan hebben doet er voor hem niet zo heel veel toe. Net als zijn ietwat bijzondere kritieken op hele bevolkingsgroepen.
Hij is een man voor zichzelf. Niet voor het volk. En juist het volk heeft een goede president nodig.

Dus ik zou Clinton stemmen. De beste zal ze niet worden, maar wel het meest gemotiveerd om de vele (sociale) problemen te proberen op te lossen.

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:30

Nayomie schreef:
jorika1986 schreef:
Ik zou kiezen voor Clinton. Van de twee het minst kwade om te kiezen naar mijn mening.
Ik denk dat er heel veel Amerikanen een "probleem" hebben mocht Trump aan de macht komen.
Mag van harte hopen dat dat niet gebeuren gaat!

Je zou nog versteld zijn hoeveel voorstanders hij heeft

Ja en daaronder veel armen, vrouwen en minderheden, terwijl hij echt alleen de rijken gaan profiteren.
Vind het gewoon eng dat hij de nucleaire codes gaat krijgen, hoewel er gelukkig meer mensen aan te pas moeten komen voor er echt gelanceerd kan worden..

inochiyo

Berichten: 851
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:39

Citaat:
Ja en daaronder veel armen, vrouwen en minderheden, terwijl hij echt alleen de rijken gaan profiteren.
Vind het gewoon eng dat hij de nucleaire codes gaat krijgen, hoewel er gelukkig meer mensen aan te pas moeten komen voor er echt gelanceerd kan worden..

Juist clinton is voor de rijke, ze is heel goed bevriend met de rothschild familie. Maar ze doet zich voor alsof ze voor de gewone mens is en de media ook, maar juist uit haar eigen teksten is al gebleken dat ze pro wallstreet is. Ook uit alle gelekte documenten over haar blijkt dat het ene is waarvoor je zult mogen opletten

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:44

Denk dat veel mensen nu spijt hebben dat Sanders er niet meer is.


:+

Supervixen

Berichten: 13036
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:48

Miljoenen mensen in dat land en ze komen met deze twee aanzetten??!! Alles draait om wie het meeste geld heeft voor de campagne en wie de ander het best zwart kan maken.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 01-11-16 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt