Opdringerig publiek belemmerde politie.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FrNo

Berichten: 3680
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:58

mirriezz schreef:
Jennyj01 schreef:
Je maakt het veel groter dan het is. Ik zeg niet dat ik het goed keur. Het is lastig en ja hebben die mensen niks beter te doen? Maar nieuwschierigheid is gewoon een eigenschap die mensenlijk is. Dus als de politie niet zo zou zeuren en gewoon afzetten en aan het werk gaan is er niks aan de hand. Misschien waren dit wel mensen die wilde helpen. Het is een waardeloos artikel waar eigenlijk helemaal niks in staat. Maar waar jij al wel je conclusies uit trekt dat jemedemens zo aso is om dit te doen.


Even ongeacht je mening en het feit dat je je (vermoedelijk) aangevallen voelt door andere bokkers. Ik heb een andere mening en ben benieuwd wat je hiervan vind.

Naar mijn mening valt er zodra er politie/ambu bij is niets meer te helpen. Tenminste als omstaander dan. Goed, ik heb ook wel eens een koffer vastgehouden voor ambulancepersoneel met de handen vol, maar dat is het ook wel.

Mijn beleid is dus dat ik door loop op het moment dat ik zie dat er (voldoende) hulp is. Bij twijfel vraag ik of ik kan helpen, zo niet, loop ik alsnog door. Ik ben namelijk van mening dat ik dat beter kan doen dan er een beetje nutteloos omheen staan kijken en daarmee misschien ruimte in beslag nemen/mensen hinderen in wat ze doen.

Zou dat niet het meest handige zijn dat je kunt doen? Of op een afstandje wachten tot de politie op gaat ruimen en dan een helpende hand aanbieden? (voor mij was dat dus in het geval van de ambulancebroeders, zodra zij met patiënt, brancard en allerlei toeters en bellen naar de ambu gingen, heb ik hun koffer gedragen, zodat ze niet nog een keer terug hoefden voor hun spulletjes)

Ik snap ook dat mensen van nature nieuwsgierig zijn, dat ben ik zelf ook. Maar ik probeer er in elk geval voor te zorgen dat mijn nieuwsgierigheid de hulpverlening (op het moment van een ongeval het belangrijkste) niet hindert. Aangezien ik weet dat ik alleen een verlopen ehbo-diploma en twee doorpakkende handjes heb, vind ik mijzelf vaak niet nuttig genoeg om rond te hangen.


Ik denk dat de hulpverleners blij zijn met mensen zoals jij. Een voorbeeld voor velen. Ook al kun je niet veel, toch helpen en niet in de weg lopen.
Laatst bijgewerkt door FrNo op 09-10-16 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennyj01
Berichten: 5379
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:58

Iedereen moet lekker doen zoals hij of zij zelf vind dat het goed is. De een loopt door de ander wil zien wat er is gebeurd. En weer een ander heeft de behoefte om zijn of haar belevenissen te delen. Dat heb je in een land met vrijheid van meningsuiting.

Jennyj01
Berichten: 5379
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:02

gekvanfleur schreef:
Jennyj01 schreef:
Ik verbaas me altijd weer hoeveel mensen dit soort berichtjes maar klakkeloos geloven en als waarheid aannemen.

Ik verbaas mij altijd weer over jou enorme aversie tegen de politie en het feit dat je serieus denkt dat de politie een of andere vage maffia-organisatie is ofzo. Alsof ze belangen hebben om de hele boel te zitten bedonderen.


volgend mij ga je off topic. Hier gaat het namelijk niet over.

Kinke

Berichten: 20593
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:02

Voor de duidelijkheid, je kunt op die plek niet zomaar bij het spoor komen, daar moet je echt wel moeite voor doen. Als je daar in de weg loopt dan heb je het al echt bont gemaakt.

Jenny, iedereen moet lekker doen hoe hij of zij vindt dat het goed is??? Wat is dat nou voor rare opmerking?

Jennyj01
Berichten: 5379
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:04

Iedereen gaat op zijn eigen manier met dit soort situaties om. De een loopt door de ander wil precies weten hoe het zit.

Sunnda

Berichten: 7842
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:07

Jenny01: Er zijn op deze anderhalve pagina 8!!! berichten van jou.
Je vrijheid van mening uiten is prima, maar wat zit je nou eigenlijk zo dwars dat je vind dat je op elk bericht wat iemand plaatst moet reageren?? Waarom vind je jou mening zou belangrijk dat je dit topic moet bestoken met je ideeën??
Dat maakt zometeen dat we weer helemaal van het onderwerp afgaan en in een kansloze discussie verwikkeld raken. Over off-topic gesproken.

En nu ga ik snel weg hier. Want anders draag ik er ook aan bij :j

mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:08

Jennyj01 schreef:
Iedereen moet lekker doen zoals hij of zij zelf vind dat het goed is. De een loopt door de ander wil zien wat er is gebeurd. En weer een ander heeft de behoefte om zijn of haar belevenissen te delen. Dat heb je in een land met vrijheid van meningsuiting.


Is dit je reactie op mijn post? In dat geval dankjewel voor je reactie!
Ik snap alleen niet zo goed wat vrijheid van meningsuiting te maken heeft met of je door loopt of blijft kijken. Dit heeft namelijk niets te maken met het uiten van je mening, dat heeft te maken met keuzevrijheid. Die heb je in Nederland gelukkig inderdaad :) Ben ik erg blij mee.

Toch is het zolang je keuzevrijheid hebt, belangrijk om na te denken over de gevolgen van je keuzes. Ik mag bijvoorbeeld ook kiezen om met 200 km/h over de snelweg te rijden, of om een winkel te overvallen. Beide doe ik niet, want de (mogelijke) gevolgen sta ik liever niet voor in, dikke boete, rijbewijs kwijt of gevangenisstraf of gewonden/doden (worst case scenario) zit ik niet op te wachten. Ik kies er soms wel voor om bij een oranje stoplicht het gas nog even in te trappen, omdat ik niet altijd behoefte heb aan een noodstop.

Zo kies ik er dus ook voor om niet in de weg te lopen voor hulpverleners, omdat ik degene die geholpen wordt het beste wens. Ik kies er ook voor als er weinig hulp is om mijn hulp aan te bieden, omdat ik denk dat ik misschien waardevol kan zijn. Bij erge dingen die ik niet uit mijn hoofd kan zetten, verwacht ik dat er achteraf een (kranten)artikel verschijnt en daarin lees ik dan wel de afloop.
Laatst bijgewerkt door mirriezz op 09-10-16 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Berichten: 20593
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:08

Heb even gekeken wie als eerste off topic ging _O-

Jennyj01
Berichten: 5379
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:32

gekvanfleur schreef:
Jenny01: Er zijn op deze anderhalve pagina 8!!! berichten van jou.
Je vrijheid van mening uiten is prima, maar wat zit je nou eigenlijk zo dwars dat je vind dat je op elk bericht wat iemand plaatst moet reageren?? Waarom vind je jou mening zou belangrijk dat je dit topic moet bestoken met je ideeën??
Dat maakt zometeen dat we weer helemaal van het onderwerp afgaan en in een kansloze discussie verwikkeld raken. Over off-topic gesproken.

En nu ga ik snel weg hier. Want anders draag ik er ook aan bij :j


Misschien zie je zelf dat veel berichten weer een reactie zijn op mijn berichten. Waaronder die van jezelf. Het is een blijft een discussie forum. En niet ik vind iets en iedereen moet het 10 pagina's bevestigen.

xxrossiexx
Berichten: 922
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: twente

Re: Opdringerig publiek belemmerde politie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:31

Weetje Jenny, tuurlijk heb je een punt over de vrijheid die jij hebt in dit land.
Maar verplaats je even in een situatie.
Jouw geliefde/vader/moeder komt door een ongeval om het leven, nog voordat de politie bij jou thuis is, heb jij op fb een foto gezien van de auto. Nog erger op die foto is het lijk van jouw geliefde te zien, het bloed dat nog uit zijn/haar hoofd stroomt.
Hoe zou jij je daar bij voelen? Ben je dan nog steeds zo blij dat mensen de keuze hebben om foto's te maken en te delen?

Jennyj01
Berichten: 5379
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:58

Ik kan je vertellen ik weet precies hoe dat voelt. En , op dat moment heb je wel wat andere aan je hoofd dan je daar druk om maken.

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 02:04

Jennyj01 schreef:
Ik verbaas me altijd weer hoeveel mensen dit soort berichtjes maar klakkeloos geloven en als waarheid aannemen.


Ik geloof echt niet altijd klakkeloos wat de pers schrijft, dit wel! En dan wel omdat ik met mijn trein bij een aanrijding betrokken ben geweest en er mensen over de afzetting heen waren gekomen om de afdekking van het overleden slachtoffer af te trekken. En ja, van mij mogen ze zulke respectloze mensen enorme boetes geven.
Ik hoop van harte voor je dat je nooit bij een situatie betrokken hoeft te zijn dat je dit soort dingen klakkeloos gaat geloven. Het zal maar een vriend of familielid van jou zijn waar de hulpverlening niet bij kan omdat de nieuwsgierige aagjes vinden dat ze zo vrij zijn dat ze de weg mogen versperren of zo respectloos met een overledene om mogen gaan.